نوشته شده توسط : مهراب مدیری

کدگذاری مبتنی بر بلوک

آیا می خواهید بدون تایپ (مجازی) چیزی کدنویسی کنید؟

 

کد نویسی مبتنی بر بلوک به این معنی است که به  برنامه نویسی بلوکی جای تایپ یک زبان برنامه نویسی، قطعات اره مویی مانند را با هم بکشید و رها کنید تا با استفاده از ابزارهایی مانند Scratch یا Thunkable چیزهایی بسازید.

 

کدگذاری مبتنی بر بلوک چگونه کار می کند؟

کدگذاری مبتنی بر بلوک با کشیدن «بلوک‌های» کد برای برنامه نویسی بلوکی  ساختن برنامه‌هایی که می‌توانند کارها را انجام دهند، کار می‌کند. طیف وسیعی از انواع مختلف بلوک وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد، و اغلب آنها نکاتی دارند (مانند اره منبت کاری اره مویی) که در آنها با هم قرار می گیرند.

 

در زیر نمونه ای از کدهای Thunkable آورده شده است، ابزاری که به شما امکان می دهد برنامه های ساده بسازید. رنگ‌های مختلف بلوک‌ها عملکردهای متفاوت خود را نشان می‌دهند: بلوک زرد یک «رویداد» است که به دنبال زمانی است که روی دکمه‌ای کلیک می‌شود، و سپس بلوک بنفش متصل به آن یک بلوک صوتی است و وقتی به آن گفته شود صدایی پخش می‌شود. بلوک زرد

 

کد Thunkable که می گوید وقتی دکمه کلیک می شود برنامه نویسی بلوکی  در Sound call Play انجام دهید

نمونه ای از کد Thunkable برای پخش صدا با فشار دادن یک دکمه.

ویژگی های کدگذاری مبتنی بر بلوک

فرقی نمی‌کند از Scratch، Thunkable یا ابزارهای کدنویسی مبتنی بر بلوک دیگر استفاده می‌کنید، این ابزارها معمولاً ویژگی‌های مشابهی دارند که عمدتاً بر اساس مفاهیم کدنویسی است که در زبان‌های کدنویسی تایپ‌شده نیز خواهید یافت.

 

همه آنها تمایل دارند حول دو عنصر بچرخند: ایجا برنامه نویسی بلوکی د رابط بصری که کاربر با آن تعامل خواهد کرد و کنار هم قرار دادن بلوک هایی که کد را تشکیل می دهند.

 

طراحی رابط

اجرای کد

خراش

Scratch یک ابزار کدگذاری مبتنی بر بلوک است که برای مبتدیان و زمینه های آموزشی طراحی شده است که به شما امکان می دهد بازی ها، انیمیشن ها و داستان های تعاملی ایجاد کنید.

 

نمونه خراش با یک کاراکتر گربه که با کلیک کردن روی یک دکمه حرکت می کند

Scratch به شما امکان می دهد چیزهایی را روی صفحه کنترل کنید، مانند حرکت دادن اسپرایت یا پخش صدا.

برای استفاده از Scratch، برای یک حساب کاربری رایگان در وب سایت Scratch ثبت نام می کنید و سپس شروع به ساخت کد در مرورگر وب خود می کنید. شما می توانید پروژه  برنامه نویسی بلوکی های کدنویسی خود را ایجاد کنید یا پروژه های دیگران را مشاهده و "ریمیکس" کنید تا ببینید چگونه کار می کنند.

 

Scratch برخی از آموزش های خود را دارد، یا م آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ی توانید از مواد Scratch ما در زیر برای شروع استفاده از آن استفاده کنید.

 

 

کدنویسی کامل با اسلایدهای اسکرچ در اسلایدهای گوگل

 

کدنویسی با برگه تقلب Scratch (و راهنمای بلاک ها)

 

 

اسکرچ زین: بازی بسازید!

یک مجله قابل چاپ که ما ساخته ایم که اصول استفاده از  برنامه نویسی بلوکی Scratch را به شما آموزش می دهد.

تمرینات

اگر می‌خواهید ابتدا پروژه‌های Scratch را مشاهده کنید، پروژه‌های Scratch را امتحان کنید، و سپس ایده‌های خود را بیاندیشید، این برگه تمرین Scratch به شما پیشنهاد می‌دهد تا از کاوش سایر خلاقیت‌ها به ساختن خودتان بروید.

 

کدنویسی با تمرینات اسکرچ

قابل تامل

Thunkable یک ابزار کدنویسی مبتنی بر بلوک برای ایجاد برنامه های تعاملی ساده، مانند بازی های کوچک است. همچنین می‌توان از آن برای افزودن ویژگی‌هایی مانند تبدیل متن به گفتار و تشخیص تصویر استفاده کرد، زیرا بلوک‌هایی با ویژگی‌های خاص دارد.

