نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

وقتی در مورد برنامه نویسی می شنویم، اولین چیزی که به ذهنمان خطورمسابقات اسکرچ   می کند یک صفحه خالی با کد نامفهوم روی آن است. به نظر کار سخت و پیچیده ای است، اما آیا می دانستید که برنامه نویسی را می توان تا حدی ساده کرد که حتی برای کودکان هم قابل درک باشد؟

 

یکی از این برنامه ها Scratch است. Scratch یک زبان برنامه نویسی ساده برای کودکان است که به آنها اجازه می دهد بازی ها و انیمیشن های تعاملی را از طریق کدنویسی ایجاد کنند.

 

با Scratch، کودکان اصول اولیه برنامه نویسی را یاد می گیرند و مسابقات اسکرچ   مهارت های کامپیوتری مانند خواندن و تفسیر کد، تفکر پیش بینی، تعامل انسان و کامپیوتر و بسیاری دیگر را توسعه می دهند. همه اینها در عین حال سرگرمی!

 

کودکان از این برنامه چه سودی می برند؟

علاوه بر مهارت های ذکر شده، کودکان از طریق برنامه نویسی با اسکرچ، توانایی های شناختی، خلاقانه و اجتماعی متعددی را پرورش می دهند.

 

برنامه نویسی با اسکرچ کودکان را تشویق می کند که منطقی، تحلیلی مسابقات اسکرچ   و محاسباتی فکر کنند. از آنجایی که اقدامات کدگذاری به صورت متوالی انجام می شود، کودکان باید به دقت در نظر بگیرند که چگونه کد خود را برای دستیابی به یک هدف خاص سازماندهی کنند. وقتی بچه ها این مهارت ها را به دست می آورند، پایه محکمی برای درک دنیای اطراف خود و مقابله با چالش های مختلف می سازند.

 

کودکان در طول کار خود با Scratch پروژه های خلاقانه ای خلق می کنند و تخیل خود را بیان می کنند. برنامه نویسی رشته ای است که نیاز به کاوش و آزمایش ایده ها، توجه به جزئیات و حل مسئله دارد. بنابراین، Scratch یک ابزار عالی است که خلاقیت کودکان را تقویت می‌کند و آنها را تشویق می‌کند تا «خارج از  مسابقات اسکرچ  جعبه» فکر کنند تا چیزی جدید ایجاد کنند یا راه‌حل‌های جایگزین برای مشکلات در طول کار پیدا کنند.

 

علاوه بر کار مستقل، کودکان ضمن ایجاد پروژه ها، فرصت همکاری و کمک به یکدیگر را دارند. این امر مهارت های اجتماعی آنها را تقویت می کند و آنها را به برقراری ارتباط، تصمیم گیری گروهی و مذاکره برای حل مشکلات تشویق می کند.

 

Scratch همچنین فضایی را برای کودکان فراهم می کند تا مسابقات اسکرچ   دانش در زمینه های مختلف مانند زبان، ریاضیات، علوم، تاریخ و هنر را ادغام کنند. آن‌ها می‌توانند پروژه‌هایی ایجاد کنند که کتاب‌ها یا فیلم‌های مورد علاقه‌شان را در بر می‌گیرد، فرآیندهای بیولوژیکی را متحرک می‌سازد، بازی‌های تعاملی ایجاد می‌کنند که مفاهیم ریاضی را توضیح می‌دهند، و تصاویر و داستان‌هایی را از تخیل خود تولید می‌کنند. Scratch صداها، تصاویر مسابقات اسکرچ  ، موسیقی و نقاشی های مختلفی را ارائه می دهد که کودکان می توانند از بین آنها انتخاب کنند یا خودشان خلق کنند.

 

زبان برنامه نویسی اسکرچ فضایی را برای کودکان  مسابقات اسکرچ  فراهم آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان می کند که در آن اولین مفاهیم خود را از علوم کامپیوتر به دست آورند. آنها نه تنها چیزهای جدید زیادی یاد می گیرند، بلکه همزمان بازی می کنند و سرگرم می شوند و یادگیری را به یک تجربه لذت بخش برای همه تبدیل می کنند!

 

Scratch-Blog

BONEVET کلاس Scratch Junior را برای کودکان 6 تا 7 مسابقات اسکرچ   ساله ارائه می دهد که در آن کودکان می توانند مهارت های فوق را کسب کرده و توسعه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر، Scratch competitions  لطفا با ما با شماره 781-187-049 تماس بگیرید یا از وب سایت رسمی ما به آدرس bonevet.org دیدن کنید.

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

اد به منطقه بلوک. برای انتخاب پسوند، می‌توان نماد آبی  مسابقات اسکرچ  را در سمت راست بخش‌های بلوک معمولی انتخاب کرد. پسوندهای رایج کدنویسی Scratch عبارتند از:

1. موسیقی: این افزونه کاربران را قادر می سازد تا نت های MIDI را بر روی سازهای مختلف پخش کنند.

