نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

وقتی در مورد برنامه نویسی می شنویم، اولین چیزی که به ذهنمان خطورمسابقات اسکرچ   می کند یک صفحه خالی با کد نامفهوم روی آن است. به نظر کار سخت و پیچیده ای است، اما آیا می دانستید که برنامه نویسی را می توان تا حدی ساده کرد که حتی برای کودکان هم قابل درک باشد؟

 

یکی از این برنامه ها Scratch است. Scratch یک زبان برنامه نویسی ساده برای کودکان است که به آنها اجازه می دهد بازی ها و انیمیشن های تعاملی را از طریق کدنویسی ایجاد کنند.

 

با Scratch، کودکان اصول اولیه برنامه نویسی را یاد می گیرند و مسابقات اسکرچ   مهارت های کامپیوتری مانند خواندن و تفسیر کد، تفکر پیش بینی، تعامل انسان و کامپیوتر و بسیاری دیگر را توسعه می دهند. همه اینها در عین حال سرگرمی!

 

کودکان از این برنامه چه سودی می برند؟

علاوه بر مهارت های ذکر شده، کودکان از طریق برنامه نویسی با اسکرچ، توانایی های شناختی، خلاقانه و اجتماعی متعددی را پرورش می دهند.

 

برنامه نویسی با اسکرچ کودکان را تشویق می کند که منطقی، تحلیلی مسابقات اسکرچ   و محاسباتی فکر کنند. از آنجایی که اقدامات کدگذاری به صورت متوالی انجام می شود، کودکان باید به دقت در نظر بگیرند که چگونه کد خود را برای دستیابی به یک هدف خاص سازماندهی کنند. وقتی بچه ها این مهارت ها را به دست می آورند، پایه محکمی برای درک دنیای اطراف خود و مقابله با چالش های مختلف می سازند.

 

کودکان در طول کار خود با Scratch پروژه های خلاقانه ای خلق می کنند و تخیل خود را بیان می کنند. برنامه نویسی رشته ای است که نیاز به کاوش و آزمایش ایده ها، توجه به جزئیات و حل مسئله دارد. بنابراین، Scratch یک ابزار عالی است که خلاقیت کودکان را تقویت می‌کند و آنها را تشویق می‌کند تا «خارج از  مسابقات اسکرچ  جعبه» فکر کنند تا چیزی جدید ایجاد کنند یا راه‌حل‌های جایگزین برای مشکلات در طول کار پیدا کنند.

 

علاوه بر کار مستقل، کودکان ضمن ایجاد پروژه ها، فرصت همکاری و کمک به یکدیگر را دارند. این امر مهارت های اجتماعی آنها را تقویت می کند و آنها را به برقراری ارتباط، تصمیم گیری گروهی و مذاکره برای حل مشکلات تشویق می کند.

 

Scratch همچنین فضایی را برای کودکان فراهم می کند تا مسابقات اسکرچ   دانش در زمینه های مختلف مانند زبان، ریاضیات، علوم، تاریخ و هنر را ادغام کنند. آن‌ها می‌توانند پروژه‌هایی ایجاد کنند که کتاب‌ها یا فیلم‌های مورد علاقه‌شان را در بر می‌گیرد، فرآیندهای بیولوژیکی را متحرک می‌سازد، بازی‌های تعاملی ایجاد می‌کنند که مفاهیم ریاضی را توضیح می‌دهند، و تصاویر و داستان‌هایی را از تخیل خود تولید می‌کنند. Scratch صداها، تصاویر مسابقات اسکرچ  ، موسیقی و نقاشی های مختلفی را ارائه می دهد که کودکان می توانند از بین آنها انتخاب کنند یا خودشان خلق کنند.

 

زبان برنامه نویسی اسکرچ فضایی را برای کودکان  مسابقات اسکرچ  فراهم آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان می کند که در آن اولین مفاهیم خود را از علوم کامپیوتر به دست آورند. آنها نه تنها چیزهای جدید زیادی یاد می گیرند، بلکه همزمان بازی می کنند و سرگرم می شوند و یادگیری را به یک تجربه لذت بخش برای همه تبدیل می کنند!

 

Scratch-Blog

BONEVET کلاس Scratch Junior را برای کودکان 6 تا 7 مسابقات اسکرچ   ساله ارائه می دهد که در آن کودکان می توانند مهارت های فوق را کسب کرده و توسعه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر، Scratch competitions  لطفا با ما با شماره 781-187-049 تماس بگیرید یا از وب سایت رسمی ما به آدرس bonevet.org دیدن کنید.

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 59
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

اد به منطقه بلوک. برای انتخاب پسوند، می‌توان نماد آبی  مسابقات اسکرچ  را در سمت راست بخش‌های بلوک معمولی انتخاب کرد. پسوندهای رایج کدنویسی Scratch عبارتند از:

1. موسیقی: این افزونه کاربران را قادر می سازد تا نت های MIDI را بر روی سازهای مختلف پخش کنند.

2. سنجش ویدیو: پروژه ها می توانند با استفاده از این پسوند با دوربین ارتباط برقرار کنند.

3. ترجمه: با استفاده از افزونه Translate، ممکن است متن به زبان های مختلف ترجمه شود.

4. قلم: افزونه Pen به کاربران این امکان را می دهد تا  مسابقات اسکرچ  با استفاده از قلم روی صحنه طراحی کنند.

5. متن به گفتار: این امکان را می دهد که متن با صدای بلند خوانده شود.

6. پسوند LEGO MINDSTORM EV3: به پروژه های Scratch اجازه می دهد با دستگاه های LEGO MINDSTORM EV3 متصل شوند.

چگونه آموزش Scratch Coding را شروع کنیم؟

برای شروع کدنویسی با Scratch، از وب سایت MIT برای Scratch دیدن کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

1. برای شروع یک پروژه جدید، روی دکمه "ایجاد" کلیک کنید.

2. واحدهای کدگذاری در سمت چپ نمایشگر قرار دارند.

3. برای شروع کدنویسی، روی قطعات ضربه بزنید و به قسمت  مسابقات اسکرچ   بزرگی که در وسط قرار دارد بکشید.

4. حروف و اشیاء روی خط به عنوان "جن" شناخته می شوند. شما می توانید تعداد نامحدودی sprites اضافه یا حذف کنید.

5. برای ایجاد کد برای آن اسپرایت، روی یک اسپرایت ضربه بزنید.

6. چندین جن سرگرم کننده برای انتخاب وجود دارد.

7. برای کدنویسی، می‌توانید تکه‌هایی از کد را با کشیدن آنها از چپ به راست بپیوندید.

8. علاوه بر پس زمینه، به هر اسپرایت کد مخصوص به خود داده می شود.

9. این بلوک ها می توانند حرکت کنند، صدا ایجاد کنند و رنگ اسپرایت ها را تغییر دهند. و وقتی با هم ترکیب شوند، توالی رویدادها را تولید می کنند که می توانید از آنها برای ایجاد یک بازی، کارتون و پروژه های دیگر استفاده کنید.

10. پس از کدنویسی برنامه خود، می توانید یک پرچم سبزمسابقات اسکرچ   را برای اجرای آن بر روی صحنه انتخاب کنید.

11. اگر می خواهید آن را ذخیره یا به اشتراک بگذارید، مطمئن شوید که پروژه شما در حساب شما ذخیره می شود.

12. Scratch به شما امکان می دهد پروژه های ایجاد شده توسط Scratch را در استودیوی زنده مجازی خود، CODE، آپلود کنید. همچنین می توانید پروژه های ارسال شده توسط برنامه نویسان دیگر را در اینجا ببینید و نظرات خود را بنویسید.

 

ربات های اسکرچ کدنویسی که برای کودکان شما انتخاب شده اند

1. کدی راکی

ربات هوشمند اسباب بازی برای بازی و یادگیری تعاملی

Codey Rocky یک ربات emo تعاملی با بیش از 10 ماژول  مسابقات اسکرچ  الکترونیکی برای دستیابی به بیان احساسی است. کدی راکی ​​شما را با آجرهای لگو، قطعات برش لیزری و کاغذهای رنگارنگ ایجاد می کند. این برای کمک به بچه ها در یادگیری برنامه نویسی مبتنی بر بلوک و اسکرچ طراحی شده است.