 

برای نمونه سازی ایده ها و فکر کردن به آنچه ممکن است برنامه نویسی بلوکی  برای کارکرد یک برنامه نیاز داشته باشید، بدون نیاز به یادگیری یکی از زبان های برنامه نویسی مورد استفاده برای توسعه برنامه ها خوب است.

 

همچنین برای فکر کردن به اینکه چگونه یک برنامه را برای کاربران خود کاربردی می کنید مفید است، زیرا می توانید برنامه خود را به صورت زنده در مرورگر وب خود آزمایش کنید تا ویژگی هایی را که به آن می دهید امتحان کنید.

 

ابزار مشابه Thunkable MIT App Inventor است که یک ابزار ایجاد برنامه مبتنی بر بلوک است که به جای برنامه‌های تجاری بر زمینه آموزشی متمرکز شده است. این رابط کاربری برنامه نویسی بلوکی  متفاوتی با Thunkable دارد، اگرچه ویژگی‌ها مشابه هستند، بنابراین ممکن است بخواهید کشف کنید که کدام یک برای نیازهای شما مناسب‌تر است.

 

 

اسلایدهای کامل Thunkable در Google Slides

 

ویژگی های کلیدی Thunkable

تمرینات

این تمرین‌ها که مطابق با کارگاه Thunkable ما طراحی شده‌اند، به شما کمک می‌کنند یک برنامه دو منظوره بسازید که می‌تواند بگوید کاربر چه تایپ می‌کند و همچنین آنچه را ک Block programming ه تایپ می‌کند ترجمه کند - بدون تایپ هیچ کدی!

 

تمرینات قابل تامل



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

معمولاً در اوایل زندگی، اغلب با چیزی که ما آن تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان   را مدرسه می نامیم، شروع شد. نه تنها مدرسه می تواند مانع باشد، بلکه بسیاری از کودکان در آنجا به سادگی خسته می شوند.

 

17 مدرسه تقریباً همیشه یک روش جزمی یادگیری را نشان می دهد که بر اساس انضباط و تفکیک سنی است. با طبقه‌بندی «موضوعات» تعریف می‌شود که باید به ترتیب خاصی تسلط یافت - چیزی که ما برنامه درسی مدرسه می‌نامیم. اکنون، این چیزی است که شروع به ظهور کرده است (و بار دیگر فنلاند در راس این جنبش قرار دارد): شناخت این واقعیت که محدودیت های انضباطی (به معنای آکادمیک کلمه رشته ... عجیب است که این تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان همان کلمه) در واقع در زمینه پروژه ها بسیار بهتر درک می شوند. یادگیری از پروژه‌ها راهی برای انجام کارهایی است که ما بیشتر و بیشتر آن را می‌پذیریم، و از این منظر اعتراف می‌کنم که می‌توانم خودم را در حال بازگشت به مدرسه ابتدایی ببینم. تا آنجا که به من مربوط می شود، در واقع، من همه چیز را با کار روی پروژه ها یاد گرفتم، تا  تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان جایی که به تحصیل در رشته معماری پایان دادم، رشته ای که پروژه ها در واقع یک مکان کاملاً مرکزی را اشغال می کنند.

 

اینترنت وارد بازی می شود

18همانطور که در همه زمینه‌های زندگی، استفاده از ماشین‌ها می‌تواند به سادگی یک فرآیند موجود یا بخشی از این فرآیند را کارآمدتر کند. در مورد دوره‌هایی که از طریق اینترنت قابل دسترسی تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  هستند، که معمولاً MOOC (دوره‌های آنلاین باز گسترده) نامیده می‌شوند، این دوره سخنرانی است که از این فناوری بهره می‌برد.

 

19 حدود بیست سال پیش در MIT (با نام Open Courseware [1]) شروع شد.

[1]

رایگان، آموزش باز) و این یک دستاورد باشکوه است که به سرعت در تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  حال رشد است. کلمه کلیدی در این نام کلمه باز است، زیرا به معنای: قابل دسترس برای همه است. MOOC ها احتمالاً یکی از پدیده هایی با غنی ترین پتانسیل های دوران مدرن هستند: به لطف آنها، بشریت می تواند از جهل فرار کند. ممکن است تا آنجا پیش برویم که بگوییم این موضوع آنقدر خوب است که مؤسسات آموزش عالی در سراسر جهان از جمله مؤسسه من را تهدید می کند.

 

20 اگر این درست باشد، من را آزار نمی دهد. با این قیمت است که موسسه ای که من به آن تعلق دارم شایسته وجود است. تنها چیز این است: برای دانستن چیزها، MOOC ها کاملاً مناسب هستند. ا تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان ز طرفی برای خلاقیت و نوآوری کاربرد چندانی ندارند. و حتی کمتر برای تحصیل کوچکترها مناسب هستند.

