نوشته شده توسط : مهراب مدیری

2 کلاس رایگان پایه؛ تمام کلاس های برنامه نویسی کودکان مقدماتی دیگر 15 دلار. بیش از 20 رویداد برنامه نویسی و آموزش رایگان موجود است. شروع کلاس ها از 21 دلار

برنامه کدنویسی آنلاین Create & Learn که توسط کارشناسان فناوری گوگل و اپل تأسیس شده است، برنامه درسی سخت و سرگرم کننده ای را برای بچه های کلاس K-12 ارائه می دهد. موضوعات عبارتند از Scratch، کدنویسی Minecraft، Python، رباتیک، محاسبات ابری و موارد دیگر. همه کلاس ها به صورت آنلاین و با رویکرد پروژه محور که خلاقیت و تفکر انتقادی را تشویق می کند، به صورت آنلاین تدریس می شود. اردوهای آنلاین و رویدادهای دوره ای رایگان نیز ارائه می شود.

کد آکادمی کلاس پایه رایگان است، سپس 19.99 دلار در ماه

این وب‌سایت تعاملی کاربرپسند است و  برنامه نویسی کودکان کدهای اولیه را از طریق تمرین‌های سرگرم‌کننده و ساده که شبیه بازی است به بچه‌ها آموزش می‌دهد. برای فراتر رفتن از اصول اولیه، باید مشترک شوید.

کد انتقام جویان قیمت ها از 20 تا 29 دلار در ماه پس از آزمایش رایگان شروع می شود

در حالی که Code Avengers فاقد گرافیک چشم نواز گزینه های دیگر است، یک سری کلاس های مقدماتی رایگان در ساخت صفحات وب، برنامه ها و بازی ها ارائه می دهد. با دوره آزمایشی رایگان هفت روزه شروع کنید، که به پنج درس اول هر دوره، از پایتون گرفته تا توسعه وب، جاوا اسکریپت و غیره دسترسی پیدا می کند. اگر آنچه را که می بینید دوست دارید، یک طرح عضویت بخرید.

مبارزه  برنامه نویسی کودکان با کد

قیمت ها از 9.99 دلار در ماه پس از یک ایرانیان سایبردوره آزمایشی رایگان شروع می شود

بهترین گزینه برای بچه های بزرگتر، Code Combat از حالت بازی تعاملی و رقابتی برای برنامه نویسی خود برای بچه ها استفاده می کند. بازی اول رایگان است، اما پس از آن، والدین باید یک اشتراک بخرند. (توجه: در زمان انتشار، صفحه فرود Code Combat به شدت بر کلاس‌های آنلاین خود برای بچه‌ها متمرکز بود، اما می‌توانید دسترسی مستقیم و خودسرانه به بازی را با حروف کوچک در نیمه‌ی راه صفحه «Parents» پیدا کنید.)

کد میمون

قیمت ها از 6 دلار در ماه پس از آزمایش رایگان برنامه نویسی کودکان شروع می شود

بچه ها برای حل مشکلات باید یک میمون را به اطراف حرکت دهند و با ستاره ها و همچنین گرافیک ها و تصاویر خنده دار در طول راه پاداش بگیرند. اگرچه فرو رفتن عمیق‌تر در Code Monkey با هزینه (هنوز نسبتا مقرون به صرفه) همراه است، تعداد قابل توجهی از چالش‌های رایگان در بازی وجود دارد تا بدون کلید زدن کارت اعتباری، تجربه واقعی را به بچه‌ها ارائه دهد.

کدموجی

پس از استفاده آزمایشی رایگان، قیمت ها از 10 دلار در ماه شروع می شود

آن ایموجی های همه جا حاضر را به صورت آموزشی با این وب سایت که از کدهای پیچیده برای عبارات کاربرپسند اجتناب می کند، کاملاً تحت اللفظی کار کنید: بچه ها با استفاده از ایموجی ها برای جایگزینی کدهای HTML یا CSS کدنویسی را یاد می گیرند و سپس می توانند مهارت های خود را در "زمین بازی" یا "بازی" آزاد کنند. بخش "کارگاه" سایت. والدین از طراحی تمیز و ساده وب سایت قدردانی می کنند.

کد پذیر

قیمت ها از 6.99 دلار در ماه یا 59.99 دلار در سال پس از آزمایش رایگان شروع می شود

Kodable یک برنامه درسی کامل برنامه نویسی برای کودکان 4 تا 10 ساله برنامه نویسی کودکان ساخته است. کودکان مهدکودک می توانند منطق برنامه نویسی اولیه را یاد بگیرند و از آنجا بسازند تا زمانی که در کلاس پنجم هستند، کد جاوا اسکریپت را بنویسند. Kodable که به طور گسترده در مدارس استفاده می شود، در دستگاه های iOS نیز موجود است.



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 572
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

این یک مشکل است زیرا زبان های برنامه نویسی زیادی برنامه نویسی کودکان در آنجا وجود دارد. نکته کلیدی این است که یکی را پیدا کنید که به اندازه کافی ساده باشد تا کودک شما یاد بگیرد و او را ناامید نکند. اگر ناامید شوند، به احتمال زیاد ترک می کنند.

یکی از موارد مورد علاقه جاوا است. جاوا برای استفاده آسان است و کتابخانه های منبع باز زیادی برای انتخاب دارد. بسیاری از بچه ها دوست دارند جاوا را یاد بگیرند زیرا می تواند به آنها در ساختن Minecraft کمک کند. در MakerKids، ما یک دوره آموزشی کامل برای Minecraft و یادگیری کدنویسی با آن داریم. بچه ها می توانند یاد بگیرند که چگونه از جاوا برای حل مشکلات بازی استفاده کنند. هنگامی که آنها بر این مهارت مسلط شدند، متوجه خواهند شد که سفارشی کردن بازی چقدر آسان است.