 

2. mBot Ranger

کیت رباتیک 3 در 1 برای ساخت ربات از ابتدا

mBot Ranger دارای 3 فرم ساخت ربات برای کاوش است: آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  مخزن ربات، ربات خود متعادل کننده و ماشین مسابقه ای که می تواند تمام زمین ها مانند جاده های مسطح، چمنزار، شن و ساحل شنی را فتح کند و از برنامه نویسی Scratch و Arduino C پشتیبانی می کند. بچه ها می توانند  مسابقات اسکرچ  کدنویسی را از مبتدی تا متخصص یاد بگیرند.

 

3. mBot Mega

ماشین روبات کنترل از راه دور هوشمند برای یادگیری کودکان از طریق بازی

mBot Mega یک ماشین کنترل از راه دور همه جهته است  مسابقات اسکرچ  که از چرخش 360 درجه و دریفت جانبی پشتیبانی می کند که کاملاً با Scratch مطابقت دارد. این یک کیت STEM ایده آل برای کودکان برای یادگیری الکترونیک، مهندسی و کدنویسی است. بچه‌ها می‌توانند یادگیری سرگرمی کدنویسیScratch competitions  را در عملکردهای متعدد  mBot Mega کشف کنند: اجتناب از موانع، دنبال کردن خط، و کنترل از راه دور.

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 54
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

هدف اصلی Scratch کمک به یادگیرندگان جوان است مسابقات اسکرچ   که مفاهیم اولیه کدنویسی را بدون وارد شدن به پیچیدگی های برنامه نویسی شی گرا یا کدنویسی متنی یاد بگیرند. در اینجا برخی از مزایای کدنویسی با Scratch آورده شده است.

 

1. مهارت های تحلیلی و حل مسئله را بهبود می بخشد

همانطور که بچه ها در طول کدنویسی چالش های مختلف ر مسابقات اسکرچ  ا حل می کنند و بر آنها غلبه می کنند، Scratch به آنها کمک می کند تا توانایی های استدلال منطقی و مهارت های حل مسئله را توسعه دهند.

 

2. منحنی یادگیری را در دنیای کدنویسی ساده می کند

یکی از چالش برانگیزترین عناصر برنامه نویسی این است که درک کامل آن به تلاش زیادی نیاز دارد. با این حال، این مورد در مورد Scratch نیست. از آنجایی که زبان با در نظر گرفتن کودکان مسابقات اسکرچ   ایجاد شده است، درک آن آسان است. کودکان برای درک نحوه عملکرد زبان نیازی به کتاب، دستورالعمل یا درس پیچیده ندارند.

 

3. سرگرمی و تعامل را همراه با یادگیری فراهم می کند

برنامه نویسی اسکرچ به بچه ها کمک می کند خلاقانه فکر کنند و آزادانه خودشان را بیان کنند. علاوه بر این، وظایفی که آنها توسعه می دهند جذاب و جذاب است که یادگیری را لذت بخش می کند.

 

4. یک رابط کاربری جذاب ارائه می دهد

به لطف رابط بصری جذاب، کدنویسی Scratch علاقه فرزند  مسابقات اسکرچ  شما را به برنامه نویسی برمی انگیزد. این به کودکان کمک می کند تا کد خود را تجسم کنند و تجربه را لذت بخش تر می کند.

 

5. آموزش می دهد که چگونه پسوندهای سخت افزاری می توانند با کد قابل همکاری باشند

برنامه نویسی اسکرچ برای کودکانی که از فعالیت های عملی لذت می برند بسیار عالی است. بسیاری از شرکت ها کیت های سخت افزاری سازگار با Scratch را می فروشند که ممکن است برای ساخت پروژه های جذاب استفاده شود. به عنوان مثال، Makey-Makey یا micro:bit، کودکان را قادر می سازد تا کنترلرهای بازی خود را طراحی و بسازند.

 

6. موانع شغل کدنویسی را کاهش می دهد

برنامه نویسی با اسکرچ برای اکثر کاربران اینترنت  مسابقات اسکرچ  قابل دسترسی است. بنابراین، می‌توانید با Scratch برای کودکان، درس‌های کدنویسی را از راحتی خانه خود به فرزندتان ارائه دهید. آنها را برای یک حرفه موفق در توسعه نرم افزار بدون ایجاد مشکل در فرآیند یادگیری آماده می کند.

 

7. منطق برنامه نویسی را به صورت بصری توضیح می دهد

کودکان می توانند به طور مداوم آنچه را که خلق می کنند ببینند و نتیجه فعالیت های خود را بررسی کنند. این به آنها کمک می کند تا استدلال های اساسی برنامه های رایانه ای را درک کنند. منطق Scratch بر روی ایده های اساسی مانند پارامترهای متغیر، انواع داده ها، مجموعه ها، ماتریس ها، حلقه زدن و عملگرها گسترش می یابد. وقتی دانش‌آموزان از برنامه‌نویسی مبتنی بر بلوک رایج به برنامه‌نویسی مبتنی بر متن می‌روند، این توانایی‌ها به زبان‌های دیگر نیز فراتر می‌رود.

 

8. قوانین نحو را در اطراف زبان  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان های برنامه نویس مسابقات اسکرچ  ی سنتی دور می زند

بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی از کودکان می‌خواهند دستورات متنی را یاد بگیرند و محدودیت‌های سختی را برای استفاده از آنها اعمال کنند. کد نویسی اسکرچ به کودکان اجازه می دهد تا روی بخش های سرگرم کننده برنامه نویسی تمرکز کنند، مانند ایجاد مفاهیم برای برنامه های جدید، کشف نحوه ساخت آنها، ایجاد آنها و بحث در مورد آنها با دیگران.

 

برای اطمینان از اینکه کدنویسی Scratch همه این نیازها را برآورده می کند، تیم پشت نرم افزار از مجموعه ای از اصول به نام چهار P یادگیری نحوه کدنویسی پیروی می کند - پروژه ها، اشتیاق، همتایان و بازی.

 

افراد زمانی که به طور فعال در فعالیت‌های پروژه‌محور مسابقات اسکرچ  ، مانند تولید ایده‌ها، توسعه مدل‌ها، بهبودها و تولید محصولات نهایی مشارکت داشته باشند، به بهترین شکل یاد می‌گیرند.

وقتی افراد روی موضوعاتی متمرکز می‌شوند که به آن علاقه دارند، سخت‌تر و طولانی‌تر کار می‌کنند، علی‌رغم موانع انعطاف‌پذیر می‌مانند و دانش بیشتری در این فرآیند کسب می‌کنند.

با اجتماعی شدن، یادگیری با افراد مبادله ایده ها، همکار آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ی در ابتکارات، و گسترش کار همسالان خود رشد می کند.

یادگیری نیاز به کاوش بازیگوش دارد - تلاش برای چیزهای جدید، آزمایش با مواد، فشار دادن محدودیت ها، ریسک کردن، و تکرار مکرر.

بیشتر ببینید: برنامه نویس Cobol: شرح شغل، مهارت های کلیدی و حقوق در 202

 

شروع با کد نویسی Scratch

برای شروع کدنویسی با Scratch، از وب سایت MIT برای Scratch دیدن کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

 

برای شروع یک پروژه جدید، روی دکمه "ایجاد" کلیک کنید.

واحدهای کدگذاری در سمت چپ نمایشگر قرار دارند.

برای شروع کدنویسی، ضربه بزنید و قطعات را به قسمت بزرگ در وسط بکشید.

حروف و اشیاء روی خط به عنوان "جن" شناخته می شوند. شما می توانید تعداد نامحدودی sprites اضافه یا حذف کنید.

برای ایجاد کد برای آن اسپرایت، روی یک مسابقات اسکرچ   اسپرایت ضربه بزنید.

چندین جن سرگرم کننده برای انتخاب وجود دارد.

برای کدنویسی، می‌توانید تکه‌هایی از کد را با کشیدن آن‌ها از چپ به راست بپیوندید.

علاوه بر پس زمینه، به هر اسپرایت کد مخصوص به خود داده می شود.