 

21 در نتیجه، اگرچه این تغییر و تأثیر آن را چشمگیر می‌دانم، از اینکه می‌بینم MOOCها برای کمک به ما در بازنگری در نحوه یادگیری‌مان بسیار کم کار کرده‌اند، ناامید شدم. برای من، بدترین چیز در تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  مورد تحصیلات تکمیلی، سخنرانی‌ها بود، بنابراین جای تعجب نیست که در مورد کاربرد فناوری در آن هیجان‌زده نبودم.

 

22 چیزی که من را بسیار خوشحال می کند استفاده از رایانه برای ساختن، اختراع، شبیه سازی چیزها و همکاری با افراد دیگر است. ساختن و اندیشیدن ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و کامپیوتر نقش ویژه ای در این امر ایفا می کند زیرا ساختن با کامپیوتر با ساختن با مصالح بتنی بسیار متفاوت است. تفاوت بین این دو چیزی است که کامپیوتر را به وسیله ای جدید برای یادگیری تبدیل می کند.

 

23 منظور من این است: وقتی چیزی را از چوب، آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  کاغذ، منگنه یا هر چیز دیگری بسازید، فقط همان چیزی را که ساخته اید به دست می آورید. اگر قرار باشد لوکوموتیو ساخته باشید و اشتباه کنید، لکوموتیو جلو نمی رود. به عبارت دیگر، نه "کم و بیش به جلو حرکت می کند"  تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان و نه شروع به جهش می کند. رفتار او یک بار برای همیشه متوقف می شود: حداکثر او مانند خانه ای از کارت فرو می ریزد.

 

24 با یک برنامه کامپیوتری کاملاً متفاوت است: همیشه کاری انجام می دهد. هر چه هست، آن چیزی به شما کمک می کند تا بفهمید که چگونه چیزی را که طراحی کرده اید اصلاح کنید. به عبارت دیگر، با انجام کاری به جای هیچ کاری، مسیری را به سوی چیزی باز می‌کنید که به شما کمک می‌کند تا به سمت یک هدف همگرا شوید، چیزی طراحی کنید یا بهتر یک دستاورد را هدف قرار دهید. به این موضوع فکر کنید: این ابزار رفتاری دارد. و همین تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  رفتار است که او را بیش از یک ابزار می سازد.

 

یک لپ تاپ برای هر کودک

25به همه این دلایل، کمی بیش از ده سال پیش، مأموریتی را انجام دادم  تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان که برخی آن را دیوانه می‌دانستند. این در مورد ارائه یک لپ تاپ رایگان برای هر کودک در جهان بود. برای انجام این کار، لازم بود چندین فناوری جدید ابداع شود، به طوری که این فن‌آوری قابل حمل، مقاوم، ضد آب و ارزان بود و با جریانی کم کار می‌کرد که می‌توان آن را با دست پیچید یا از یک پنل خورشیدی کوچک تغذیه کرد. علاوه بر این، هر گروهی از این ن Definition of computer in simple language for children وع کامپیوترها مجبور بودند به طور خودکار شبکه خود را ایجاد کنند.

 

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

او CPU مانند یک مغز است. بیشتر تفکر  تعریف تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان را انجام می دهد و به بقیه رایانه می گوید که چگونه کار کنند. CPU روی مادربرد است که شبیه اسکلت است. این پایه را فراهم می کند که قسمت های دیگر کجا می روند و اعصابی را که آنها را به یکدیگر تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  و CPU متصل می کند حمل می کند. مادربرد به منبع تغذیه متصل است که برق کل کامپیوتر را تامین می کند. درایوهای مختلف (درایو سی دی، درایو فلاپی، و در بسیاری از رایانه های جدیدتر، درایو فلش USB) مانند چشم، گوش و انگشتان عمل می کنند و به رایانه اجازه می دهند انواع مختلف حافظه را بخواند، به همان روشی که انسان می تواند متفاوت بخواند. انواع کتاب هارد تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  دیسک مانند حافظه یک انسان است و تمام اطلاعات ذخیره شده در رایانه را ردیابی می کند. اکثر رایانه ها دارای کارت صدا یا روش دیگری برای تولید صدا هستند که تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  مانند تارهای صوتی یا جعبه صوتی است. به کارت صدا اسپیکرهایی متصل هستند که مانند دهان هستند و محل خروج صدا هستند. رایانه ها همچنین ممکن است یک کارت گرافیک داشته باشند که به رایانه کمک می کند تا جلوه های بصری مانند محیط های سه بعدی یا رنگ های واقعی تر ایجاد کند و کارت های گرافیک قوی تر می توانند تصاویر  تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان واقعی تر یا پیشرفته تری ایجاد کنند، همانطور که یک هنرمند خوب آموزش دیده می تواند .