2. سنجش ویدیو: پروژه ها می توانند با استفاده از این پسوند با دوربین ارتباط برقرار کنند.

3. ترجمه: با استفاده از افزونه Translate، ممکن است متن به زبان های مختلف ترجمه شود.

4. قلم: افزونه Pen به کاربران این امکان را می دهد تا  مسابقات اسکرچ  با استفاده از قلم روی صحنه طراحی کنند.

5. متن به گفتار: این امکان را می دهد که متن با صدای بلند خوانده شود.

6. پسوند LEGO MINDSTORM EV3: به پروژه های Scratch اجازه می دهد با دستگاه های LEGO MINDSTORM EV3 متصل شوند.

چگونه آموزش Scratch Coding را شروع کنیم؟

برای شروع کدنویسی با Scratch، از وب سایت MIT برای Scratch دیدن کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

1. برای شروع یک پروژه جدید، روی دکمه "ایجاد" کلیک کنید.

2. واحدهای کدگذاری در سمت چپ نمایشگر قرار دارند.

3. برای شروع کدنویسی، روی قطعات ضربه بزنید و به قسمت  مسابقات اسکرچ   بزرگی که در وسط قرار دارد بکشید.

4. حروف و اشیاء روی خط به عنوان "جن" شناخته می شوند. شما می توانید تعداد نامحدودی sprites اضافه یا حذف کنید.

5. برای ایجاد کد برای آن اسپرایت، روی یک اسپرایت ضربه بزنید.

6. چندین جن سرگرم کننده برای انتخاب وجود دارد.

7. برای کدنویسی، می‌توانید تکه‌هایی از کد را با کشیدن آنها از چپ به راست بپیوندید.

8. علاوه بر پس زمینه، به هر اسپرایت کد مخصوص به خود داده می شود.

9. این بلوک ها می توانند حرکت کنند، صدا ایجاد کنند و رنگ اسپرایت ها را تغییر دهند. و وقتی با هم ترکیب شوند، توالی رویدادها را تولید می کنند که می توانید از آنها برای ایجاد یک بازی، کارتون و پروژه های دیگر استفاده کنید.

10. پس از کدنویسی برنامه خود، می توانید یک پرچم سبزمسابقات اسکرچ   را برای اجرای آن بر روی صحنه انتخاب کنید.

11. اگر می خواهید آن را ذخیره یا به اشتراک بگذارید، مطمئن شوید که پروژه شما در حساب شما ذخیره می شود.

12. Scratch به شما امکان می دهد پروژه های ایجاد شده توسط Scratch را در استودیوی زنده مجازی خود، CODE، آپلود کنید. همچنین می توانید پروژه های ارسال شده توسط برنامه نویسان دیگر را در اینجا ببینید و نظرات خود را بنویسید.

 

ربات های اسکرچ کدنویسی که برای کودکان شما انتخاب شده اند

1. کدی راکی

ربات هوشمند اسباب بازی برای بازی و یادگیری تعاملی

Codey Rocky یک ربات emo تعاملی با بیش از 10 ماژول  مسابقات اسکرچ  الکترونیکی برای دستیابی به بیان احساسی است. کدی راکی ​​شما را با آجرهای لگو، قطعات برش لیزری و کاغذهای رنگارنگ ایجاد می کند. این برای کمک به بچه ها در یادگیری برنامه نویسی مبتنی بر بلوک و اسکرچ طراحی شده است.

 

2. mBot Ranger

کیت رباتیک 3 در 1 برای ساخت ربات از ابتدا

mBot Ranger دارای 3 فرم ساخت ربات برای کاوش است: آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  مخزن ربات، ربات خود متعادل کننده و ماشین مسابقه ای که می تواند تمام زمین ها مانند جاده های مسطح، چمنزار، شن و ساحل شنی را فتح کند و از برنامه نویسی Scratch و Arduino C پشتیبانی می کند. بچه ها می توانند  مسابقات اسکرچ  کدنویسی را از مبتدی تا متخصص یاد بگیرند.

 

3. mBot Mega

ماشین روبات کنترل از راه دور هوشمند برای یادگیری کودکان از طریق بازی

mBot Mega یک ماشین کنترل از راه دور همه جهته است  مسابقات اسکرچ  که از چرخش 360 درجه و دریفت جانبی پشتیبانی می کند که کاملاً با Scratch مطابقت دارد. این یک کیت STEM ایده آل برای کودکان برای یادگیری الکترونیک، مهندسی و کدنویسی است. بچه‌ها می‌توانند یادگیری سرگرمی کدنویسیScratch competitions  را در عملکردهای متعدد  mBot Mega کشف کنند: اجتناب از موانع، دنبال کردن خط، و کنترل از راه دور.