این بلوک ها می توانند حرکت کنند، صدا ایجاد کنند و رنگ اسپرایت ها را تغییر دهند. و هنگامی که با هم ترکیب شوند، مجموعه ای از رویدادها را تولید می کنند که می توانید از آنها برای ایجاد یک بازی، کارتون و پروژه های دیگر استفاده کنید.

پس از کدنویسی برنامه خود، می توانید یک پرچم سبز  Scratch competitions را برای اجرای آن در Stage انتخاب کنید.

اطمینان حاصل شود



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 60
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : شنبه 16 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

Scratch یک زبان برنامه نویسی گرافیکی برای مقاص مسابقات اسکرچ  د آموزشی است که توسط نرم افزاری به همین نام قابل دستکاری و اجرا می باشد. بنابراین، Scratch هم یک محیط توسعه است، هم یک موتور اجرای زبان Scratch و هم یک وب سایت4.

 

دومی در ابتدا در Smalltalk برنامه ریزی شد (و بنابراین توسط Squeak اجرا شد). برای نسخه دوم آن در ActionScript بازنویسی شد (و بنابراین توسط Adobe Air یا در مرورگر توسط Flash Player اجرا شد) سپس در جاوا اسکریپت برای نسخه سوم. این کد تحت یک مجوز رایگان است و با هر نسخه مسابقات اسکرچ   بیشتر و بیشتر مجاز می شود.

 

این نرم افزار به 70 زبان ترجمه شده است و این وب سایت تا سپتامبر 2023 بیش از 115 میلیون کاربر ثبت نام کرده و تا سپتامبر 20235 نزدیک به 138 میلیون پروژه مشترک داشته است. Scratch به 20 زبان برنامه نویسی محبوب در جهان رسیده است. در طول سال 2020، طبق رتبه بندی Tiobe6.

 

 

ارائه

Scratch به شما امکان می دهد کد برنامه در حال اجرا را تغییر دهید.

Scratch با هدف آموزش دنیای کامپیوتر به کودکان ی مسابقات اسکرچ  ا مبتدیان چند رسانه ای است، این برنامه بر اساس دستکاری اشیاء در سنت خالص E-Toys (en) معروف به Squeak، درست مانند صداها و فیلم ها است.

Scratch با استفاده از یک ویرایشگر بصری کار می کند، تمام کدها مستقیماً به زبان مادری کاربر (بیش از 70 زبان از جمله اسپرانتو موجود است) به شکل آجرهای رنگی (به عنوان مثال کنترل ها به رنگ زرد، متغیرها به رنگ نارنجی، حرکات) نوشته می شود. به رنگ آبی). این به شما امکان می دهد مفاهیم اساسی برنامه نویسی مانند حلقه ها، شرایط، تست ها، تکالیف متغیر را به صورت بصری پیاده سازی کنید. البته باید توجه داشت که این رنگ ها بین اسکرچ 2 و اسکرچ 3 یکسان نیستند.

بنابراین Scratch به معلم اجازه می دهد تا تدریس خود را از طریق تعامل شبه بازیگوشی اشیاء دستکاری شده توسط این آجرهای نرم افزاری منتشر کند. نام Scratch از Turntablism گرفته شده است، مسابقات اسکرچ   این هنر اختلاط صداها با استفاده از جداول میکس، مانند این دیدگاه استفاده مجدد از اشیاء.

Scratch با استفاده از پلاگین Adobe Flash Player که پروژه های Scratch را به برنامه های کاربردی وب تبدیل می کند، پروژه های تکمیل شده را به صورت آنلاین قابل استفاده می کند.

گربه Scratch که Scratch-Cat نام دارد، طلسم سایت و sprite پیش فرض موجود در هر پروژه در زمان ایجاد آن است. او همچنین دارای یک میو مشخص است که در میان صداهای مسابقات اسکرچ   اسپرایت پیش فرض پروژه های تازه ایجاد شده ادغام شده است.

شعار اسکرچ "تصور کن، برنامه ریزی کن، به اشتراک بگذار!" » شعار اصلی (انگلیسی): “Imagine, Program, Share”.

 

معایب برنامه

خراش گاهی به محاسبات بسیار پیچیده برای شبیه سازی 360 درجه نیاز دارد. پخش کننده پروژه بسته به رابطی که پروژه روی آن اجرا می شود، در 30 (یا 20) فریم در ثانیه گیر می کند.

 

مجوز

کد نرم افزار Scratch تا نسخه 1.3 تحت مجوز Scratch Source Code منتشر می شود (رایگان به جز لوگو، نام تجاری و سیستم آپلود در وب سایت رسمی).

 

نسخه 1.4 و همچنین نسخه های شاخه 2.x تحت مجوز    رایگان GPL در نسخه  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان دوم آن منتشر شده است تا امکان توزیع گسترده تر نرم افزار و به ویژه در توزیع های لینوکس فراهم شود. با این حال، نسل دوم نوشته شده در اکشن اسکریپت نیاز به زمان اجرای فلش اختصاصی دارد و بنابراین در مخازن توزیع هایی مانند دبیان گنجانده نشده است.

 

کد نسخه سوم که اکنون به زبان جاوا اسکریپت نوشته شده مسابقات اسکرچ   است، تحت مجوز BSD-3-clauses به استثنای پروژه Scratch-blocks8 در دسترس است. این کتابخانه که با گوگل نوشته شده است، تحت مجوز آپاچی 2.0 و همچنین رایگان منتشر شده است. Scratch 3.0 همچنین شامل یک ویرایشگر کد تصویری آفلاین است که در وب سایت MIT Media Lab قابل دسترسی است.

 

محبوبیت

در تاریخ 6 فوریه 2022، این وب سایت میزبان 95,961,590 پروژه (انیمیشن، شبیه سازی سه بعدی، بازی و غیره) با رشد روزانه 81,338 به طور متوسط ​​و دارای 84,824,685 کاربر ثبت نام شده عمدتاً جوان (12 ساله) بوده است. از 12 آوریل 2024، Scratch دارای 161865388 پروژه و 133615079 کاربر است.

 

استفاده در آموزش

 

محیط برنامه نویسی اسکرچ به زبان فرانسه.

حوزه‌های استفاده Scratch فراتر از دنیای آکادمیک است مسابقات اسکرچ  ، اما جامعه‌ای از معلمان، دانش‌آموزان و علاقه‌مندان، خلاقیت‌ها و پیشرفت‌های خود را در سایت Scratch به نمایش می‌گذارند و به اشتراک می‌گذارند. هر پروژه منتشر شده در پلتفرم تحت مجوز Creative Commons "Attribution–Share Alike" مجوز دارد و بنابراین می توان از آن برای ایجاد یک نسخه مشتق شده استفاده و اصلاح کرد.

 

خراش در اصلاح مدرسه راهنمایی فرانسه در سال 2015

با اصلاح کالج در فرانسه در سال 2015، مفاهیم کدنویسی وScratch competitions  برنامه نویسی ظاهر شد و پلت فرم یادگیری Scratch می تواند در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد. موضوع 0 از DNB، موجود در Éduscol10، شامل



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 60
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : شنبه 16 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

کدنویسی asy برای کودکان: اسکرچ چیست؟

اهمیت زبان های برنامه نویسی به سرعت در حال افزایش است مسابقات اسکرچ   زیرا حوزه کاربرد سیستم های کامپیوتری به هر بخش از زندگی ما گسترش یافته است. پیش بینی می شود که حداقل یک زبان برنامه نویسی برای توسعه چیزهای جدید در هر زمینه برای آینده قابل پیش بینی باید شناخته شود. بنابراین، بچه‌هایی که از سنین پایین شروع به یادگیری کدنویسی می‌کنند، با بهبود سواد فناوری خود، نقش اصلی و فعال را در زمینه آینده ای که می‌خواهند روی آن تمرکز کنند، ایفا می‌کنند. اگر می‌خواهید فرزندتان را آماده کنید تا یک شرکت فعال و کامل در جامعه فردا باشد مسابقات اسکرچ  ، اما واقعاً مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، نگران نباشید. زبان برنامه نویسی Scratch یک شروع عالی برای آن است!