 

آینده

تحقیقات فعالی برای ساخت رایانه‌های غیرکلاسیک از بسیاری ا تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان ز انواع فناوری نویدبخش، مانند رایانه‌های نوری، رایانه‌های DNA، رایانه‌های عصبی و رایانه‌های کوانتومی وجود دارد. اکثر کامپیوترها جهانی هستند و قادر به محاسبه هر تابع قابل محاسبه هستند و فقط با ظرفیت حافظه و سرعت عملیات محدود می شوند. با این حال طراحی های مختلف کامپیوترها می توانند عملکرد بسیار متفاوتی را برای مشکلات خاص ارائه دهند. برای مثال رایانه‌های کوانتومی می‌توانند به‌طور بالقوه برخی از الگوریتم‌های رمزگذاری مدرن  تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  (با فاکتورسازی کوانتومی) را خیلی سریع بشکنند.

 

هوش مصنوعی

برنامه‌های رایانه‌ای که یاد می‌گیرند و سازگار می‌شوند، بخشی از حوزه نوظهور هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هستند.

 

پرتره جوزف ایرل از اورنلا موتی (جزئیات)، محاسبه شده توسط تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  فناوری هوش مصنوعی (AI)

برای این پروژه 2018 هنرمند جوزف ایرل، هوش مصنوعی باید الگوهای معمولی در رنگ ها و قلم موها رافائل نقاش رنسانس را یاد می گرفت. این پرتره چهره بازیگر زن اورنلا موتی ر تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان ا نشان می دهد که توسط هوش مصنوعی به سبک رافائل "نقاشی" شده است.

فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در بسیاری از برنامه‌های ضروری دهه 2020 استفاده می‌شود، از جمله: موتورهای جستجو (مانند جستجوی گوگل)، هدف‌گیری تبلیغات آنلاین، سیستم‌های توصیه (ارائه شده توسط نتفلیکس، یوتیوب یا آمازون)، هدایت ترافیک اینترنتی، تبلیغات هدفمند. (AdSense، Facebook)، دستیارهای مجازی (مانند سیری یا الکسا)، وسایل نقلیه خودران (از جمله هواپیماهای بدون سرنشین، ADAS و اتومبیل های خودران)، ترجمه تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  خودکار زبان (مترجم مایکروسافت، مترجم گوگل)، تشخیص چهره (Apple's Face ID یا DeepFace مایکروسافت و فیس نت گوگل) و برچسب گذاری تصویر (که توسط فیس بوک، آی فوتو اپل و تیک تاک استفاده می شود).

 

همچنین هزاران برنامه کاربردی موفق هوش مصنوعی آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  وجود دارد که برای حل مشکلات خاص برای صنایع یا موسسات خاص استفاده می شود. در یک تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  نظرسنجی در سال 2017، از هر پنج شرکت، یک شرکت گزارش داد که "AI" را در برخی از پیشنهادات یا فرآیندها گنجانده است. چند نمونه عبارتند از ذخیره انرژی، تشخیص پزشکی، لجستیک نظامی، برنامه هایی که نتایج تصمیمات قضایی، سیاست خارجی یا مدیریت زنجیره تامین را پیش بینی می کنند.

 

برنامه های بازی از دهه 1950 برای نشان تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  دادن و آزمایش پیشرفته ترین تکنیک های هوش مصنوعی استفاده شده است. دیپ بلو اولین سیستم شطرنج بازی کامپیوتری شد که در 11 مه 1997، قهرمان شطرنج جهان، گری کاسپاروف را شکست داد. در سال 2011، در یک خطر! مسابقه نمایشگاه نمایش مسابقه، سیستم پاسخگویی به سوالات آی بی ام، واتسون، دو بزرگترین خطر را شکست داد! قهرمانان، برد راتر و کن جنینگز، با اختلاف قابل توجهی. در مارس 2016، AlphaGo در 4 بازی از 5 بازی Go در مسابقه ای با قهرمان Go Lee Sedol برنده شد و به اولین تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  سیستم کامپیوتری Go-playing تبدیل شد که یک بازیکن حرفه ای Go بدون نقص را شکست داد. سپس در سال 2017 کی جی را شکست داد، که در آن زمان به مدت دو سال به طور تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  مداوم در رده بندی شماره 1 جهان قرار داشت. سایر برنامه ها بازی های اطلاعات ناقص را مدیریت می کنند. مانند پوکر در سطح فوق بشری، Pluribus و Cepheus. DeepMind در دهه 2010 یک "هوش مصنوعی تعمیم یافته" توسعه داد که می توانست بسیاری از بازی های متنوع آتاری را به تنهایی یاد بگیرد.

 

در اوایل دهه 2020، هوش مصنوعی تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  مولد شهرت گسترده‌ای پیدا کرد. ChatGPT، بر اساس GPT-3، و دیگر مدل های زبان بزرگ، توسط 14٪ از بزرگسالان آمریکایی آزمایش شد.  Definition of computer in simple language for children افزایش واقع گرایی و سهولت استفاده از مولدهای متن  تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکانبه تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Midjo



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

علاوه بر این، s این است که دانلود رایگان آموزش کامپیوتر صفر تا صد تا حدی موضوع پروژه خود را تعریف کنند.