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

هدف اصلی Scratch کمک به یادگیرندگان جوان است مسابقات اسکرچ   که مفاهیم اولیه کدنویسی را بدون وارد شدن به پیچیدگی های برنامه نویسی شی گرا یا کدنویسی متنی یاد بگیرند. در اینجا برخی از مزایای کدنویسی با Scratch آورده شده است.

 

1. مهارت های تحلیلی و حل مسئله را بهبود می بخشد

همانطور که بچه ها در طول کدنویسی چالش های مختلف ر مسابقات اسکرچ  ا حل می کنند و بر آنها غلبه می کنند، Scratch به آنها کمک می کند تا توانایی های استدلال منطقی و مهارت های حل مسئله را توسعه دهند.

 

2. منحنی یادگیری را در دنیای کدنویسی ساده می کند

یکی از چالش برانگیزترین عناصر برنامه نویسی این است که درک کامل آن به تلاش زیادی نیاز دارد. با این حال، این مورد در مورد Scratch نیست. از آنجایی که زبان با در نظر گرفتن کودکان مسابقات اسکرچ   ایجاد شده است، درک آن آسان است. کودکان برای درک نحوه عملکرد زبان نیازی به کتاب، دستورالعمل یا درس پیچیده ندارند.

 

3. سرگرمی و تعامل را همراه با یادگیری فراهم می کند

برنامه نویسی اسکرچ به بچه ها کمک می کند خلاقانه فکر کنند و آزادانه خودشان را بیان کنند. علاوه بر این، وظایفی که آنها توسعه می دهند جذاب و جذاب است که یادگیری را لذت بخش می کند.

 

4. یک رابط کاربری جذاب ارائه می دهد

به لطف رابط بصری جذاب، کدنویسی Scratch علاقه فرزند  مسابقات اسکرچ  شما را به برنامه نویسی برمی انگیزد. این به کودکان کمک می کند تا کد خود را تجسم کنند و تجربه را لذت بخش تر می کند.

 

5. آموزش می دهد که چگونه پسوندهای سخت افزاری می توانند با کد قابل همکاری باشند

برنامه نویسی اسکرچ برای کودکانی که از فعالیت های عملی لذت می برند بسیار عالی است. بسیاری از شرکت ها کیت های سخت افزاری سازگار با Scratch را می فروشند که ممکن است برای ساخت پروژه های جذاب استفاده شود. به عنوان مثال، Makey-Makey یا micro:bit، کودکان را قادر می سازد تا کنترلرهای بازی خود را طراحی و بسازند.

 

6. موانع شغل کدنویسی را کاهش می دهد

برنامه نویسی با اسکرچ برای اکثر کاربران اینترنت  مسابقات اسکرچ  قابل دسترسی است. بنابراین، می‌توانید با Scratch برای کودکان، درس‌های کدنویسی را از راحتی خانه خود به فرزندتان ارائه دهید. آنها را برای یک حرفه موفق در توسعه نرم افزار بدون ایجاد مشکل در فرآیند یادگیری آماده می کند.

 

7. منطق برنامه نویسی را به صورت بصری توضیح می دهد

کودکان می توانند به طور مداوم آنچه را که خلق می کنند ببینند و نتیجه فعالیت های خود را بررسی کنند. این به آنها کمک می کند تا استدلال های اساسی برنامه های رایانه ای را درک کنند. منطق Scratch بر روی ایده های اساسی مانند پارامترهای متغیر، انواع داده ها، مجموعه ها، ماتریس ها، حلقه زدن و عملگرها گسترش می یابد. وقتی دانش‌آموزان از برنامه‌نویسی مبتنی بر بلوک رایج به برنامه‌نویسی مبتنی بر متن می‌روند، این توانایی‌ها به زبان‌های دیگر نیز فراتر می‌رود.

 

8. قوانین نحو را در اطراف زبان  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان های برنامه نویس مسابقات اسکرچ  ی سنتی دور می زند

بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی از کودکان می‌خواهند دستورات متنی را یاد بگیرند و محدودیت‌های سختی را برای استفاده از آنها اعمال کنند. کد نویسی اسکرچ به کودکان اجازه می دهد تا روی بخش های سرگرم کننده برنامه نویسی تمرکز کنند، مانند ایجاد مفاهیم برای برنامه های جدید، کشف نحوه ساخت آنها، ایجاد آنها و بحث در مورد آنها با دیگران.

 

برای اطمینان از اینکه کدنویسی Scratch همه این نیازها را برآورده می کند، تیم پشت نرم افزار از مجموعه ای از اصول به نام چهار P یادگیری نحوه کدنویسی پیروی می کند - پروژه ها، اشتیاق، همتایان و بازی.

 

افراد زمانی که به طور فعال در فعالیت‌های پروژه‌محور مسابقات اسکرچ  ، مانند تولید ایده‌ها، توسعه مدل‌ها، بهبودها و تولید محصولات نهایی مشارکت داشته باشند، به بهترین شکل یاد می‌گیرند.