 

 

 

اسکرچ چیست؟

کدنویسی آسان برای کودکان: اسکرچ چیست؟

 

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری مبتنی بر بلوک است که توسط آزمایشگاه رسانه MIT برای کودکان 8 تا 16 ساله توسعه یافته است. این زبان از برنامه ای به نام Logo الهام گرفته شده است که توسط ریاضیدان و دانشمند کامپیوتر سیمور پیپرت طراحی شده است که یکی از اعضای هیئت علمی موسس همان  مسابقات اسکرچ  آزمایشگاه بود. . رابط کاربری گرافیکی برنامه نویسی Scratch به بچه ها کمک می کند تا با ساده کردن فرآیندی که ممکن است در ابتدا برای آنها پیچیده و غیرقابل درک به نظر برسد، کدنویسی را درک کنند. آنها با ایجاد بازی‌ها، انیمیشن‌ها و داستان‌های تعاملی مختلف از طریق برنامه، منطق اولیه کدنویسی را به روش گیمی‌شده یاد می‌گیرند.

 

Scratch نه تنها یک زبان برنامه نویسی ساده بلکه یک جامعه آنلاین نیز هست. بچه‌ها می‌توانند پروژه‌هایی را که توسعه داده‌اند با سایر کاربران از حساب‌های شخصی خود به اشتراک بگذارند، در مورد پروژه‌های یکدیگر نظر بدهند، و حتی با ایجاد هماهنگی در پروژه‌های یکدیگر، آنها را بازتولید کنند. بنابراین، Scratch فرصتی ب مسابقات اسکرچ  رای یادگیری و ایجاد تعاملی و جمعی برای کودکان فراهم می‌کند.

 

 

 

خراش چگونه کار می کند؟

اصل کار اسکرچ درست مانند آجرهای لگو است. با قرار دادن یک بلوک  مسابقات اسکرچ  بصری در بلوک دیگر، می توانید یک فرمان صادر کنید. برای صدور فرمان مناسب، باید بلوک ها را به ترتیب درست قرار دهید.

 

هنگامی که Scratch را شروع می کنید، ابتدا تصویر گربه را می بینید که در لوگوی آنها وجود دارد. تصویر گربه که بعداً می‌توانید آن را به دلخواه تغییر دهید، اسپرایت پیش‌فرض برنامه‌نویسی Scratch است. Sprites جزء اصلی Scratch هستند که برای برنامه‌ها می‌نویسیم. با کدگذاری بلوک ها، اسپرایت ها را برنامه ریزی می کنیم. از این نظر، sprites با اشیاء موجود در هر نرم افزار مطابقت دارد.

 

بلوک ها در رنگ های مختلف وجود دارد و هر رنگ عملکرد متفاوتی دارد. به عنوان مثال، می‌توانید اسپرایت‌ها را با بلوک‌های آبی حرکت دهید، ظاهر آن‌ها را با بلوک‌های بنفش تغییر  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان دهید و آنها را با بلوک‌های صورتی صحبت کنید. از آنجایی که بلوک ها مانند قطعات پازل  مسابقات اسکرچ  در یکدیگر قرار می گیرند، نتیجه تحت تأثیر ترتیب بلوک ها قرار می گیرد.

 

 

 

بچه ها با خراش چه کاری می توانند انجام دهند؟

Scratch به لطف تنظیمات انعطاف‌پذیر خود به بچه‌ها اجازه می‌دهد تا ترکیب‌های مختلفی را در برنامه امتحان کنند. از آنجایی که بچه‌ها مجبور نیستند از یک برنامه ثابت پیروی کنند، می‌توانند با بالا بردن محدودیت‌های تخیل خود، مطالعات تجربی انجام دهند. آنها می توانند پروژه هایی با مفاهیم مختلف، از بازی های پلتفرم گرفته تا پازل، یا انیمیشن ها تا داستان های تعاملی، ایجاد کنند. با مشاهده محتوای دوره اسکرچ HUB21، می توانید بینش بیشتری نسبت به انواع پروژه ها به دست آورید.

 

یکی دیگر از ویژگی های مهم برنامه نویسی Scratch این است که بچه ها را تشویق می کند تا به طور جمعی و مشترک با گزینه ریمیکس یاد بگیرند. همانطور که اشاره کردیم، Scratch اجازه می مسابقات اسکرچ   دهد تا پروژه ها با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شود. یک پنل وجود دارد که در آن می توانید توالی بلوک پروژه های مشترک را مشاهده کنید، یعنی لیست کدگذاری. به این ترتیب می توانید نحوه ایجاد یک پروژه را تجزیه و تحلیل کنید و در صورت تمایل می توانید با تغییر کدنویسی موجود، یک کلاژ را کار کنید. بنابراین کودکان دائماً تحت تأثیر تجربیات یا کارهای یکدیگر قرار می گیرند و خلاقیت خود را پرورش می دهند.

 

 

 

مزایای یادگیری برنامه نویسی اسکرچ برای کودکان

برنامه نویسی Scratch با آموزش نحوه کدنویسی، مهارت های کار مشارکتی با تعامل با همسالان خود، و مهارت های خلاقانه را با توانمند ساختن آنها برای تولید پروژه های خود، مهارت های حل مسئله مسابقات اسکرچ   را در کودکان توسعه می دهد. نتیجه یک مطالعه موردی انجام شده بر روی گروهی متشکل از 84 دانش آموز کلاس پنجم نیز مؤید این استدلال است. در مطالعه مشاهده می شود که مهارت های تفکر خلاق دانش آموزانی که از روش نقشه برداری ذهنی اسکرچ استفاده می کنند، بهبود یافته است.

 

بچه ها با آشنا شدن با کدنویسی در سنین پایین فرصتی برای ابراز وجود از طریق فناوری های جدید پیدا می کنند. با ایجاد پروژه ها، آنها یاد می گیرند که چگونه یک تولید کننده فعال فناوری باشند نه صرفاً مصرف کننده منفعل آن.

 

در یک مفهوم گسترده، کسب آگاهی از تولید چیزی توسط خودشان، آنها را قادر می سازد تا به عنوان افرادی با اعتماد به نفس رشد کنند که سهم مثبتی در جامعه در آینده دارند. بنابراین، یادگیری کدنویسی، کودکان را نه تنها برای حوزه‌های نرم‌افزاری و فناوری آماده می‌کند، بلکه با حضور فعال در جامعه، به راحتی ب Scratch competitions ا دنیای فردا سازگار شده و ادغام می‌شوند.

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : جمعه 15 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

کدنویسی asy برای کودکان: اسکرچ چیست؟

اهمیت زبان های برنامه نویسی به سرعت در حال افزایش است مسابقات اسکرچ   زیرا حوزه کاربرد سیستم های کامپیوتری به هر بخش از زندگی ما گسترش یافته است. پیش بینی می شود که حداقل یک زبان برنامه نویسی برای توسعه چیزهای جدید در هر زمینه برای آینده قابل پیش بینی باید شناخته شود. بنابراین، بچه‌هایی که از سنین پایین شروع به یادگیری کدنویسی می‌کنند، با بهبود سواد فناوری خود، نقش اصلی و فعال را در زمینه آینده ای که می‌خواهند روی آن تمرکز کنند، ایفا می‌کنند. اگر می‌خواهید فرزندتان را آماده کنید تا یک شرکت فعال و کامل در جامعه فردا باشد مسابقات اسکرچ  ، اما واقعاً مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، نگران نباشید. زبان برنامه نویسی Scratch یک شروع عالی برای آن است!

 

 

 

اسکرچ چیست؟

کدنویسی آسان برای کودکان: اسکرچ چیست؟

 

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری مبتنی بر بلوک است که توسط آزمایشگاه رسانه MIT برای کودکان 8 تا 16 ساله توسعه یافته است. این زبان از برنامه ای به نام Logo الهام گرفته شده است که توسط ریاضیدان و دانشمند کامپیوتر سیمور پیپرت طراحی شده است که یکی از اعضای هیئت علمی موسس همان  مسابقات اسکرچ  آزمایشگاه بود. . رابط کاربری گرافیکی برنامه نویسی Scratch به بچه ها کمک می کند تا با ساده کردن فرآیندی که ممکن است در ابتدا برای آنها پیچیده و غیرقابل درک به نظر برسد، کدنویسی را درک کنند. آنها با ایجاد بازی‌ها، انیمیشن‌ها و داستان‌های تعاملی مختلف از طریق برنامه، منطق اولیه کدنویسی را به روش گیمی‌شده یاد می‌گیرند.