بنابراین این فعالیت برنامه نویسی فرصتی برای توسعه شکلی از

تدریس تا حدی مبتنی بر پروژه، ایده ای که به جان دیویی برمی گردد، در جای خود وجود دارد

EIST (تدریس یکپارچه علم و فناوری در کالج) و در La main à la pâte، و

که می توان آن را شروعی برای روش های تحقیق دانست.

در چنین تدریس پروژه محور،  دانلود رایگان آموزش کامپیوتر صفر تا صد معلمان نباید ساکت بمانند، زیرا دانش آموزان سکوت کرده اند

احتمال بسیار کم برای خود کشف دانشی که بشریت قرار داده است

24

قرن ها برای ساختن بنابراین معلم باید دانش آموزان را راهنمایی کند، به سؤالات آنها پاسخ دهد و

از آنها در تحقیقات خود حمایت کنید، بدون اینکه خلاقیت آنها را محدود کنید. همچنین امکان پرسیدن از

دانش آموزان قبل از شروع پروژه خود یا دانلود رایگان آموزش کامپیوتر صفر تا صد  جستجوی منابع، فصل یک کتاب را بخوانند

برخط.

این آموزش مبتنی بر پروژه علیرغم کیفیت آن کافی نیست، زیرا دانش در نتیجه

ممکن است بیش از حد اتمیزه شده باشد. پیوند بین دانش مختلف منتقل می شود

گاهی از دست دادن یافتن تعادل بین آموزش پروژه محور و دوره ضروری است

استادانه که تفکر ساخت یافته را می سازد.

یادگیری برنامه نویسی به شما این امکان را می دهد که اصول اولیه تفکر محاسباتی را کشف کنید.

به محض اینکه برنامه‌نویسی را یاد می‌گیریم، متوجه می‌شویم که مشکلات خاصی مانند چک کردن

وجود یک چهره در یک تصویر، که حل آن  دانلود رایگان آموزش کامپیوتر صفر تا صد ساده به نظر می رسد، بسیار دشوار است

برنامه نویسی، بر خلاف دیگران، مانند بررسی وجود حرف "a" در یک کلمه.

این آگاهی اولین قدمی است که منجر به تعجب می شود که مغز ما چگونه است

قادر به تشخیص چهره در یک تصویر است. معنای جدید قید

پرسشی "چگونه" پدیدار می شود: پاسخ به این سوال "مغز ما چگونه از عهده این کار بر می آید

یک چهره را تشخیص می دهد؟ » الگوریتمی است که بدون شک توسط تکامل برنامه ریزی شده است و ما این کار را نمی کنیم

ما هنوز فقط تا حدی می دانیم.

کالج همچنین فرصتی برای کشف یا تعمیق سایر جنبه های علوم کامپیوتر است.

اول از همه، اگر سیستم های کامپیوتری دانلود رایگان آموزش کامپیوتر صفر تا صد  خاصی مستقل باشند، برای مثال یک کامپیوتر

دفتر، دیگران در سیستم های پیچیده تر، هواپیما، قطار، اتومبیل و غیره استفاده می شوند که

اجزای مکانیکی را با قطعات کامپیوتری بیان کنید. رابط بین

کامپیوترها و سیستم های مکانیکی که آنها کنترل می کنند از طریق حسگرها و محرک ها انجام می شود.

که خود ماشین هستند. این یک موضوع غنی است، زیرا جنبه های مادی را با هم ترکیب می کند

جنبه های الگوریتمی، زیرا الگوریتم ها برای ترجمه یک مقدار آنالوگ به آن ضروری هستند

یک مقدار دیجیتال در یک سنسور یا یک مقدار دیجیتال به یک مقدار آنالوگ در a

فعال کننده. سایر الگوریتم‌ها برای کنترل سیستم با عمل بر روی آن ضروری هستند

عملگرها با توجه به مقادیر گرفته شده.  دانلود رایگان آموزش کامپیوتر صفر تا صد از دوران راهنمایی، امکان برنامه ریزی آن توسط

دانش آموزان یک ربات کوچک، به عنوان آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  مثال یک ماشین، برای اینکه آن را از یک خط سفید پیروی کنند: وقتی که

ماشین بیش از حد به سمت راست می رود، برنامه باید فرمان را به سمت چپ بچرخاند، زمانی که بیش از حد به سمت چپ می رود،

او باید آن را به سمت راست بچرخاند. این نوع کار آنها را نسبت به مسائلی مانند تبدیل آگاه می کند

آنالوگ دیجیتال و کنترل با بازخورد حلقه بسته، که نمی تواند باشد

به طور عمیق نسبت به دوران دبیرستان در نظر گرفته شده است.