Swift یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی خوب برای بچه هایی است که به تازگی برنامه نویسی کامپیوتر را یاد می گیرند. به حداقل کدنویسی نیاز دارد و به جای آن از یک کد کشیدن و رها کردن استفاده می کند. این یکی معمولا برای کودکان بالای 10 سال توصیه می شود.

وقتی صحبت از برنامه نویسی برای برنامه نویسی کودکان بچه ها می شود، C++ یکی دیگر از مواردی است که باید در نظر بگیرید. این یک راه عالی برای بچه ها برای یادگیری نحوه ایجاد برنامه های کاربردی برای ویندوز است و پایه و اساس اکثر زبان های برنامه نویسی است. C++ همه کاره است، بنابراین می تواند به توسعه برنامه ها در بسیاری از سیستم عامل های مختلف کمک کند.

Scratch یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی خوب برای شروع کودکان است. Scratch از یک ایرانیان سایبر رابط کشیدن و رها کردن با بلوک های رنگارنگ استفاده می کند. این کار را برای بچه هایی که تازه شروع به کدنویسی می کنند آسان می کند. بچه ها یاد می گیرند که چگونه رسانه های تعاملی مانند انیمیشن، داستان و بازی را برنامه ریزی کرده و به اشتراک بگذارند. Scratch

 به طور خاص برای کودکان 8-16 ساله طراحی شده است، اما افراد در هر سنی می توانند با Scratch ایجاد کنند. همچنین یک اسکرچ جونیور برای کودکان 5-7 ساله وجود دارد.

چگونه به فرزندم برنامه نویسی برنامه نویسی کودکان بیاموزم؟پسر پشت کامپیوتر

شما می توانید به روش های مختلف برنامه نویسی را به بچه ها آموزش دهید. برنامه ها و وب سایت های رایگان زیادی وجود دارند که می توانند دوره های مقدماتی را به شما ارائه دهند. این می‌تواند بچه‌ها را در معرض کدنویسی قرار دهد و به آن‌ها اجازه دهد قبل از اینکه پول زیادی برای کلاس‌ها خرج کنید، ببینند که آیا این چیزی است که به آن علاقه دارند یا خیر.

همچنین بسیاری از برنامه های بعد از مدرسه و برنامه های مجازی وجود دارد که کدنویسی را آموزش می دهند. در MakerKids، کلاس‌های مجازی در زمینه کدنویسی ارائه می‌کنیم که به بچه‌ها هر آنچه را که باید بدانند آموزش می‌دهد. همیشه یک مربی زنده برای پاسخ به سوالات و راهنمایی کلاس وجود دارد.

در حالی که برنامه‌ها و وب‌سایت‌های برنامه نویسی کودکان رایگان می‌توانند مفید باشند، هیچ چیز بهتر از داشتن یک معلم با تجربه برای پاسخگویی به سؤالات نیست. تا زمانی که اطلاعات زیادی در مورد برنامه نویسی کامپیوتر نداشته باشید، نمی توانید به کودک خود آموزش دهید. داشتن فردی با تجربه می تواند اطمینان دهد که فرزند شما بهترین درس ممکن را خواهد گرفت.

بهترین سن برای یادگیری برنامه نویسی چیست؟

این پاسخ می تواند بسته به کودک متفاوت باشد. برخی از بچه ها در سن 5 سالگی آماده هستند، در حالی که برخی دیگر در سن 6 سالگی آماده هستند. برای گروه کوچکتر، بهتر است زبان های کدنویسی را با ابزارهای یادگیری بصری انتخاب کنید. این باعث می شود که آنها راحت تر درک کنند.

وقتی بچه ها بزرگتر می شوند، می توانید برنامه نویسی را برای بچه ها برنامه نویسی کودکان معرفی کنید که شامل متن و/یا متن است. آنها می توانند این مفاهیم را بهتر درک کنند و شروع به درک کامل زبان های برنامه نویسی کنند.

غذای آماده



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 580
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

می توان کدهایی را نوشت که کامپیوتر متوجه برنامه نویسی کودکان آن نمی شود. در برنامه ای که صدها خط کد دارد، شناسایی این اشتباهات کوچک می تواند بسیار وقت گیر باشد و نیاز به حوصله و تمرین زیادی دارد و به همین دلیل است که به طور کلی برنامه نویسی به زبان های متنی تا KS3 یا حتی KS4 معرفی نمی شود.

زبان های برنامه نویسی در دبستان

لطفاً توجه داشته باشید که دستورالعمل‌های زیر برای آنچه در هر سال ابتدایی تدریس می‌شود فقط برای راهنمایی است و ممکن است نشان‌دهنده روشی باشد که محاسبات در مدرسه فرزند شما آموزش داده می‌شود.

سال 1

دانش آموزان با اصول برنامه نویسی با یک ربات برنامه نویسی متوالی مانند Bee-Bot آشنا می شوند.سال 2

وظایف برنامه نویسی پیچیده تری داده  برنامه نویسی کودکان خواهد شد، مانند کشیدن اعداد و/یا حروف روی زمین با برنامه ریزی یک ربات لاک پشت.

سال 3

کودکان با استفاده از روبات‌ها، درک خود را از برنامه‌نویسی توسعه می‌دهند ایرانیان سایبر و احتمالاً به سمت استفاده از روبات‌های پیچیده‌تر پیش می‌روند. در برخی مدارس یک زبان برنامه نویسی بصری معرفی خواهد شد.

سال 4

دانش آموزان با یک زبان برنامه نویسی بصری آشنا می شوند و شروع به استفاده از تفکر محاسباتی برای نوشتن کدهایی می کنند که از حلقه ها و دستورات if استفاده می کند.