 

Scratch نه تنها یک زبان برنامه نویسی ساده بلکه یک جامعه آنلاین نیز هست. بچه‌ها می‌توانند پروژه‌هایی را که توسعه داده‌اند با سایر کاربران از حساب‌های شخصی خود به اشتراک بگذارند، در مورد پروژه‌های یکدیگر نظر بدهند، و حتی با ایجاد هماهنگی در پروژه‌های یکدیگر، آنها را بازتولید کنند. بنابراین، Scratch فرصتی ب مسابقات اسکرچ  رای یادگیری و ایجاد تعاملی و جمعی برای کودکان فراهم می‌کند.

 

 

 

خراش چگونه کار می کند؟

اصل کار اسکرچ درست مانند آجرهای لگو است. با قرار دادن یک بلوک  مسابقات اسکرچ  بصری در بلوک دیگر، می توانید یک فرمان صادر کنید. برای صدور فرمان مناسب، باید بلوک ها را به ترتیب درست قرار دهید.

 

هنگامی که Scratch را شروع می کنید، ابتدا تصویر گربه را می بینید که در لوگوی آنها وجود دارد. تصویر گربه که بعداً می‌توانید آن را به دلخواه تغییر دهید، اسپرایت پیش‌فرض برنامه‌نویسی Scratch است. Sprites جزء اصلی Scratch هستند که برای برنامه‌ها می‌نویسیم. با کدگذاری بلوک ها، اسپرایت ها را برنامه ریزی می کنیم. از این نظر، sprites با اشیاء موجود در هر نرم افزار مطابقت دارد.

 

بلوک ها در رنگ های مختلف وجود دارد و هر رنگ عملکرد متفاوتی دارد. به عنوان مثال، می‌توانید اسپرایت‌ها را با بلوک‌های آبی حرکت دهید، ظاهر آن‌ها را با بلوک‌های بنفش تغییر  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان دهید و آنها را با بلوک‌های صورتی صحبت کنید. از آنجایی که بلوک ها مانند قطعات پازل  مسابقات اسکرچ  در یکدیگر قرار می گیرند، نتیجه تحت تأثیر ترتیب بلوک ها قرار می گیرد.

 

 

 

بچه ها با خراش چه کاری می توانند انجام دهند؟

Scratch به لطف تنظیمات انعطاف‌پذیر خود به بچه‌ها اجازه می‌دهد تا ترکیب‌های مختلفی را در برنامه امتحان کنند. از آنجایی که بچه‌ها مجبور نیستند از یک برنامه ثابت پیروی کنند، می‌توانند با بالا بردن محدودیت‌های تخیل خود، مطالعات تجربی انجام دهند. آنها می توانند پروژه هایی با مفاهیم مختلف، از بازی های پلتفرم گرفته تا پازل، یا انیمیشن ها تا داستان های تعاملی، ایجاد کنند. با مشاهده محتوای دوره اسکرچ HUB21، می توانید بینش بیشتری نسبت به انواع پروژه ها به دست آورید.

 

یکی دیگر از ویژگی های مهم برنامه نویسی Scratch این است که بچه ها را تشویق می کند تا به طور جمعی و مشترک با گزینه ریمیکس یاد بگیرند. همانطور که اشاره کردیم، Scratch اجازه می مسابقات اسکرچ   دهد تا پروژه ها با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شود. یک پنل وجود دارد که در آن می توانید توالی بلوک پروژه های مشترک را مشاهده کنید، یعنی لیست کدگذاری. به این ترتیب می توانید نحوه ایجاد یک پروژه را تجزیه و تحلیل کنید و در صورت تمایل می توانید با تغییر کدنویسی موجود، یک کلاژ را کار کنید. بنابراین کودکان دائماً تحت تأثیر تجربیات یا کارهای یکدیگر قرار می گیرند و خلاقیت خود را پرورش می دهند.

 

 

 

مزایای یادگیری برنامه نویسی اسکرچ برای کودکان

برنامه نویسی Scratch با آموزش نحوه کدنویسی، مهارت های کار مشارکتی با تعامل با همسالان خود، و مهارت های خلاقانه را با توانمند ساختن آنها برای تولید پروژه های خود، مهارت های حل مسئله مسابقات اسکرچ   را در کودکان توسعه می دهد. نتیجه یک مطالعه موردی انجام شده بر روی گروهی متشکل از 84 دانش آموز کلاس پنجم نیز مؤید این استدلال است. در مطالعه مشاهده می شود که مهارت های تفکر خلاق دانش آموزانی که از روش نقشه برداری ذهنی اسکرچ استفاده می کنند، بهبود یافته است.

 

بچه ها با آشنا شدن با کدنویسی در سنین پایین فرصتی برای ابراز وجود از طریق فناوری های جدید پیدا می کنند. با ایجاد پروژه ها، آنها یاد می گیرند که چگونه یک تولید کننده فعال فناوری باشند نه صرفاً مصرف کننده منفعل آن.

 

در یک مفهوم گسترده، کسب آگاهی از تولید چیزی توسط خودشان، آنها را قادر می سازد تا به عنوان افرادی با اعتماد به نفس رشد کنند که سهم مثبتی در جامعه در آینده دارند. بنابراین، یادگیری کدنویسی، کودکان را نه تنها برای حوزه‌های نرم‌افزاری و فناوری آماده می‌کند، بلکه با حضور فعال در جامعه، به راحتی ب Scratch competitions ا دنیای فردا سازگار شده و ادغام می‌شوند.

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : جمعه 15 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

برای پرورش ذهن جوان این به توسعه مهارت های  مسابقات اسکرچ  حل ریاضی، تفکر منطقی و تحلیلی، علاقه به کدنویسی و خلاقیت کمک می کند. برای اطلاعات دقیق مقاله بالا را بخوانید.

 

مزایای یادگیری برنامه نویسی اسکرچ چیست؟

این به افزایش خلاقیت کودک کمک می کند زیرا Scratch به کاربران خود اجازه می دهد تا پروژه های خود را بدون دادن هیچ هدف یا هدف از پیش تعیین شده به آنها داشته باشند. همچنین به یادگیری اصول اولیه کدنویسی به شیوه ای سرگرم کننده و تعاملی کمک می کند. پلتفرم Scratch با مفهومی ساده و قاب مسابقات اسکرچ  ل درک طراحی شده است که به کودکان کمک می کند تا به کدنویسی علاقه مند شوند.

 

کاربردهای مفید برنامه نویسی اسکرچ چیست؟

اول از همه، برنامه نویسی Scratch به کودک کمک می کند تا اصول کدنویسی را درک کند. این پلتفرم با مفهومی بسیار آسان با شخصیت‌های سرگرم‌کننده در رنگ‌های روشن طراحی شده است، تقریباً شبیه کودکانه است، اما به کودکان کمک می‌کند تا یاد بگیرند که چگونه کدنویسی کنند و به کدنویسی علاقه‌مند شوند. مسابقات اسکرچ   کاربرد دیگر می تواند کاربرد عملی ریاضیات، منطق و مهارت های تحلیلی باشد.

 

ویژگی های مهم اسکرچ چیست که آن را واقعا برای کودکان مفید می کند؟

دو ویژگی مهم برنامه نویسی Scratch در زیر آورده شده است:

1. با استفاده از برنامه نویسی مبتنی بر بلوک، قابلیت هایی را برای توسعه داستان های تعاملی، بازی های ویدیویی، شبیه سازی ها و موارد دیگر فراهم می کند.

2. Scratch حتی شامل یک ویرایشگر رنگ داخلی  مسابقات اسکرچ  و ویرایشگر صدا است.

 

اهمیت برنامه نویسی Scratch چیست؟

برخی از اهمیت برنامه نویسی Scratch:

تفکر منطقی و تحلیلی را بهبود می بخشد

خلاقیت را تقویت می کند

بچه ها می توانند پروژه های سرگرم کننده و جالب زیادی مانند انیمیشن ها و بازی ها ایجاد کنند.