وقتی افراد روی موضوعاتی متمرکز می‌شوند که به آن علاقه دارند، سخت‌تر و طولانی‌تر کار می‌کنند، علی‌رغم موانع انعطاف‌پذیر می‌مانند و دانش بیشتری در این فرآیند کسب می‌کنند.

با اجتماعی شدن، یادگیری با افراد مبادله ایده ها، همکار آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ی در ابتکارات، و گسترش کار همسالان خود رشد می کند.

یادگیری نیاز به کاوش بازیگوش دارد - تلاش برای چیزهای جدید، آزمایش با مواد، فشار دادن محدودیت ها، ریسک کردن، و تکرار مکرر.

بیشتر ببینید: برنامه نویس Cobol: شرح شغل، مهارت های کلیدی و حقوق در 202

 

شروع با کد نویسی Scratch

برای شروع کدنویسی با Scratch، از وب سایت MIT برای Scratch دیدن کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

 

برای شروع یک پروژه جدید، روی دکمه "ایجاد" کلیک کنید.

واحدهای کدگذاری در سمت چپ نمایشگر قرار دارند.

برای شروع کدنویسی، ضربه بزنید و قطعات را به قسمت بزرگ در وسط بکشید.

حروف و اشیاء روی خط به عنوان "جن" شناخته می شوند. شما می توانید تعداد نامحدودی sprites اضافه یا حذف کنید.

برای ایجاد کد برای آن اسپرایت، روی یک مسابقات اسکرچ   اسپرایت ضربه بزنید.

چندین جن سرگرم کننده برای انتخاب وجود دارد.

برای کدنویسی، می‌توانید تکه‌هایی از کد را با کشیدن آن‌ها از چپ به راست بپیوندید.

علاوه بر پس زمینه، به هر اسپرایت کد مخصوص به خود داده می شود.

این بلوک ها می توانند حرکت کنند، صدا ایجاد کنند و رنگ اسپرایت ها را تغییر دهند. و هنگامی که با هم ترکیب شوند، مجموعه ای از رویدادها را تولید می کنند که می توانید از آنها برای ایجاد یک بازی، کارتون و پروژه های دیگر استفاده کنید.

پس از کدنویسی برنامه خود، می توانید یک پرچم سبز  Scratch competitions را برای اجرای آن در Stage انتخاب کنید.

اطمینان حاصل شود



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 60
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : شنبه 16 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

Scratch یک زبان برنامه نویسی گرافیکی برای مقاص مسابقات اسکرچ  د آموزشی است که توسط نرم افزاری به همین نام قابل دستکاری و اجرا می باشد. بنابراین، Scratch هم یک محیط توسعه است، هم یک موتور اجرای زبان Scratch و هم یک وب سایت4.

 

دومی در ابتدا در Smalltalk برنامه ریزی شد (و بنابراین توسط Squeak اجرا شد). برای نسخه دوم آن در ActionScript بازنویسی شد (و بنابراین توسط Adobe Air یا در مرورگر توسط Flash Player اجرا شد) سپس در جاوا اسکریپت برای نسخه سوم. این کد تحت یک مجوز رایگان است و با هر نسخه مسابقات اسکرچ   بیشتر و بیشتر مجاز می شود.

 

این نرم افزار به 70 زبان ترجمه شده است و این وب سایت تا سپتامبر 2023 بیش از 115 میلیون کاربر ثبت نام کرده و تا سپتامبر 20235 نزدیک به 138 میلیون پروژه مشترک داشته است. Scratch به 20 زبان برنامه نویسی محبوب در جهان رسیده است. در طول سال 2020، طبق رتبه بندی Tiobe6.

 

 

ارائه

Scratch به شما امکان می دهد کد برنامه در حال اجرا را تغییر دهید.

Scratch با هدف آموزش دنیای کامپیوتر به کودکان ی مسابقات اسکرچ  ا مبتدیان چند رسانه ای است، این برنامه بر اساس دستکاری اشیاء در سنت خالص E-Toys (en) معروف به Squeak، درست مانند صداها و فیلم ها است.

Scratch با استفاده از یک ویرایشگر بصری کار می کند، تمام کدها مستقیماً به زبان مادری کاربر (بیش از 70 زبان از جمله اسپرانتو موجود است) به شکل آجرهای رنگی (به عنوان مثال کنترل ها به رنگ زرد، متغیرها به رنگ نارنجی، حرکات) نوشته می شود. به رنگ آبی). این به شما امکان می دهد مفاهیم اساسی برنامه نویسی مانند حلقه ها، شرایط، تست ها، تکالیف متغیر را به صورت بصری پیاده سازی کنید. البته باید توجه داشت که این رنگ ها بین اسکرچ 2 و اسکرچ 3 یکسان نیستند.