سال 5 و سال 6

دانش آموزان شروع به توسعه استقلال در یک زبان برنامه نویسی بصری می کنند و به جای دنبال کردن دستورالعمل ها و آزمایش ایده ها، کد خود را می نویسند. برخی از دانش آموزان ممکن است شروع به یادگیری یک زبان متنی کنند. برنامه نویسی کودکان وقتی برای اولین بار به برنامه نویسی رایانه فکر می کنید، ممکن است تصور کنید که این فقط چیزی برای بزرگسالان است. اما، حقیقت این است که افراد در هر سنی می توانند برنامه نویسی کامپیوتر را یاد بگیرند، حتی کودکان.

برنامه نویسی برای بچه ها می تواند سرگرم کننده و آموزشی باشد. بچه‌ها می‌توانند مهارت‌های ارزشمندی را در برنامه‌نویسی بیاموزند که ممکن است آنها را به سمت شغلی در آینده سوق دهد. آنها همچنین می توانند مهارت های حل مسئله و نحوه برقراری ارتباط با دیگران را بیاموزند.

اگر در صحنه برنامه نویسی کامپیوتر تازه کار هستید، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم.در این مقاله یاد خواهید گرفت:برنامه نویسی کامپیوتر چیست؟بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان چیست؟چگونه به فرزندم برنامه نویسی برنامه نویسی کودکان بیاموزم؟بهترین سن برای یادگیری برنامه نویسی چیست؟برنامه نویسی کامپیوتر چیست؟

برنامه نویسی کامپیوتر اساساً مجموعه ای از دستورالعمل ها را به رایانه ارائه می دهد که باید آنها را دنبال کند. این دستورالعمل ها برای حل یک مشکل و عملکرد استفاده می شود. برنامه نویسی کامپیوتر به آسان کردن کارهای طولانی و تکراری کمک می کند.

وقتی بچه ها برنامه نویسی را یاد می گیرند، یاد می گیرند که چگونه با کامپیوتر ارتباط برقرار کنند. این مهارتی است که اگر راه را ادامه دهند می تواند آنها را در زندگی به دوردست ها برساند.

بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان برنامه نویسی کودکان چیست؟کودک در کامپیوتر



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 581
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

هر کدام را که انتخاب کنند، mBlock دارای منابع  برنامه نویسی کودکان و ظرفیت حرفه ای برای پشتیبانی کامل از آنها در طول تحصیل است. فرزند شما می‌تواند بازی‌های سرگرم‌کننده، انیمیشن‌ها و پروژه‌های تعاملی ایجاد کند که بعداً می‌تواند با انجمن mBlock به اشتراک بگذارد. آنها همچنین می توانند ربات ها را برنامه ریزی کنند و اصول اولیه سیستم های هوش مصنوعی را بیاموزند.

mBlock به طور گسترده در دسترس است و می تواند در دستگاه های مختلف استفاده شود. از ویندوز، مک پشتیبانی می کند، Linux، Chromebook، iOS و Android. محدوده سنی مشخصی وجود ندارد، اما توصیه می کنیم کودکان کوچکتر (5 تا 9 ساله) را با ویرایشگر کدگذاری مبتنی بر بلوک شروع کنید.

کد هیولا

اگر به دنبال یک افزونه سریع، رایگان و مناسب برای کودکان خود هستید، Code Monster یک گزینه سرگرم کننده و عالی است. همانطور که از نام آن پیداست، این وب سایت با استفاده از یک شخصیت هیولا آبی دوستانه، کدنویسی را برای برنامه نویسی کودکان بچه ها آموزش می دهد.

کد هیولا بچه ها را در هر درس تعاملی راهنمایی می کند. سوالات ارزیابی می پرسد و در صورت لزوم نکات مفیدی را ارائه می دهد. همچنین اصول برنامه نویسی را از طریق توضیحات و دستورالعمل های دقیق بیان می کند.

فرزند شما تنها زمانی می تواند به درس، آزمون یا پروژه بعدی برود که پارامترهای هیولا را برآورده کند و/یا با موفقیت به هدف برسد.

همانطور که این برنامه کدنویسی می تواند زیبا باشد، در واقع بیشتر یک پلت فرم مکمل است تا یک منبع کدنویسی مستقل. راه‌اندازی فقط به پیشرفت خطی اجازه می‌دهد که هیچ تغییری در طرح درس وجود نداشته باشد.

از یک طرف، این خطر سردرگمی یا پیشرفت تصادفی به ماژول های پیچیده تر بدون دانش اساسی را از بین می برد. از سوی دیگر، این بدان معناست که فرصتی برای خلاقیت در کدنویسی یا کشف بیشتر مفاهیم برنامه نویسی وجود ندارد.

(کنجکاوید که این هیولای کوچک را در برنامه نویسی کودکان حال انجام ببینید؟ بررسی دقیق هیولا کد 2020 ما را بررسی کنید!)

کد نویسی Kidlo

Kidlo Coding یک بازی برنامه نویسی برای کودکان است که اصول اولیه برنامه نویسی را آموزش می دهد: توابع، توالی، اشکال زدایی، حلقه ها، آرایه ها و غیره. با بیش از 50 بازی سرگرم کننده که در یک برنامه بصری و خوب طراحی شده اند، کودکان می توانند یاد بگیرند که چگونه ساخت اسکریپت های اجرایی با استفاده از مفاهیم و دستورات کدنویسی واقعی.

آنها همچنین یاد خواهند گرفت که چگونه اسکریپت های موجود را با استفاده از بازی های مشابه در همان برنامه اجرا، پاکسازی و اشکال زدایی کنند.

یک اشتراک برای باز کردن قفل همه بازی‌های برنامه نویسی کودکان عالی در این وب‌سایت برنامه‌نویسی برای کودکان کافی است: Alien Escape، Dress-Up، Connect the Dots، Pop the Balloon و موارد دیگر. ماهیت متنوع بازی ها – و تعداد زیاد گزینه های موجود – می تواند به بچه ها کمک کند تا روی مهارت های مربوط به کدنویسی کار کنند: حل مسئله، تفکر منطقی، تفکر متوالی و حافظه.