 

برخی از ویژگی های عالی برنامه نویسی Scratch چیست؟

برخی از ویژگی های برنامه نویسی اسکرچ این است که  مسابقات اسکرچ  یک پلتفرم برنامه نویسی رایگان است، از بلوک نویسی استفاده می کند که یک زبان برنامه نویسی مبتدی است، به کاربران اجازه می دهد انواع مختلفی از پروژه ها را ایجاد کنند و همچنین انجمن آنلاین اسکرچ به کاربران اجازه می دهد تا با کاربران از نقاط مختلف جهان در یک محیط امن و مطمئن.

 

اگر این وبلاگ به شما کمک کرد تا تصمیم بگیرید که آیا برنامه نویسی Scratch برای بچه های شما خوب است یا خیر. اگر علاقه مند به ایجاد اولین حساب کاربری فرزندتان در اسکرچ مسابقات اسکرچ   هستید، راهنمای گام به گام ما را در مورد نحوه پیوستن به اسکرچ بخوانید!

 

کلاس‌های اسکرچ آنلاین 1 به 1 را دریافت کنید

روند ویراستاری ما را ببینید

با هیئت بررسی ما آشنا شوید

فراموش نکنید که این پست را به اشتراک بگذارید!

 

 

 

 

تصویر معلم

تصویر معلم

لوگوی wiingy

Wiingy آموزش آنلاین 1 به 1، دوره‌های فناوری آنلاین تحت رهبری مربی، و آموزش‌های وب را برای دانش‌آموزان مدارس، دانشجویان دانشگاه و متخصصان شاغل در سراسر جهان ارائه می‌کند.

 

برنامه ما را دانلود کنید! تولید

Scratch یک وب سایت آموزشی رایگان است که مسابقات اسکرچ   توسط MIT توسعه یافته است که راهی عالی برای یادگیری زودهنگام کدنویسی ارائه می دهد.

 

شما می توانید به جای نوشتن خطوط کد برای انجام هر عملیات، بازی ها، انیمیشن ها و داستان های تعاملی را در اسکرچ ایجاد کنید. شما می توانید وظایف را فقط با کشیدن و رها کردن انجام دهید. Scratch می تواند به صورت آنلاین یا آفلاین در سیستم شما استفاده شود.

 

برای دانلود Scratch بر روی کامپیوتر خود، اینجا را کلیک کنید – دانلود Scratch

برای استفاده از Scratch در هر مرورگری، به وب سایت Scratch بروید

 

اسکرچ برای مبتدیان مناسب است

Scratch برای یادگیری مفاهیم برنامه نویسی به روشی تعاملی مسابقات اسکرچ   و سرگرم کننده طراحی شده است. این یک پلت فرم محبوب در بین بچه ها برای ایجاد بازی های خلاقانه، انیمیشن و داستان است.

 

دارای افزونه‌های داخلی مختلف مانند سنجش متن به گفتار و حسگر ویدیویی برای تعامل بیشتر پروژه‌های شما. Scratch یک پلت فرم عالی برای یادگیری مفاهیم اولیه کدنویسی و برنامه نویسی برای مبتدیان بدون دانش قبلی کدنویسی است.

 

یادگیری خراش آسان است

یادگیری کد نویسی اسکرچ بسیار آسان است. برای آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  بچه هایی که می خواهند سفر خود را به سمت برنامه نویسی شروع کنند عالی است. رابط اسکرچ با در نظر گرفتن بچه ها طراحی شده است و یادگیری کدنویسی را سرگرم کننده و تعاملی می کند.

 

اسکرچ برای تمام گروه های سنی مناسب است

کدنویسی اسکرچ برای بچه هایی که می خواهند با برنامه نویسی آشنا شوند مناسب است. Scratch برای کودکان 8-16 ساله طراحی شده است، اما افراد در هر سنی از Scratch برای ایجاد برنامه استفاده می کنند.

 

خراش بی خطر است

Scratch یک پلتفرم کاملاً ایمن است. پروژه های شما فقط  مسابقات اسکرچ  در صورتی عمومی می شوند که بخواهید، یا می توانید نمایان بودن پروژه خود را روی خصوصی تنظیم کنید.

 

مشتاق دانستن بیشتر در مورد Scratch، بیایید شروع کنیم

 

چگونه در اسکرچ ثبت نام کنیم؟

 

در هر مرورگری به وب سایت Scratch بروید

 

روی Join Scratch کلیک کنید.

 

یک نام کاربری و رمز عبور ایجاد کنید.

 

کشورت را انتخاب کن

 

ماه و سال تولد خود را انتخاب کنید.

 

جنسیت خود را انتخاب کنید.

 

در نهایت آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

 

پس از ایجاد حساب کاربری، باید آدرس ایمیل خود را تأیید کنید. برای تأیید آدرس ایمیل خود، وارد حساب ایمیل مربوطه خود شوید و به دنبال ایمیل تأیید ارسال شده توسط Scratch باشید. مسابقات اسکرچ   در آن ایمیل، به عنوان آخرین مرحله برای تأیید حساب خود، روی پیوند ارائه شده کلیک کنید.

 

فراموش نکنید که به پوشه Spam یا Junk نگاه کنید زیرا چنین ایمیل هایی گاهی اوقات در آنجا فرو می روند. به یاد داشته باشید که تأیید حساب خود ضروری است زیرا پس از تأیید حساب خود، تنها در این صورت می توانید پروژه خود را با انجمن Scratch، دوستان، خانواده و معلمان به اشتراک بگذارید.

 

توجه: شما می توانید بدون ایجاد حساب کاربری از Scratch استفاده کنید، اما نمی توانید پروژه های خود را ذخیره یا به اشتراک بگذارید. با ایجاد یک حساب کاربری، پروژه های شما به صورت آنلاین باقی می مانند تا بعداً به آنها نگاه کنید.

 

بهترین کلاس آنلاین برنامه نویسی برای بچه ها

 

مقدمه ای بر رابط اسکرچ

 

بیایید رابط کاربری Scratch را بررسی کنیم! رابط اسکرچ منطقه ای است که می توانید پروژه های اسکرچ خود را ایجاد کنید.

برای ایجاد یک پروژه در اسکرچ، روی Create کلیک کنید.

 

کد نویسی خراش

 

رابط اسکرچ به 4 قسمت اصلی تقسیم می شود.

 

پالت برنامه نویسی

جن

صحنه

منطقه اسکریپت

کد نویسی خراش

 

پالت برنامه نویسی

این شامل تمام دستورالعمل های برنامه نویسی Scratch در قالب بلوک است. این بلوک ها به صورت عمودی مانند تکه های یک پازل در کنار هم قرار می گیرند.

 

از آنجایی که هر بلوک دارای یک شکل منحصر به فرد است، از خطاهای نحوی جلوگیری می کند. سپس این بلوک های متصل اسکریپت نامیده می شوند.

 

جن

 

Sprites شخصیت ها یا اشیاء برنامه هستند. آنها می توانند شخصیت اصلی، دشمنان، اشیا یا موانع بازی شما باشند.

 

با استفاده از پالت برنامه نویسی می توانید یک اسپرایت را برنامه ریزی کنید. اسپرایت ها هدف تمام اقدامات انجام شده در برنامه نویسی Scratch هستند. به طور پیش فرض، sprite یک آواتار گربه است.

 

شما همچنین می توانید sprites را از کتابخانه Sprite انتخاب کنید. در گوشه پایین سمت چپ روی انتخاب یک اسپرایت کلیک کنید.

 

کد نویسی خراش

 

کد نویسی خراش

 

Scratch همچنین به شما این امکان را می دهد که اسپرایت خود را رنگ کنید یا هر اسپرایت خارجی را آپلود کنید. برای حذف یک اسپرایت، روی نماد سطل زباله موجود در بالای اسپرایت کلیک کنید.

 

کد نویسی خراش

 

منطقه صحنه

 

منطقه صحنه جایی است که عمل اتفاق می افتد. Sprites ظاهر می شوند، ناپدید می شوند، حرکت می کنند و با دنبال کردن اسکریپت ها تعامل دارند. همچنین می توانید با کلیک بر روی کنترل تمام صفحه در گوشه سمت راست بالا به یک صفحه تمام صفحه بروید.