بنابراین Scratch به معلم اجازه می دهد تا تدریس خود را از طریق تعامل شبه بازیگوشی اشیاء دستکاری شده توسط این آجرهای نرم افزاری منتشر کند. نام Scratch از Turntablism گرفته شده است، مسابقات اسکرچ   این هنر اختلاط صداها با استفاده از جداول میکس، مانند این دیدگاه استفاده مجدد از اشیاء.

Scratch با استفاده از پلاگین Adobe Flash Player که پروژه های Scratch را به برنامه های کاربردی وب تبدیل می کند، پروژه های تکمیل شده را به صورت آنلاین قابل استفاده می کند.

گربه Scratch که Scratch-Cat نام دارد، طلسم سایت و sprite پیش فرض موجود در هر پروژه در زمان ایجاد آن است. او همچنین دارای یک میو مشخص است که در میان صداهای مسابقات اسکرچ   اسپرایت پیش فرض پروژه های تازه ایجاد شده ادغام شده است.

شعار اسکرچ "تصور کن، برنامه ریزی کن، به اشتراک بگذار!" » شعار اصلی (انگلیسی): “Imagine, Program, Share”.

 

معایب برنامه

خراش گاهی به محاسبات بسیار پیچیده برای شبیه سازی 360 درجه نیاز دارد. پخش کننده پروژه بسته به رابطی که پروژه روی آن اجرا می شود، در 30 (یا 20) فریم در ثانیه گیر می کند.

 

مجوز

کد نرم افزار Scratch تا نسخه 1.3 تحت مجوز Scratch Source Code منتشر می شود (رایگان به جز لوگو، نام تجاری و سیستم آپلود در وب سایت رسمی).

 

نسخه 1.4 و همچنین نسخه های شاخه 2.x تحت مجوز    رایگان GPL در نسخه  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان دوم آن منتشر شده است تا امکان توزیع گسترده تر نرم افزار و به ویژه در توزیع های لینوکس فراهم شود. با این حال، نسل دوم نوشته شده در اکشن اسکریپت نیاز به زمان اجرای فلش اختصاصی دارد و بنابراین در مخازن توزیع هایی مانند دبیان گنجانده نشده است.

 

کد نسخه سوم که اکنون به زبان جاوا اسکریپت نوشته شده مسابقات اسکرچ   است، تحت مجوز BSD-3-clauses به استثنای پروژه Scratch-blocks8 در دسترس است. این کتابخانه که با گوگل نوشته شده است، تحت مجوز آپاچی 2.0 و همچنین رایگان منتشر شده است. Scratch 3.0 همچنین شامل یک ویرایشگر کد تصویری آفلاین است که در وب سایت MIT Media Lab قابل دسترسی است.

 

محبوبیت

در تاریخ 6 فوریه 2022، این وب سایت میزبان 95,961,590 پروژه (انیمیشن، شبیه سازی سه بعدی، بازی و غیره) با رشد روزانه 81,338 به طور متوسط ​​و دارای 84,824,685 کاربر ثبت نام شده عمدتاً جوان (12 ساله) بوده است. از 12 آوریل 2024، Scratch دارای 161865388 پروژه و 133615079 کاربر است.

 

استفاده در آموزش

 

محیط برنامه نویسی اسکرچ به زبان فرانسه.

حوزه‌های استفاده Scratch فراتر از دنیای آکادمیک است مسابقات اسکرچ  ، اما جامعه‌ای از معلمان، دانش‌آموزان و علاقه‌مندان، خلاقیت‌ها و پیشرفت‌های خود را در سایت Scratch به نمایش می‌گذارند و به اشتراک می‌گذارند. هر پروژه منتشر شده در پلتفرم تحت مجوز Creative Commons "Attribution–Share Alike" مجوز دارد و بنابراین می توان از آن برای ایجاد یک نسخه مشتق شده استفاده و اصلاح کرد.

 

خراش در اصلاح مدرسه راهنمایی فرانسه در سال 2015

با اصلاح کالج در فرانسه در سال 2015، مفاهیم کدنویسی وScratch competitions  برنامه نویسی ظاهر شد و پلت فرم یادگیری Scratch می تواند در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد. موضوع 0 از DNB، موجود در Éduscol10، شامل



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 60
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : شنبه 16 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

کدنویسی asy برای کودکان: اسکرچ چیست؟

اهمیت زبان های برنامه نویسی به سرعت در حال افزایش است مسابقات اسکرچ   زیرا حوزه کاربرد سیستم های کامپیوتری به هر بخش از زندگی ما گسترش یافته است. پیش بینی می شود که حداقل یک زبان برنامه نویسی برای توسعه چیزهای جدید در هر زمینه برای آینده قابل پیش بینی باید شناخته شود. بنابراین، بچه‌هایی که از سنین پایین شروع به یادگیری کدنویسی می‌کنند، با بهبود سواد فناوری خود، نقش اصلی و فعال را در زمینه آینده ای که می‌خواهند روی آن تمرکز کنند، ایفا می‌کنند. اگر می‌خواهید فرزندتان را آماده کنید تا یک شرکت فعال و کامل در جامعه فردا باشد مسابقات اسکرچ  ، اما واقعاً مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، نگران نباشید. زبان برنامه نویسی Scratch یک شروع عالی برای آن است!