کالج همچنین مکانی است که می توان به شبکه ها و به ویژه مفاهیم پرداخته شود

آدرس دهی و مسیریابی، به روشی “unplugged”، یعنی بدون استفاده از کامپیوتر. بنابراین

که در مدرسه ابتدایی، به سادگی ممکن بود در مورد چگونگی یک بسته تعجب کرد

راه خود را در یک شبکه پیدا می کند  دانلود رایگان آموزش کامپیوتر صفر تا صد و پاسخ های شماتیک می دهد، امکان پذیر می شود

دوره راهنمایی برای معرفی مفاهیم روتر، جدول مسیریابی و الگوریتم های مسیریابی و

به روز رسانی جداول مسیریابی این آغاز به مفهوم شبکه البته یک لحظه است

این امتیاز را دارند که مفاهیم امنیت، حریم خصوصی یا دارایی خود را معرفی کنند

توسعه القایی

ما به تغییرات عمیقی که فناوری اطلاعات در جامعه ما به ارمغان می آورد اشاره کرده ایم.

در دوره راهنمایی است که دانش آموزان می توانند به این اصلاحات فکر کنند. به عنوان مثال

نوجوانان خیلی زود می دانند که چگونه آهنگ های موسیقی را دانلود کنند. فراتر از مسئله قانونی بودن

از این شیوه ها، می توان آنها را به زیر سوال بردن دلیل این سوال سوق داد

قانونی بودن برای یک فایل mp3 به وجود می آید، اما نه برای یک صفحه وینیل یا حتی یک رکورد

فشرده - جمع و جور. پاسخ به این سوال ممکن است آنها را به درک این نکته سوق دهد که عدم رقابت یک جنبه است

ضروری کالاهای نامشهود: نسخه فوری و  Free download computer training from zero to one hundred  کامل بودن، واقعیت داشتن الف

اطلاعات دیگران را از داشتن آن منع نمی کند. تکامل شیوه ها، بلکه از

نه



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

x دیگران، رقبای حال و آینده آنها در این دنیای کوسه ها، بر دانلود رایگان آموزش کامپیوتر صفر تا صد ای برخی، حتی اگر به معنای انجام فداکاری های مالی بزرگ باشد. بسیاری از والدین حاضرند برای خرید لباس های مارک دار سه برابر قیمت بپردازند تا فرزندان خود را به حاشیه نبرند، بنابراین با ادعای آموزشی که بر ضرورت آن اتفاق نظر مراجع ذیصلاح است، مشکلی برای خرید ندارند. بنابراین اسباب‌بازی بزرگ را کمی تصادفی می‌خریم. اما در واقع نرم افزارهای آموزشی به سرعت از نرم افزارهای بازی عقب می مانند و خرید کامپیوتر هرگز امکان تشخیص کو دانلود رایگان آموزش کامپیوتر صفر تا صد چکترین پیشرفتی را در کودک فراهم نکرده است. خیلی زود می فهمیدیم... در مورد نوجوان، چه فایده ای دارد که متنی را کپی پیست کند که جلوی همکلاسی هایش غرغر می کند و حتی یک کلمه از آن را نمی فهمد؟ استفاده از واژه‌پردازی، اگرچه مزیت کار قابل ارائه را ارائه می‌دهد، اما یک جمله خالی از نحو یا متنی خالی از معنا را بیشتر قابل درک نمی‌کند، زیرا از کامپیوتر تا ماشینی که فکر می‌کند راه زیادی وجود دارد. اجازه دهید از استفاده این نوجوانان از اینترنت بگذریم و فرهنگ شخصی اکثریت آنها را فدای سایت های سرگرمی یا حتی سایت های شیطان پرستی می کنند... اجازه دهید از این واقعیت دانلود رایگان آموزش کامپیوتر صفر تا صد  نیز بگذریم که جوانان آمریکایی از زمان خود در معرض خطر قرار گرفته اند. دوران اولیه کودکی و به شیوه ای پایدار با فناوری اطلاعات و ارتباطات، از اختلالات رفتاری، عصبی بودن و چاقی رنج می برند یا در مورد سؤالات رایج در ایالات متحده در مورد تأثیر واقعی یا حتی مضر بودن فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش کودکان.

 

«وسایل دسترسی جدید» به جهل

       در این شرایط چگونه می‌توان باور کرد که نرم‌افزار دانلود رایگان آموزش کامپیوتر صفر تا صد  آموزشی که ما برای آن تبلیغ می‌کنیم، دردهای کنونی مدارس را برطرف کند؟ همانطور که والدین به این باور می رسند که ماشین حساب یادگیری محاسبه را بیهوده می کند، بارها و بارها به آنها گفته می شود که دانلود رایگان آموزش کامپیوتر صفر تا صد   تسلط بر ابزار رایانه نوشداروی همه مشکلاتی است که در فرزندان خود می بینند. بچه هاشون نمیتونن بخونن؟ مهم نیست، کامپیوتر با استفاده از نرم افزار آموزشی مشکل را حل می کند. آنها نوشتن بلد نیستند؟ اجازه دهید همانطور که قبلاً در برخی مدارس ابتدایی انجام شده است، نوت بوک ها و مدادها را با رایانه های شخصی زیبا و پیشرفته که توسط شهرداری ارائه شده است جایگزین کنیم. تصحیح تمرین ها نیز از راه دور انجام می شود، تمام رایانه ها به رایانه معلم یا رایانه مرکزی متصل هستند. اگر در دبستان یک زبان خارجی یاد بگیرند به لطف نرم افزارهای آموزشی…