 

کد نویسی خراش

 

Stage Area از مختصات (x, y) برای دانستن موقعیت اشیاء/اسپریت های مختلف در آن استفاده می کند. (0، 0) مکان در مرکز صحنه است.

 

در زیر قسمت صحنه، که با مستطیل قرمز مشخص شده است، چندین کنترل برای کار بر روی اسپرایت ها وجود دارد. این منطقه ای است که اسپرایت های مختلف در آن نمایش داده می شود. می توانید اندازه، جهت، موقعیت (به صورت مختصات) و نام اسپرایت ها را از این ناحیه تنظیم کنید.

 

کد نویسی خراش

 

اسکریپت

ناحیه ای که در آن قطعات پازل مانند دستورالعمل های کدنویسی Scratch را می آورید و آنها را به صورت عمودی برای ساخت بازی ها، انیمیشن ها یا برنامه ها روی هم قرار می دهید. هر جن با یک اسکریپت برنامه ریزی شده است.

 

بلوک در کدنویسی Scratch

پالت برنامه نویسی به 9 دسته بلوک با کد رنگی طبقه بندی می شود - حرکت، ظاهر، صدا، رویدادها، کنترل، سنجش، عملیات، متغیرها و بلوک های من. همچنین می توانید 11 پسوند Scratch competitions  را به آن اضافه کنید



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 95
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری مبتنی بر مسابقات اسکرچ   بلوک و ویرایشگر گرافیکی بردار/راستر برای کودکان است که برای ایجاد چیزهایی مانند بازی، انیمیشن، هنر و داستان طراحی شده است.[1] این به آنها اجازه می دهد تا ایده های برنامه نویسی کامپیوتری را با استفاده از "بلوک هایی" که برای ایجاد کد ساده کنار هم قرار می گیرند، کشف و آزمایش کنند.[2] همچنین یک صفحه بحث با چندین انجمن وجود دارد که عمدتاً برای چت و کمک به کدنویسی استفاده می شود.

 

اگرچه برای کودکان 8 تا 16 ساله ساخته شده است، [3] می توان از Scratch برای تولید برنامه های ساده یا پیچیده استفاده کرد. برخی از کاربران قابل توجهی که مرزهای کاری را که می‌توانن مسابقات اسکرچ  د انجام دهند را کنار می‌گذارند عبارتند از: Griffpatch، -Myths-، TimMcCool، Will_Wam، و World_Languages.

 

Scratch به بیش از 40 زبان ترجمه شده است و در خانه‌ها، مدارس و باشگاه‌های بعد از مدرسه تقریباً در همه کشورهای جهان استفاده می‌شود.[4] اسکرچ اغلب در آموزش کدنویسی، علوم کامپیوتر و تفکر محاسباتی استفاده می شود. معلمان همچنین از آن به عنوان ابزاری در بسیاری از موضوعات دیگر از جمله ریاضی، علوم، تاریخ، جغرافیا و هنر استفاده می کنند. تیم اسکرچ سازمانی است که به حفظ، مدیریت و ایمن نگه داشتن اسکرچ کمک می کند.  مسابقات اسکرچ  آنها همچنین آموزش های مفیدی را برای کمک و پشتیبانی برنامه نویسی انجام می دهند. استفاده از Scratch رایگان است.[3]

 

رابط کاربری

ناحیه ای که کاربر می تواند در آن تعامل داشته باشد، ناحیه صحنه نامیده می شود. منطقه صحنه دارای تمام انیمیشن ها، گرافیک ها، نقاشی ها و سایر ویژگی های بصری است. لیست اسپرایت های روی صفحه در زیر ناحیه صحنه قرار می گیرد تا لیستی از جن های قابل استفاده برای برنامه را نشان دهد. صحنه از طریق مسابقات اسکرچ   مختصات x و y، با مختصات مرکزی (0، 0) در مرکز صحنه سازماندهی شده است. عرض این استیج 480 پیکسل و ارتفاع آن 360 پیکسل است که دامنه آن بین x=240 تا x=240 عرض و محدوده بین y=-180 و y=180 ارتفاع دارد.[5]

 

از چپ به راست، در قسمت سمت چپ بالای صفحه،  مسابقات اسکرچ  یک قسمت صحنه وجود دارد که نتایج را نشان می دهد (یعنی انیمیشن ها، گرافیک لاک پشت و غیره، همه چیز در اندازه کوچک یا معمولی، تمام صفحه نیز موجود است) و همه موارد تصاویر کوچک sprites در قسمت پایین فهرست شده است.  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان صحنه از مختصات x و y استفاده می کند که 0،0 مرکز صحنه است. عرض صحنه 480 پیکسل و ارتفاع آن 360 پیکسل، x:240 سمت راست، x:-240 سمت چپ، y:180 بالا و y:-180 پایین است.[5]

 

 

یادداشت های دسته بندی یادداشت های دسته بندی

  حرکت جن ها را حرکت می دهد و زاویه ها را تغییر مسابقات اسکرچ   می دهد و مقادیر X و Y را تغییر می دهد. رویدادها شامل کنترل‌کننده‌های رویداد است که در بالای هر گروه از بلوک‌ها قرار می‌گیرند تا یک برنامه را شروع کنند یا شروع به انجام چیزی کنند.

  Looks جلوه های بصری sprite را کنترل می کند. اسپرایت ممکن است به یک حباب گفتار یا حباب فکر متصل شود، پس‌زمینه یا اسپرایت را می‌توان تغییر داد، می‌توان آن را بزرگ یا کوچک کرد، می‌تواند شفافیت داشته باشد یا می‌تواند سایه داشته باشد. کنترل شامل عبارات شرطی if-else و همچنین عبارت های شرطی "برای همیشه"، "تکرار" و "توقف" است.

  صدا فایل های صوتی را پخش می کند و امکان برنامه نویسی یک سکانس موسیقی را فراهم می کند. Sensing این ابزارها برای هدایت جن به منظور تعامل با محیطی که کاربر ایجاد کرده است استفاده می شود.

  بلوک های من به شما امکان می دهد بلوک های  مسابقات اسکرچ  خود را بسازید. عملگرها عملگرهای ریاضی، مولد اعداد تصادفی، و یا عبارتی که موقعیت‌های اسپرایت را مقایسه می‌کند.

  داده با اعلان متغیرها و لیست ها و همچنین برای تنظیم متغیرها و لیست ها سروکار دارد. برنامه‌های افزودنی رویه‌های سفارشی (بلوک‌ها) و دستگاه‌های خارجی را کنترل می‌کنند و می‌توانند از PicoBoard یا Lego WeDo 1.0/2.0 وارد کنند

منابع

 "ویرایشگر پروژه اسکرچ - تصور کنید، برنامه ریزی کنید، به اشتراک بگذارید". scratch.mit.edu. بازیابی 2018-06-09.

 ابزار رایگان کدگذاری «آسان» BBC News 14 مه 2007 را ارائه می دهدکلاه خراش است؟

Scratch یک زبان برنامه نویسی گرافیکی است که مسابقات اسکرچ   توسط گروه Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه MIT توسعه یافته است. در اسکرچ، می‌توانید بلوک‌های کد را بکشید و ترکیب کنید تا مجموعه‌ای از برنامه‌ها از جمله انیمیشن، داستان، آلات موسیقی و بازی بسازید. این کمی شبیه برنامه نویسی معادل بلوک های ساختمانی است!

 

اسکرین شات از Scratch.

 

Scratch در بسیاری از مدارس به عنوان بخشی از برنامه درسی استفاده می شود. رایگان است و جوانان می توانند در خانه و همچنین در باشگاه ها از آن استفاده کنند.

 

Scratch به جوانان اجازه می دهد تا مفاهیم کدنویسی مسابقات اسکرچ   را بیاموزند و پروژه های تعاملی را بدون نیاز به یادگیری زبان برنامه نویسی مبتنی بر متن ایجاد کنند. برای استفاده از Scratch نیازی به تایپ سریع یا به خاطر سپردن کدهای پیچیده ندارید.

 

نحوه استفاده از این راهنمای مرجع

اگر قبلاً از Scratch استفاده نکرده اید، این راهنما به شما کمک می کند تا اولین پروژه خود را راه اندازی و ایجاد کنید.