 

 

 

اسکرچ چیست؟

کدنویسی آسان برای کودکان: اسکرچ چیست؟

 

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری مبتنی بر بلوک است که توسط آزمایشگاه رسانه MIT برای کودکان 8 تا 16 ساله توسعه یافته است. این زبان از برنامه ای به نام Logo الهام گرفته شده است که توسط ریاضیدان و دانشمند کامپیوتر سیمور پیپرت طراحی شده است که یکی از اعضای هیئت علمی موسس همان  مسابقات اسکرچ  آزمایشگاه بود. . رابط کاربری گرافیکی برنامه نویسی Scratch به بچه ها کمک می کند تا با ساده کردن فرآیندی که ممکن است در ابتدا برای آنها پیچیده و غیرقابل درک به نظر برسد، کدنویسی را درک کنند. آنها با ایجاد بازی‌ها، انیمیشن‌ها و داستان‌های تعاملی مختلف از طریق برنامه، منطق اولیه کدنویسی را به روش گیمی‌شده یاد می‌گیرند.

 

Scratch نه تنها یک زبان برنامه نویسی ساده بلکه یک جامعه آنلاین نیز هست. بچه‌ها می‌توانند پروژه‌هایی را که توسعه داده‌اند با سایر کاربران از حساب‌های شخصی خود به اشتراک بگذارند، در مورد پروژه‌های یکدیگر نظر بدهند، و حتی با ایجاد هماهنگی در پروژه‌های یکدیگر، آنها را بازتولید کنند. بنابراین، Scratch فرصتی ب مسابقات اسکرچ  رای یادگیری و ایجاد تعاملی و جمعی برای کودکان فراهم می‌کند.

 

 

 

خراش چگونه کار می کند؟

اصل کار اسکرچ درست مانند آجرهای لگو است. با قرار دادن یک بلوک  مسابقات اسکرچ  بصری در بلوک دیگر، می توانید یک فرمان صادر کنید. برای صدور فرمان مناسب، باید بلوک ها را به ترتیب درست قرار دهید.

 

هنگامی که Scratch را شروع می کنید، ابتدا تصویر گربه را می بینید که در لوگوی آنها وجود دارد. تصویر گربه که بعداً می‌توانید آن را به دلخواه تغییر دهید، اسپرایت پیش‌فرض برنامه‌نویسی Scratch است. Sprites جزء اصلی Scratch هستند که برای برنامه‌ها می‌نویسیم. با کدگذاری بلوک ها، اسپرایت ها را برنامه ریزی می کنیم. از این نظر، sprites با اشیاء موجود در هر نرم افزار مطابقت دارد.

 

بلوک ها در رنگ های مختلف وجود دارد و هر رنگ عملکرد متفاوتی دارد. به عنوان مثال، می‌توانید اسپرایت‌ها را با بلوک‌های آبی حرکت دهید، ظاهر آن‌ها را با بلوک‌های بنفش تغییر  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان دهید و آنها را با بلوک‌های صورتی صحبت کنید. از آنجایی که بلوک ها مانند قطعات پازل  مسابقات اسکرچ  در یکدیگر قرار می گیرند، نتیجه تحت تأثیر ترتیب بلوک ها قرار می گیرد.

 

 

 

بچه ها با خراش چه کاری می توانند انجام دهند؟

Scratch به لطف تنظیمات انعطاف‌پذیر خود به بچه‌ها اجازه می‌دهد تا ترکیب‌های مختلفی را در برنامه امتحان کنند. از آنجایی که بچه‌ها مجبور نیستند از یک برنامه ثابت پیروی کنند، می‌توانند با بالا بردن محدودیت‌های تخیل خود، مطالعات تجربی انجام دهند. آنها می توانند پروژه هایی با مفاهیم مختلف، از بازی های پلتفرم گرفته تا پازل، یا انیمیشن ها تا داستان های تعاملی، ایجاد کنند. با مشاهده محتوای دوره اسکرچ HUB21، می توانید بینش بیشتری نسبت به انواع پروژه ها به دست آورید.

 

یکی دیگر از ویژگی های مهم برنامه نویسی Scratch این است که بچه ها را تشویق می کند تا به طور جمعی و مشترک با گزینه ریمیکس یاد بگیرند. همانطور که اشاره کردیم، Scratch اجازه می مسابقات اسکرچ   دهد تا پروژه ها با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شود. یک پنل وجود دارد که در آن می توانید توالی بلوک پروژه های مشترک را مشاهده کنید، یعنی لیست کدگذاری. به این ترتیب می توانید نحوه ایجاد یک پروژه را تجزیه و تحلیل کنید و در صورت تمایل می توانید با تغییر کدنویسی موجود، یک کلاژ را کار کنید. بنابراین کودکان دائماً تحت تأثیر تجربیات یا کارهای یکدیگر قرار می گیرند و خلاقیت خود را پرورش می دهند.