       اتوماسیون یادگیری نحو، که برای سال‌های آتی از  دانلود رایگان آموزش کامپیوتر صفر تا صد مدرسه ابتدایی برنامه‌ریزی شده است، دانش‌آموز را محکوم می‌کند تا زبان خود را در حالی که منتظر دستگاه اجباری است تا آن را به فرانسوی استاندارد قالب‌بندی کند، منفعلانه بیان کند. یک فعالیت اساسی مانند خواندن، نوشتن یا شمارش را نمی توان با استفاده از ابزاری که آن را خودکار می کند یاد گرفت و ما با ادعای حل مشکلاتی که در مدرسه با استفاده گسترده از فناوری های جدید با آن مواجه می شویم، خود را فریب می دهیم. اما آیا واقعاً کسب دانش و تسلط بر زبان هدف وزرای فن دوست ماست که به طور گسترده از استفاده از رایانه و اینترنت در مدرسه حمایت می کنند؟ به نظر می رسد یادگیری "متوالی" و "ناوبری" نسبتاً مؤثر است و مشخص نیست که ناوبری در ابررسانه ها اجازه می دهد تا دانش به خاطر بسپارد (1).

       سپس حق داریم سیاست آموزشی را که زیربنای دانلو آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان د رایگان آموزش کامپیوتر صفر تا صد  سخنرانی‌های رسمی است و اعلامیه‌های اخیر آقای گ. پوزرد، بازرس کل آموزش و پرورش ملی، نمای کلی از آن را به ما می‌دهد، زیر سوال ببریم (2). او اعلام می‌کند: «نمی‌توان صرفاً رایانه‌ها را در کلاس قرار داد و تنها رویکردهای روش‌های تدریس کلاسیک را حفظ کرد. اینها در واقع کلاس را مجموعه‌ای از دانش‌آموزانی می‌دانند که باید به صورت انفرادی آموزش ببینند و برقراری ارتباط در کلاس برای آنها همچنان به منزله است. امروزه در بسیاری از موا دانلود رایگان آموزش کامپیوتر صفر تا صد رد، یک جرم قابل مجازات در عصر اینترنت، چنین مدلی به سرعت تبدیل به نابهنگام خواهد شد. وی می افزاید: "تعدادی دوره های سنتی که توسط معلمانی که فقط یک موضوع را تدریس می کنند، با سازماندهی جدول زمانی ساخته شده از مجموعه ای از پروژه ها جایگزین می شود. هر یک از این پروژه ها بسته به شرایط، یک تیم آموزشی محدود یا گسترد دانلود رایگان آموزش کامپیوتر صفر تا صد ه را بسیج می کند. مورد، مرتبط با یک یا چند گروه از دانش‌آموزان در آغاز سال، ارزیابی تمام پروژه‌های آموزشی مؤسسه را ممکن می‌سازد که موضوعات آن برای برخی از دانش‌آموزان بیشتر به سمت علم باشد دیگران، و غیره. چنین سیستمی به انعطاف پذیری بسیار بیشتری نسبت به امروز در طراحی کار مدرسه نیاز دارد."

       منظور او از این به غیر از این است که بحث معرف Free download computer training from zero to one hundred ی آموزش مبتنی بر پروژه (به ویژه با استفاده از پشتیبانی ICT) برای تجزیه بهتر واحد کلاس است؟ در واقع به لطف

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

هوش مصنوعی چیست؟ هوش مصنوعی ضعیف در  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان مقابل هوش مصنوعی قوی انواع هوش مصنوعی یادگیری عمیق در مقابل یادگیری ماشینی هوش مصنوعی چگونه کار می کند؟ مشاهده بیشتر

هوش مصنوعی (AI) در حال حاضر یکی از داغ ترین کلمات در فناوری است و دلیل خوبی هم دارد. در چند سال گذشته شاهد چندین نوآوری و پیشرفت بوده ایم که قبلاً صرفاً در حوزه علمی تخیلی بوده اند و به آرامی به واقعیت تبدیل شده اند.

 

کارشناسان هوش مصنوعی را عاملی برای تولید می دانند که پتانسیل معرفی منابع جدید رشد و تغییر روش انجام کار در صنایع را دارد. به عنوان مثال، این مقاله PWC پیش‌بینی می‌کند که هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  هوش مصنوعی می‌تواند تا سال 2035 به طور بالقوه 15.7 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی کمک کند. چین و ایالات متحده احتمالاً بیشترین سود را از رونق آینده هوش مصنوعی خواهند برد و تقریباً 70 درصد از تأثیر جهانی را به خود اختصاص می‌دهند.