بلوکی

Blockly که به عنوان «بازی برای توسعه‌دهندگان فردا» عرضه می‌شود، یک پلتفرم آنلاین است که با استفاده از برنامه‌نویسی بصری، مبتنی بر بلوک (مانند Scratch و mBlock) و بازی‌های تعاملی سرگرم‌کننده و آموزشی، کدنویسی را به بچه‌ها آموزش می‌دهد. هر بازی مفهوم کدنویسی متفاوتی را معرفی می‌کند و می‌توان آن را با استفاده از کدگذاری بلوک بکشید و رها کنید.

(Psst! این است که چرا بازی برنامه نویسی کودکان های کدنویسی بهترین راه برای آموزش برنامه نویسی کامپیوتر به بچه ها هستند!)

کل پلتفرم با برنامه نویسان مبتدی و کودکان بسیار خردسال طراحی شده است. بنابراین، برنامه نویسی کودکان نقطه ورود بسیار پایین است. هدف آنها این است که به کاربران Blockly اصول اولیه مورد نیاز خود را قبل از حرکت (به طور ایده آل) به سمت زبان های برنامه نویسی مبتنی بر متن معمولی ارائه دهند.



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 2361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

Inventor یک پلت فرم برنامه نویسی برنامه نویسی کودکان کامپیوتری ساده، مناسب برای کودکان و مبتنی بر بلوک از Google است. این به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از یک محیط برنامه نویسی تصویری، کشیدن و رها کردن (مانند Scratch) برنامه های Android خود را بسازند. بلوک‌های موجود در MIT App Inventor اجزا نامیده می‌شوند و از دکمه‌های ساده، تصویر و عناصر متن تا گزینه‌های پیچیده‌تر مانند انیمیشن‌ها یا «حسگر شتاب‌سنج» (یک جزء MIT App Inventor که مانند یک کنترل‌کننده Wii کار می‌کند) متغیر هستند.

اگرچه به طور خاص برای بچه‌ها هدف قرار نمی‌گیرد، اما راه‌اندازی MIT App Inventor نقطه ورود پایینی را فراهم می‌کند که به افراد در هر سن و سطح مهارتی اجازه می‌دهد تا برنامه‌های کاملاً کاربردی برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها ایجاد کنند. مانند برنامه نویسی مبتنی بر بلوک، تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که اجزای مورد نظر خود را روی صفحه نمایش منتقل کرده و آنها را به هم متصل کند.

ممکن است مانند اسکرچ و اسکراچ جونیور برنامه نویسی کودکان پررنگ و رنگارنگ نباشد، اما همچنان بسیار بصری است. و ما استدلال می کنیم که سادگی در طراحی طیف سنی بسیار گسترده ای را امکان پذیر می کند.

به عنوان یک برنامه کدنویسی، MIT App Inventor فقط کاربران را مستقیماً به انتهای عمیق نمی‌اندازد. یک صفحه شروع بسیار مفید وجود دارد که دستورالعمل‌های راه‌اندازی، نمای کلی ویرایشگر، آموزش‌های مبتدی گسترده، و نحوه بسته‌بندی و اشتراک‌گذاری برنامه‌ها را پوشش می‌دهد.

خود صفحه Tutorials بسیار سنگین است و بیش از بیست یا بیشتر آموزش دارد که می توانید قدم به قدم دنبال کنید تا در نهایت به ویرایشگر App Inventor مسلط شوید.

فرزند شما قطعاً از برنامه نویسی کودکان ساختن Codi (زنبور کدنویس) در اطراف وزوز یا ایجاد برنامه ضربه زدن به مول خود برای سرگرمی با انگشتان لذت خواهد برد!

فضای کدگذاری

فضای کدنویسی "یک برنامه برنامه نویسی بعد از مدرسه و تابستان" برای بچه ها است که به آنها کمک می کند تا مهارت های تفکر انتقادی را در حین یادگیری کدنویسی توسعه دهند. برخلاف سایر آکادمی‌های آنلاین عمومی یا آموزش‌های مجازی، The Coding Space بر یادگیری سفارشی، مطالعه خودسرانه و مهم‌تر از همه توجه فردی تأکید دارد. کلاس‌های کدنویسی آنلاین حضوری و آنلاین آن‌ها در نسبت دانش‌آموز به معلم 4: 1 باقی می‌مانند تا آموزش عملی و راهنمایی شخصی را تضمین کنند.

فضای کدنویسی در حال حاضر به بیش از 2500 دانش آموز نحوه کدنویسی با استفاده از Scratch، WoofJS، JavaScript، HTML و CSS را آموزش داده است. مجموعه برنامه های فعلی آنها شامل برنامه کدنویسی پاییز، برنامه برنامه نویسی تابستانی، کلاس های خصوصی و GirlCode است - برنامه نویسی کودکان یک برنامه منحصر به فرد با کلاس های دخترانه که به طور خاص برای آموزش نحوه کدنویسی به دختران طراحی شده است.

ماندن در کلاس‌های تحت سلطه مردان ممکن است برای دختران جوان ترسناک باشد و - بنابراین - از تجربه یادگیری آنها بکاهد. The Coding Space امیدوار است با ارائه یک محیط امن و فراگیر برای دختران، شکاف جنسیتی در فناوری را تغییر دهد.

به طور کلی، The Coding Space قصد دارد به بچه ها کمک کند تا اعتماد فکری، طرز فکر رشد و مهارت های تفکر محاسباتی را از طریق کدنویسی تقویت کنند.

mBlock برنامه نویسی کودکان بلوک

mBlock - یا makeblock - یک ابزار نرم افزار برنامه نویسی STEAM است که به عنوان یک پلت فرم کدنویسی یک مرحله ای برای آموزش ایجاد شده است. از Scratch 3.0 و کد آردوینو برای پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی مبتنی بر بلوک و متن استفاده می کند. این به برنامه نویسی کودکان سادگی به این معنی است که فرزند شما می‌تواند از طریق یک سیستم کشیدن و رها کردن بصری با استفاده از بلوک‌ها (به Scratch یا MIT App Inventor فکر کنید)، یا می‌تواند خود را با برنامه‌نویسی مبتنی بر متن سنتی به چالش بکشد.