 

 

 

مزایای یادگیری برنامه نویسی اسکرچ برای کودکان

برنامه نویسی Scratch با آموزش نحوه کدنویسی، مهارت های کار مشارکتی با تعامل با همسالان خود، و مهارت های خلاقانه را با توانمند ساختن آنها برای تولید پروژه های خود، مهارت های حل مسئله مسابقات اسکرچ   را در کودکان توسعه می دهد. نتیجه یک مطالعه موردی انجام شده بر روی گروهی متشکل از 84 دانش آموز کلاس پنجم نیز مؤید این استدلال است. در مطالعه مشاهده می شود که مهارت های تفکر خلاق دانش آموزانی که از روش نقشه برداری ذهنی اسکرچ استفاده می کنند، بهبود یافته است.

 

بچه ها با آشنا شدن با کدنویسی در سنین پایین فرصتی برای ابراز وجود از طریق فناوری های جدید پیدا می کنند. با ایجاد پروژه ها، آنها یاد می گیرند که چگونه یک تولید کننده فعال فناوری باشند نه صرفاً مصرف کننده منفعل آن.

 

در یک مفهوم گسترده، کسب آگاهی از تولید چیزی توسط خودشان، آنها را قادر می سازد تا به عنوان افرادی با اعتماد به نفس رشد کنند که سهم مثبتی در جامعه در آینده دارند. بنابراین، یادگیری کدنویسی، کودکان را نه تنها برای حوزه‌های نرم‌افزاری و فناوری آماده می‌کند، بلکه با حضور فعال در جامعه، به راحتی ب Scratch competitions ا دنیای فردا سازگار شده و ادغام می‌شوند.

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : جمعه 15 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

کدنویسی asy برای کودکان: اسکرچ چیست؟

اهمیت زبان های برنامه نویسی به سرعت در حال افزایش است مسابقات اسکرچ   زیرا حوزه کاربرد سیستم های کامپیوتری به هر بخش از زندگی ما گسترش یافته است. پیش بینی می شود که حداقل یک زبان برنامه نویسی برای توسعه چیزهای جدید در هر زمینه برای آینده قابل پیش بینی باید شناخته شود. بنابراین، بچه‌هایی که از سنین پایین شروع به یادگیری کدنویسی می‌کنند، با بهبود سواد فناوری خود، نقش اصلی و فعال را در زمینه آینده ای که می‌خواهند روی آن تمرکز کنند، ایفا می‌کنند. اگر می‌خواهید فرزندتان را آماده کنید تا یک شرکت فعال و کامل در جامعه فردا باشد مسابقات اسکرچ  ، اما واقعاً مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، نگران نباشید. زبان برنامه نویسی Scratch یک شروع عالی برای آن است!

 

 

 

اسکرچ چیست؟

کدنویسی آسان برای کودکان: اسکرچ چیست؟

 

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری مبتنی بر بلوک است که توسط آزمایشگاه رسانه MIT برای کودکان 8 تا 16 ساله توسعه یافته است. این زبان از برنامه ای به نام Logo الهام گرفته شده است که توسط ریاضیدان و دانشمند کامپیوتر سیمور پیپرت طراحی شده است که یکی از اعضای هیئت علمی موسس همان  مسابقات اسکرچ  آزمایشگاه بود. . رابط کاربری گرافیکی برنامه نویسی Scratch به بچه ها کمک می کند تا با ساده کردن فرآیندی که ممکن است در ابتدا برای آنها پیچیده و غیرقابل درک به نظر برسد، کدنویسی را درک کنند. آنها با ایجاد بازی‌ها، انیمیشن‌ها و داستان‌های تعاملی مختلف از طریق برنامه، منطق اولیه کدنویسی را به روش گیمی‌شده یاد می‌گیرند.

 

Scratch نه تنها یک زبان برنامه نویسی ساده بلکه یک جامعه آنلاین نیز هست. بچه‌ها می‌توانند پروژه‌هایی را که توسعه داده‌اند با سایر کاربران از حساب‌های شخصی خود به اشتراک بگذارند، در مورد پروژه‌های یکدیگر نظر بدهند، و حتی با ایجاد هماهنگی در پروژه‌های یکدیگر، آنها را بازتولید کنند. بنابراین، Scratch فرصتی ب مسابقات اسکرچ  رای یادگیری و ایجاد تعاملی و جمعی برای کودکان فراهم می‌کند.