 

می‌توانید به این راهنما بازگردید و از آن برای جستجوی Scratch competitions  اطلاعاتی که هنگام ساخت پروژه‌های خود در اسکرچ نیاز دارید، استفاده کنید.

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 95
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

در برنامه نویسی کامپیوتر، یک سیستم نوع یک سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان سیستم منطقی شامل مجموعه ای از قوانین است که به هر عبارت (یک کلمه، عبارت یا مجموعه ای از نمادها) خاصیتی به نام نوع (به عنوان مثال، عدد صحیح، ممیز شناور، رشته) اختصاص می دهد. معمولاً این اصطلاحات ساختارهای زبانی مختلف یک برنامه رایانه ای هستند، مانند متغیرها، عبارات، توابع یا ماژول ها.[1] یک سیستم نوع عملیاتی را که می توان روی یک ترم انجام داد را دیکته می کند. برای متغیرها، نوع سیستم مقادیر مجاز آن عبارت را تعیین می کند. سیستم‌های نوع، مقوله‌های ضمنی دیگری را که برنامه‌نویس برای انواع داده‌های جبری، ساختارهای داده یا سایر مؤلفه‌ها استفاده می‌کند، رسمی و اجرا می‌کنند (مانند «رشته»، «آرایه شناور»، «توابع برگشت‌دهنده بولی»).

 

سیستم‌های نوع اغلب به‌عنوان بخشی از زبان‌های  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان برنامه‌نویسی مشخص می‌شوند و در مفسرها و کامپایلرها تعبیه می‌شوند، اگرچه سیستم نوع یک زبان را می‌توان با ابزارهای اختیاری که بررسی‌های اضافه‌شده را با استفاده از نحو و گرامر نوع اصلی زبان انجام می‌دهند، گسترش داد. هدف اصلی یک سیستم نوع در یک زبان برنامه نویسی کاهش احتمال اشکال در برنامه های کامپیوتری به دلیل خطاهای نوع است.[2] سیستم نوع معین مورد نظر مشخص می کند که چه چیزی یک خطای نوع را تشکیل می دهد، اما به طور کلی، هدف این است که از استفاده از عملیاتی که انتظار دارند نوع خاصی از مقدار با مقادیری که آن عملیات منطقی نیست (خطاهای اعتبار) استفاده شود. سیستم‌های نوع اجازه می‌دهند تا رابط‌هایی را بین بخش‌های مختلف یک برنامه کامپیوتری تعریف کنند و سپس بررسی کنند که قطعات به روشی ثابت به هم متصل شده‌اند. این بررسی می تواند به صورت ایستا (در زمان کامپایل)، به صورت پویا (در زمان اجرا)، یا به صورت ترکیبی از هر دو اتفاق بیفتد. سیستم‌های نوع اهداف دیگری نیز دارند، مانند بیان قوانین تجاری سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ، فعال کردن بهینه‌سازی‌های کامپایلر خاص، امکان ارسال چندگانه و ارائه شکلی از مستندات.

 

نمای کلی استفاده

نمونه ای از یک سیستم نوع ساده، زبان C است. بخش های یک برنامه C تعاریف تابع هستند. یک تابع توسط تابع دیگری فراخوانی می شود. رابط یک تابع نام تابع و لیستی از پارامترهایی را که به کد تابع ارسال می شود را بیان می کند. کد یک تابع فراخوانی نام تابع فراخوان شده را به همراه نام متغیرهایی که مقادیری را برای ارسال به آن نگه می دارند، بیان می کند. در حین اجرا، مقادیر در ذخیره سازی موقت قرار می گیرند، سپس اجرا به ک سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان د تابع فراخوانی شده می پرد. کد تابع فراخوانی شده به مقادیر دسترسی پیدا کرده و از آنها استفاده می کند. اگر دستورالعمل های داخل تابع با فرض دریافت یک مقدار صحیح نوشته شده باشند، اما کد فراخوانی یک مقدار ممیز شناور را ارسال کند، نتیجه اشتباه توسط تابع فراخوانی شده محاسبه می شود. کامپایلر C انواع آرگومان های ارسال شده به یک تابع را هنگامی که در برابر انواع پارامترهای اعلام شده در تعریف تابع فراخوانی می شود، بررسی می کند. اگر انواع  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان مطابقت نداشته باشند، کامپایلر یک خطا یا هشدار در زمان کامپایل می دهد.

 

یک کامپایلر همچنین ممکن است از نوع ثابت یک مقدار برای بهینه سازی فضای ذخیره سازی مورد نیاز و انتخاب الگوریتم ها برای عملیات روی مقدار استفاده کند. برای مثال، در بسیاری از کامپایلرهای C، نوع داده شناور در 32 بیت، مطابق با مشخصات IEEE برای اعداد ممیز شناور با دقت تک نمایش داده می شود. بنابراین آنها از عملیات ریزپردازنده مخصوص ممیز شناور بر روی آن مقادیر (جمع ممیز شناور، ضرب و غیره) استفاده خواهند کرد.

 

عمق محدودیت های نوع و نحوه ارزیابی آنها بر تایپ زبان تأثیر م سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ی گذارد. یک زبان برنامه نویسی ممکن است یک عملیات را با وضوح های مختلف برای هر نوع، در مورد چندشکلی نوع، مرتبط کند. تئوری نوع مطالعه سیستم های نوع است. انواع مشخص برخی از زبان های برنامه نویسی، مانند اعداد صحیح و رشته ها، به مسائل کاربردی معماری کامپیوتر، پیاده سازی کامپایلر و طراحی زبان بستگی دارد.

 

مبانی

به طور رسمی، نظریه نوع، سیستم های نوع را مطالعهProgramming teaching sites for children  می کند. یک زبان برنامه نویسی باید این فرصت را داشته باشد که چک را با استفاده از تایپ تایپ کند



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 95
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

 

برنامه ها می توانند از چیزهای کوچک زیادی تشکیل شوند  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان - اضافه کردن دو عدد با هم، نمایش متن، ایجاد اشکال، تغییر رنگ آن اشکال و غیره.

 

سپس کامپیوتر این دستورالعمل ها را می گیرد و با سرعت سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  رعد و برق اجرا می کند. می‌دانم که در حال حاضر، حداقل برای من، سخت است که سر خود را به دور خود بچرخانیم، اما اینگونه به تمام این بازی‌های پیچیده مانند Angry Birds یا Candy Crush پایان می‌دهی. این فقط ترکیبی از مجموعه دستورالعمل های بسیار ساده تر است.

 

کامپیوترها دقیقاً همان کاری را انجام می دهند که شما به آنها می گویید.

بنابراین، دستورالعمل هایی که شما می دهید، منطقی تر است.

 

دستورالعمل ها عبارت هستند. و آنها مانند جملات انگلیسی هستند.

 

«(گزاره ها) از کلمات، اعداد و علائم نگارشی برای بیان  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان یک فکر، یک قطعه جداگانه استفاده می کنند. اکثر عبارات برنامه نویسی بسیار کوتاه هستند، فقط چند کلمه. اکنون، دقیقاً چه کلمات، اعداد و علائم نگارشی استفاده می کنید به زبان برنامه نویسی بستگی دارد.

 

- برگرفته از دوره آنلاین مبانی برنامه نویسی Lynda.com

 

اساساً، رایانه‌ها مانند سگ‌هایی هستند که رفتار بسیار  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان خوبی دارند (در واقع غیرممکن است). آنها به دستورات شما گوش می دهند. باز هم، نحوه دقیق دادن یک فرمان خاص به زبان مورد استفاده بستگی دارد.

 

تصاویر: لوکاس ریشتر/فلیکر; سریال شام/فلیکر

 

توییت

عکس لورنس

درباره لارنس برادفورد

 

سلام! من خالق Learn to Code With Me هستم، وبلاگی برای مبتدیانی که به خودشان یاد می دهند چگونه کدنویسی کنند. روزی روزگاری، من از نظر دیجیتالی ناآگاه بودم. اما دیگر نه. با آموزش Programming teaching sites for children  مهارت های دیجیتال به خودم در اینجا بیابید که چگونه زندگی ام را تغییر دادم.

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 93
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 خرداد 1403 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 37 صفحه بعد