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 666
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

. لوا

Lua ساده ترین زبان برنامه نویسی مبتنی برنامه نویسی کودکان بر متن برای کودکان است. این به آنها کمک می کند تا بازی های قدرتمند و تخیلی ایجاد کنند. Lua می تواند مقدمه ای عالی برای این سبک برنامه نویسی باشد. این زبان زیبا، مبتدی پسند، قابل حمل و بسیار قدرتمند است و قابلیت ایجاد محصولات فوق العاده روان را دارد.

Lua یک زبان چند پارادایم است، به این معنی که دارای ویژگی های کلی است که می تواند هنگام حل بسیاری از مشکلات رایج اعمال شود. Lua منحنی یادگیری بسیار کوتاهی دارد و یک زبان عالی برای هر کسی است که به بازی علاقه دارد - این گزینه پرکاربردترین گزینه برای موتورهای بازی است.

تعداد کاربرانی که از Lua استفاده می کنند نیز به طور پیوسته در حال افزایش است. این برای کودک مفید استآرن از سنین پایین برای پیشی گرفتن از منحنی. همچنین می تواند به آنها در آینده شغلی کمک کند، زیرا بسیاری از شرکت های فناوری بزرگ مانند Word of Warcraft و Adobe Photoshop از Lua استفاده می کنند.

بچه‌هایی که Lua را می‌شناسند می‌توانند برنامه نویسی کودکان از آن برای ایجاد دنیای بازی‌های سه بعدی، مانند بازی‌های ویدیویی مورد علاقه‌شان، استفاده کنند.

5. جاوا

جاوا یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی در جهان است. این یک زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدیان است زیرا مفاهیم مهم برنامه نویسی و اصول برنامه نویسی مانند برنامه نویسی شی گرا، وراثت، انتزاع و موارد دیگر را آموزش می دهد.

90٪ از تمام شرکت های Fortune 500 از آن استفاده می کنند و برای فرصت های شغلی و آینده شغلی عالی است. این همان چیزی است که بازی ویدیویی محبوب Minecraft با آن ساخته شده است. اگر فرزند شما به علوم کامپیوتر علاقه نشان می دهد، یادگیری جاوا یک مهارت عالی برای دانستن آن است. آنها را قابل فروش تر و پر تقاضاتر می کند.

تسلط بر زبان برنامه نویسی کودکان دیگر زمان بیشتری می برد. با این حال، برنامه های جاوا پایدارتر و مقیاس پذیرتر هستند و امکاناتی را که می توانند با این زبان برنامه نویسی رویه ای ایجاد کنند، باز برنامه نویسی کودکان می کنند.

بچه‌هایی که جاوا را یاد می‌گیرند می‌توانند موتورهای بازی، محیط‌های باطن بزرگ، برنامه‌های موبایل اندروید، برنامه‌های گرافیکی یا برنامه‌های مبتنی بر متن بسازند.

6. C++

C++ به دلیل سرعت و کارایی خود شناخته برنامه نویسی کودکان شده است. اگرچه این یک زبان پیچیده است که یادگیری آن به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد، اما برای نوجوانانی که دانش پایه در زمینه کدنویسی دارند، گزینه بسیار خوبی است. اگر می‌خواهند برای ایجاد بازی‌ها، نرم‌افزارهای سیستمی و سایر برنامه‌های نرم‌افزاری عمیق‌تر غواصی کنند، باید C++ را بدانند. همچنین بیشترین استفاده را در رباتیک دارد.

اگر نوجوان شما می خواهد روزی برنامه نویس کامپیوتر شود، باید برای یادگیری C++ وقت بگذارد. تسلط معمولاً یک نیاز ضروری رزومه برای برنامه نویسان است. این به ویژه برای بچه‌هایی که می‌خواهند به طور خاص وارد صنعت بازی شوند مفید است - به دلیل محبوبیت C++ در این صنعت.

با دانش کاری C++، نوجوان شما  برنامه نویسی کودکان می‌تواند بازی‌های رایانه‌ای دوبعدی خود را بسازد، برنامه‌های قوی توسعه دهد و برنامه‌های مختلف کنسول بسازد.

7. سی شارپ

اگر از برنامه های شخص ثالث ساخته شده برای ویندوز استفاده می کنید، تقریباً مطمئن هستید که از چارچوب سی شارپ ایجاد شده توسط مایکروسافت استفاده می کند. آنقدر قدرتمند است که می تواند تقریباً هر چیزی را خلق کند. سی شارپ شبیه جاوا است، به این برنامه نویسی کودکان معنی که برداشتن آن برای افرادی که دانش قبلی جاوا دارند آسان است.



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 656
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 10 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

ده یا بیست سال پیش، برنامه نویسی برای دانشمندان کامپیوتر  برنامه نویسی کودکان سطح بالا بود، و دلیلی هم داشت - حجیم و پیچیده بود. اما امروزه، زبان‌های برنامه‌نویسی اولیه برای کودکان ساده هستند و برای هر کسی، حتی کودکان، آسان است. 

وقتی فرزندتان یکی را انتخاب کرد، می‌تواند بازی‌ها، برنامه‌ها یا وب‌سایت‌های خود را توسعه دهد و در عین حال مهارت‌های ریاضی، حل مسئله و تفکر انتقادی خود را تقویت کند.

هزاران زبان برنامه نویسی مختلف وجود دارد، اما برخی از آنها برای کودکان مناسب تر از دیگران هستند.

1. پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر متن است برنامه نویسی کودکان که یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای بچه ها به حساب می آید. این یک گزینه عالی برای مبتدیان به دلیل تمرکز بر فضای سفید و نحو ساده است.

برای شروع به تعداد زیادی خط کد نیاز ندارید - فقط چند خط تمام چیزی است که برای شروع سریع ایجاد چیزهای هیجان انگیز نیاز دارید. این زبان به دلیل استفاده در زمینه های علمی و توسط شرکت های بزرگی مانند دیزنی و گوگل شناخته شده است، اما این زبان برنامه نویسی به اندازه کافی همه کاره است تا بچه ها نیز از آن استفاده کنند.

پایتون یک نقطه پرش فوق العاده است زیرا می تواند به آنها در تسلط بر زبان های دیگر نیز کمک کند. همچنین می توانید برنامه های موبایل، بازی های ویدیویی یا وب سایت ها را با آن ایجاد کنید. پس از یادگیری عمیق پایتون، می توانند انواع برنامه ها، بازی های آنلاین یا حتی برنامه های امنیت سایبری را ایجاد کنند.

بسیاری از کتابخانه ها و منابع پایتون برنامه نویسی کودکان گسترده برای پشتیبانی آنلاین وجود دارد، بنابراین آنها همیشه در حین استفاده از آن کمک خواهند داشت.

2. خراش

Scratch دارای یک سبک برنامه نویسی بصری است که به بچه ها اجازه می دهد بلوک های مختلف کد را بکشند و رها کنند. این یکی از زبان های برنامه نویسی آموزشی رایگان است که به صراحت برای کمک به کدنویسان اولیه 8 تا 16 ساله ساخته شده است.

این زبانی است که به آنها می آموزد که مفهوم را به طور شهودی درک کنند و پایه و اساس محکمی ایجاد کند. نیازی به تایپ نیست، و این یک فرآیند ساده و تعاملی است که به آزادی بیان کودک کمک می کند.

Scratch یکی از بهترین برنامه نویسی کودکان زبان های برنامه نویسی کودکان است زیرا به اندازه کافی ساده و در آموزش مفاهیم کدنویسی موثر است. بیش از آن، جامعه پشتیبانی بزرگی دارد که متشکل از مدرسان و علاقه مندان درخشان علوم کامپیوتر است. ذهن‌های درخشان بازی‌ها و کدهای خود را به اشتراک می‌گذارند تا بچه‌های جوان بتوانند ببینند که چگونه برنامه‌نویسان پیشرفته دیگر از آن برای ایجاد ساخت‌های پیچیده‌تر استفاده می‌کنند.

زبان برنامه نویسی اسکرچ

فضای زیادی برای ساختن و ایجاد هر آنچه فرزند شما می خواهد با اسکرچ وجود دارد. آنها می توانند یک برنامه ساده، بازی کاملاً سفارشی با انیمیشن ها، داستان های تعاملی و هنر را در عرض چند دقیقه ایجاد کنند.

3. جاوا اسکریپت

این روزها تقریباً همه برنامه نویسی کودکان چیز روی جاوا اسکریپت اجرا می شود. همه مرورگرها از جمله اینترنت اکسپلورر، کروم و موزیلا فایرفاکس از جاوا اسکریپت استفاده می کنند. احتمالاً این زبان به عنوان دومین زبان آموخته شده بعد از اسکرچ یا پایتون بهتر است، زیرا به سطح بالاتری از مهارت نیاز دارد، که معمولاً برای بچه‌های ده یا بزرگ‌تر که به دنبال درک عمیق‌تری از کدنویسی هستند، مناسب است.

همچنین این زبان پرکاربردترین زبان برنامه نویسی برای توسعه وب است. تسلط بر جاوا اسکریپت می تواند دنیای کاملی از فرصت ها را باز کند، از جمله یادگیری نحوه تبدیل ساده ترین اسناد وب به صفحات وب، بازی ها یا برنامه های فوق العاده تعاملی.

اگر فرزند شما قبلاً با کدنویسی مبتنی بر متن آشنا است، یادگیری جاوا اسکریپت برنامه نویسی کودکان می تواند قابلیت های او را گسترش دهد. رایج ترین استفاده از جاوا اسکریپت برای برنامه های وب تعاملی است، مانند بازی های ویدیویی مبتنی بر وب و وب سایت های واکنش گرا.



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 644
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 10 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

کد قوی آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا است

زبان های برنامه نویسی زیادی وجود دارد که می توانید آنها را یاد بگیرید. به عنوان مثال، C++ عملکرد بالاتر و کنترل بهتری را ارائه می دهد، اما مدیریت بدون بهم ریختگی بسیار دشوارتر است. جاوا مدیریت خودکار حافظه را ارائه می دهد، داده های سایر برنامه ها یا سیستم عامل را به خطر نمی اندازد یا به آنها پایمال نمی کند.

اساسا، جاوا با اشیایی کار می کند که به داده ها در داخل ماشین مجازی خود ارجاع می دهند، نه به داده های خارج. همچنین انتشار حافظه را به صورت خودکار مدیریت می کند، بنابراین بدون اینکه برنامه نویس نگران چیزی باشد از آن به طور موثر استفاده می کند.

متن باز

جاوا شامل مقدار زیادی از عملکرد پایه است که آماده استفاده خارج از آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا جعبه است. اما، علاوه بر این، تعداد زیادی کد شخص ثالث آماده استفاده را در اختیار خواهید داشت. این یکی از مزایای بزرگ بودن یک پلتفرم منبع باز، یعنی منبع باز بودن است.

اگر جاوا را یاد بگیرید، یک زبان برنامه نویسی را یاد خواهید گرفت که در آن جامعه هر آنچه را که نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. جامعه ای که بیش از بیست سال است روی ایجاد اپلیکیشن های جاوا کار می کند.