 

 

 

خراش چگونه کار می کند؟

اصل کار اسکرچ درست مانند آجرهای لگو است. با قرار دادن یک بلوک  مسابقات اسکرچ  بصری در بلوک دیگر، می توانید یک فرمان صادر کنید. برای صدور فرمان مناسب، باید بلوک ها را به ترتیب درست قرار دهید.

 

هنگامی که Scratch را شروع می کنید، ابتدا تصویر گربه را می بینید که در لوگوی آنها وجود دارد. تصویر گربه که بعداً می‌توانید آن را به دلخواه تغییر دهید، اسپرایت پیش‌فرض برنامه‌نویسی Scratch است. Sprites جزء اصلی Scratch هستند که برای برنامه‌ها می‌نویسیم. با کدگذاری بلوک ها، اسپرایت ها را برنامه ریزی می کنیم. از این نظر، sprites با اشیاء موجود در هر نرم افزار مطابقت دارد.

 

بلوک ها در رنگ های مختلف وجود دارد و هر رنگ عملکرد متفاوتی دارد. به عنوان مثال، می‌توانید اسپرایت‌ها را با بلوک‌های آبی حرکت دهید، ظاهر آن‌ها را با بلوک‌های بنفش تغییر  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان دهید و آنها را با بلوک‌های صورتی صحبت کنید. از آنجایی که بلوک ها مانند قطعات پازل  مسابقات اسکرچ  در یکدیگر قرار می گیرند، نتیجه تحت تأثیر ترتیب بلوک ها قرار می گیرد.

 

 

 

بچه ها با خراش چه کاری می توانند انجام دهند؟

Scratch به لطف تنظیمات انعطاف‌پذیر خود به بچه‌ها اجازه می‌دهد تا ترکیب‌های مختلفی را در برنامه امتحان کنند. از آنجایی که بچه‌ها مجبور نیستند از یک برنامه ثابت پیروی کنند، می‌توانند با بالا بردن محدودیت‌های تخیل خود، مطالعات تجربی انجام دهند. آنها می توانند پروژه هایی با مفاهیم مختلف، از بازی های پلتفرم گرفته تا پازل، یا انیمیشن ها تا داستان های تعاملی، ایجاد کنند. با مشاهده محتوای دوره اسکرچ HUB21، می توانید بینش بیشتری نسبت به انواع پروژه ها به دست آورید.

 

یکی دیگر از ویژگی های مهم برنامه نویسی Scratch این است که بچه ها را تشویق می کند تا به طور جمعی و مشترک با گزینه ریمیکس یاد بگیرند. همانطور که اشاره کردیم، Scratch اجازه می مسابقات اسکرچ   دهد تا پروژه ها با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شود. یک پنل وجود دارد که در آن می توانید توالی بلوک پروژه های مشترک را مشاهده کنید، یعنی لیست کدگذاری. به این ترتیب می توانید نحوه ایجاد یک پروژه را تجزیه و تحلیل کنید و در صورت تمایل می توانید با تغییر کدنویسی موجود، یک کلاژ را کار کنید. بنابراین کودکان دائماً تحت تأثیر تجربیات یا کارهای یکدیگر قرار می گیرند و خلاقیت خود را پرورش می دهند.

 

 

 

مزایای یادگیری برنامه نویسی اسکرچ برای کودکان

برنامه نویسی Scratch با آموزش نحوه کدنویسی، مهارت های کار مشارکتی با تعامل با همسالان خود، و مهارت های خلاقانه را با توانمند ساختن آنها برای تولید پروژه های خود، مهارت های حل مسئله مسابقات اسکرچ   را در کودکان توسعه می دهد. نتیجه یک مطالعه موردی انجام شده بر روی گروهی متشکل از 84 دانش آموز کلاس پنجم نیز مؤید این استدلال است. در مطالعه مشاهده می شود که مهارت های تفکر خلاق دانش آموزانی که از روش نقشه برداری ذهنی اسکرچ استفاده می کنند، بهبود یافته است.

 

بچه ها با آشنا شدن با کدنویسی در سنین پایین فرصتی برای ابراز وجود از طریق فناوری های جدید پیدا می کنند. با ایجاد پروژه ها، آنها یاد می گیرند که چگونه یک تولید کننده فعال فناوری باشند نه صرفاً مصرف کننده منفعل آن.

 

در یک مفهوم گسترده، کسب آگاهی از تولید چیزی توسط خودشان، آنها را قادر می سازد تا به عنوان افرادی با اعتماد به نفس رشد کنند که سهم مثبتی در جامعه در آینده دارند. بنابراین، یادگیری کدنویسی، کودکان را نه تنها برای حوزه‌های نرم‌افزاری و فناوری آماده می‌کند، بلکه با حضور فعال در جامعه، به راحتی ب Scratch competitions ا دنیای فردا سازگار شده و ادغام می‌شوند.

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : جمعه 15 تير 1403 | نظرات ()