علاوه بر این، جاوا دارای ضمانت امنیتی است، زیرا بسیاری از کتابخانه های ایجاد شده ایرانیان سایبر توسط شرکت های بزرگی مانند گوگل، فیس بوک یا بنیاد آپاچی نگهداری می شوند. پلتفرم های زیادی وجود ندارند که بتوانند همان تنوع کدهای قابل استفاده را ارائه دهند.

تطبیق پذیری

شاید این سوال برای شما پیش بیاید آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا که برنامه های جاوا در برنامه نویسی چیست؟ جایی که استفاده از این زبان برنامه نویسی بیشتر قابل مشاهده است، مانند رابط ها، بازی ها یا برنامه ها.

خوب، این پلتفرم توسعه اجازه می دهد تا برنامه های جاوا دسکتاپ و رابط های حرفه ای با استفاده از Swing یا در نسخه های جدیدتر JavaFX ایجاد کنید. در اینجا چند نمونه از این موارد وجود دارد:

توییتر، اوبر، اسکوئر و نتفلیکس همگی از جاوا در زیرساخت های خود استفاده می کنند.Minecraft در جاوا برنامه ریزی شده است.ناسا از Java در توسعه نرم افزار برای کارهای تعمیر و نگهداری و مشاهده.Murex، یک برنامه تجاری.

ThinkFree، یک مجموعه اداری.اندروید استودیو، نسخه رسمی و رایگان برای توسعه اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا اندروید.اکثریت قریب به اتفاق برنامه هایی که برای اندروید وجود دارند.دورنمای شغل

تعداد پیشنهادات شغلی برای توسعه دهندگان جاوا همچنان در حال افزایش است. دلیل خوبی برای تخصص و یادگیری برنامه نویسی در جاوا. همانطور که به شما گفتیم اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که به صورت بومی از این زبان برنامه نویسی استفاده می کنند.

رندستاد، متخصص در انتخاب مدیران و تکنسین‌های آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا با مسئولیت بالا، می‌گوید که حرفه‌ای‌هایی که بیشترین تقاضا توسط شرکت‌ها در سال 2020 را دارند، توسعه‌دهندگان و تحلیلگران جاوا خواهند بود.

علاوه بر این، میانگین حقوق یک برنامه نویس تخصصی جاوا بسته به شرکت و مسئولیت موقعیت، حدود 23000 تا 27000 یورو در سال است.

آسان برای یادگیری

در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی کلاسیک مانند C یا C++، یادگیری جاوا بسیار آسان تر است. اما چرا راحت تر است؟ خوب، زیرا به لطف ابزارهای تخصصی و رایگان مانند NetBeans و سایر ویرایشگرها یا محیط های توسعه، کامپایل، اشکال زدایی و استقرار بسیار ساده است و شروع با آن آسان است.

با این حال، مانند هر پلتفرم پیچیده و همه منظوره، وقتی نوبت آموزش برنامه نویسی به ایجاد برنامه های جاوا و یادگیری این زبان برنامه نویسی می شود، با دو چالش روبرو هستید:



:: برچسب‌ها: آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا ,
:: بازدید از این مطلب : 571
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

در این درس واحد از دوره با ویژگی آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا های کلیدی زبان برنامه نویسی کاتلین آشنا خواهید شد.دسترسی به دوره برنامه نویسی اندروید در Kotlin

با دنبال کردن لینک قبلی به دوره برنامه نویسی اندروید در کاتلین دسترسی پیدا کنید. در آن شما می توانید ثبت نام کنید و این برنامه را کاملا رایگان دریافت کنید.

مدت دوره رایگان تقریباً یک هفته است و سطح مهارت پیشرفته مورد نیاز است. شما محتوای چند رسانه ای و آزمون های تعاملی را در اختیار خواهید داشت که با سرعت خود یاد خواهید گرفت.

در پایان دوره با برخی از ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی کاتلین آشنا خواهید شد. شرکت های زیادی هستند که برنامه های جاوا را طراحی و توسعه می دهند. ما قصد داریم در مورد برخی از آنها به شما بگوییم و برخی از دلایلی را که چرا این یک زبان برنامه نویسی و یک پلت فرم توسعه مورد تقاضای حرفه ای ها است را خلاصه می کنیم.

برنامه نویسی در جاوا می تواند تا حدودی ساده تر آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا از انجام آن در سایر زبان های برنامه نویسی باشد. این چیزی است که آن را برای بسیاری بسیار جذاب می کند. این دروازه ای به بازار کار است که دائما در حال رشد است و هر روز به متخصصان متخصص بیشتری نیاز دارد. اما اگر به فکر این هستید که خودتان را وقف آن کنید، به آموزش نیاز خواهید داشت. میخواهید بیشتر بدانید؟

چرا جاوا؟

اگر تا اینجا پیش رفته اید، احتمالاً از قبل می دانید، اما تازه کردن حافظه شما هرگز ضرری ندارد. بنابراین اولین نکته این است که یک مرور مختصر از چیستی جاوا داشته باشیم: این یک زبان برنامه نویسی و یک پلت آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا فرم توسعه رایانه است که امکان طراحی و توسعه برنامه های کاربردی مختلف را فراهم می کند و همچنین باعث می شود که آنها در همه دستگاه ها به درستی کار کنند: از رایانه گرفته تا تلفن های هوشمند.

جاوا یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در حال استفاده است، به ایرانیان سایبر ویژه برای برنامه های وب سرویس گیرنده-سرور، با بیش از ده میلیون کاربر ثبت شده.

دوره

برنامه نویسی با جاوا: گواهی OCP7 دلیل برای برنامه نویسی با جاوا

جاوا یک پلت فرم توسعه هدف عمومی است. دلایل آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا فنی و غیر فنی زیادی وجود دارد که آن را به یکی از محبوب ترین برنامه نویسان در سراسر جهان تبدیل می کند. اما دلایل اصلی یادگیری برنامه نویسی با جاوا چیست؟

ما در مورد هفت مورد از آنها صحبت خواهیم کرد، اما مطمئنا تعداد بیشتری وجود دارد. اینها ویژگی هایی نیستند که در سایر زبان های برنامه نویسی یا در سایر پلتفرم های توسعه یافت نمی شوند، اما مجموع همه آنها یکی از مواردی است که شرکت ها هنگام انتخاب آن برای توسعه برنامه های جاوا بیشتر به آن اهمیت می دهند. بیایید آنها را ببینیم!

چند پلتفرمی است

این مزیت به اندازه زمانی که متولد شد نیست، زیرا بسیاری از پلتفرم های دیگر این امکان را ارائه می دهند. با این حال، این واقعیت که جاوا بر روی هر سرور و سیستم عاملی به کار خود ادامه می دهد، یکی از بزرگترین جذابیت های آن برای هر برنامه نویسی است. تقریباً برای هر سیستمی که فکرش را بکنید یک ماشین مجازی جاوا وجود دارد.

یک بار بنویس، آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا همه جا بدو.

شی گرایی

این چیزی است که در حال حاضر توجه زیادی را به خود جلب نمی کند، اما در اواسط دهه نود، زمانی که جاوا وارد بازار شد، به ندرت پیش می آمد که این نوع پلتفرم شی گرا باشد. این یعنی چی؟ خوب، آسان است: شما در مقابل سیستمی هستید که به شما امکان می دهد برنامه های جاوا را به روش ماژولار ایجاد کنید.

این کار استفاده مجدد از قطعات از قبل ایجاد شده و بهبود الگوهای طراحی هر یک آموزش برنامه نویسی از آنها را آسان می کند. همچنین یکی از دلایلی است که خود پلتفرم بسیار توسعه پذیر است و ویژگی های بومی یا اضافه زیادی دارد.



:: برچسب‌ها: آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا ,
:: بازدید از این مطلب : 575
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

این فقط برای نشان دادن آنچه با RTX Minecraft امکان پذیر کتاب ماینکرافت فارسی رایگان است نیست. همانطور که این تجربه نیز بخشی از تلاش برای جمع آوری پول برای امور خیریه است.

 کاربران می توانند در بیمارستان مجازی و یا به صورت مستقیم از طریق این لینک کمک مالی کنند. این کمک‌ها به کودکانی که به شدت بیمار هستند کمک می‌کند تا در این کریسمس یک قدم به خانه‌شان نزدیک‌تر شوند.

چگونه Minecraft را با RTX بتا امتحان کنید و تجربه ردیابی اشعه خود را بهبود بخشید.بهترین کارت گرافیک: یک GPU بگیرید تا لذت بازی را برای شما به ارمغان بیاورد نحوه بازی RTX Winter World

برای تجربه تجربه سرزمین عجایب زمستانی، فقط باید این مراحل ساده را دنبال کنید. اگرچه برای این کار باید یک کارت گرافیک RTX اجرا کنید:

GeForce Experience را دانلود کرده و آخرین درایورهای GeForce را کتاب ماینکرافت فارسی رایگان نصب کنید مطمئن شوید که یک GPU GeForce RTX در رایانه شخصی خود نصب کرده اید آخرین نسخه Minecraft را برای ویندوز دانلود و نصب کنید

NVIDIA RTX Winter Worl فایل دانلود شده را پیدا کرده و دوبار کلیک کنید

Minecraft برای ویندوز باز می شود و یک گفتگو در بالای صفحه به شما اطلاع می دهد که جهان نصب شود.روی Play> Create> به پایین بخش "مدل های وارداتی" بروید و روی Christmas Adventure RTX کلیک کنید.

روی Create کلیک کنید و ماجراجویی کریسمس آغاز خواهد شد

برای بررسی فعال بودن Ray Tracing و DLSS: به Settings> Video> بروید و مطمئن شوید که Upscaling و Ray Tracing فعال هستند.

بسته به پردازنده گرافیکی RTX که دارید، می توانید فاصله کتاب ماینکرافت فارسی رایگان رندر ردیابی پرتو را در تنظیمات ویدیو 8 بلوک افزایش دهید.

درخت کریسمس

هیچ سرزمین عجایب زمستانی بدون درخت کریسمس روشن و رنگارنگ ایرانیان سایبر کامل نخواهد بود. بنابراین مطمئناً این یک افزونه Minecraft است که همراه با هدایایی در زیر ارائه می شود.

بیمارستان بزرگ اورموند استریت

بخش منطقی ساخت سرزمین عجایب زمستانی خیریه، اضافه شدن بیمارستان خیابان بزرگ اورموند به صورت مجازی است.

یک آدم برفی درخشان.چه چیزی را در مورد یک آدم برفی کتاب ماینکرافت فارسی رایگان غول پیکر با کلاه بابانوئل و یک هدیه بزرگ دوست ندارید؟

او یک غول است

زمان فوق العاده ای از سال است. حتی بهتر است وقتی برای دیدن یک آدم برفی مجبور نیستید در سرما بیرون بروید. حتی یکی که شخص دیگری ساخته است.

همچنین، هر روز نیست که شما یک کتاب ماینکرافت فارسی رایگان آدم برفی نورانی را ببینید.

قیمت های باورنکردنی را در بازی های دیجیتالی مانند FIFA 22 در Gamivo دریافت کنید توسط تبلیغات بین المللی Pocket-lint 13 اکتبر 2021 این فروشگاه درخشان دارای کلیدهای دیجیتال برای همه بزرگترین بازی های موجود است.

کاوش دور

چیزهای زیادی برای کشف در سرزمین عجایب مجازی وجود کتاب ماینکرافت دارد. از جمله گوشه و کنارهای متعددی که ارزش گشت و گذار را دارند.

کارگران کوچک



:: برچسب‌ها: کتاب ماینکرافت فارسی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 642
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 اسفند 1400 | نظرات ()