 

بر ابزارهای هوش مصنوعی مناسب برای شغل مناسب مسلط شوید!

برنامه تحصیلات تکمیلی Caltech در AI و برنامه MLEXPLORE ابزارهای مناسب هوش مصنوعی را برای شغل مناسب مسلط کنید!

این آموزش Simplilearn یک نمای کلی از هوش مصنوع هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان ی، از جمله نحوه عملکرد، مزایا و معایب آن، برنامه‌های کاربردی، گواهینامه‌ها و اینکه چرا زمینه خوبی برای تسلط بر آن است، ارائه می‌کند.

 

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی (AI) شبیه سازی هوش انسانی در ماشین هایی است که طوری برنامه ریزی شده اند که مانند انسان فکر و عمل کنند. یادگیری، استدلال، حل مسئله، ادراک و درک زبان همگی نمونه هایی از توانایی های شناختی هستند.

 

هوش مصنوعی روشی برای ایجاد یک کامپیوتر، یک ربات  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان کنترل‌شده توسط کامپیوتر یا یک نرم‌افزار است که مانند ذهن انسان هوشمندانه فکر کند. هوش مصنوعی با مطالعه الگوهای مغز انسان و با تجزیه و تحلیل فرآیند شناختی انجام می شود. نتیجه این مطالعات باعث توسعه نرم افزارها و سیستم های هوشمند می شود.

 

همچنین بخوانید: مهارت‌های هوش مصنوعی که برای متمایز شدن نیاز دارید

هوش مصنوعی ضعیف در مقابل هوش مصنوعی قوی

هنگام بحث در مورد هوش مصنوعی (AI)، تشخیص بین دو دسته کلی رایج است: هوش مصنوعی ضعیف و هوش مصنوعی قوی. بیایید ویژگی های هر نوع را بررسی کنیم:

 

هوش مصنوعی ضعیف (هوش مصنوعی باریک)

هوش مصنوعی ضعیف به سیستم‌های هوش مصنوعی  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان اطلاق می‌شود که برای انجام وظایف خاصی طراحی شده‌اند و فقط به آن وظایف محدود می‌شوند. این سیستم های هوش مصنوعی در عملکردهای تعیین شده خود عالی هستند اما فاقد هوش عمومی هستند. نمونه هایی از هوش مصنوعی ضعیف شامل دستیارهای صوتی مانند سیری یا الکسا، الگوریتم های توصیه و سیستم های تشخیص تصویر است. هوش مصنوعی ضعیف در محدوده های از پیش تعریف شده عمل می کند و نمی تواند فراتر از حوزه تخصصی خود تعمیم یابد.

 

هوش مصنوعی قوی (هوش مصنوعی عمومی)

هوش مصنوعی قوی، که به عنوان هوش مصنوعی عمومی نیز شناخته می‌شود، به سیستم‌های هوش مصنوعی اطلاق می‌شود که دارای هوش در سطح انسانی هستند یا حتی در طیف گسترده‌ای از وظایف از هوش انسانی پیشی می‌گیرند. هوش مصنوعی قوی قادر به درک، استدلال، یادگیری و به کارگیری دانش برای حل مسائل پیچیده به روشی مشابه شناخت انسان خواهد بود. با این حال، توسعه هوش مصنوعی قوی هنوز تا حد زیادی تئوری است هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  و تا به امروز محقق نشده است.

 

ابزارهای استادی که برای تبدیل شدن به یک مهندس هوش مصنوعی به آن نیاز دارید

برنامه کارشناسی ارشد مهندس هوش مصنوعی EXPLORE PROGRAM ابزارهای استادی که برای تبدیل شدن به یک مهندس هوش مصنوعی به آن نیاز دارید

انواع هوش مصنوعی

در زیر انواع مختلف هوش مصنوعی آورده شده است:

 

1. صرفا واکنشی

این ماشین ها هیچ حافظه یا داده ای برای کار ندارند و فقط در یک زمینه کاری تخصص دارند. به عنوان مثال، در یک بازی شطرنج، ماشین حرکات را مشاهده می کند و بهترین تصمیم ممکن را برای برنده شدن می گیرد.

 

2. حافظه محدود

این ماشین ها داده های قبلی را جمع آوری کرده و به افزودن آن به حافظه خود ادامه می دهند. آنها حافظه یا تجربه کافی برای تصمیم گیری صحیح دارند، اما حافظه حداقل است. به عنوان  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان مثال، این دستگاه می تواند یک رستوران را بر اساس داده های مکان جمع آوری شده پیشنهاد کند.

 

3. نظریه ذهن

این نوع هوش مصنوعی می تواند افکار و احساسات را درک کند و همچنین به صورت اجتماعی تعامل داشته باشد. با این حال، ماشینی بر اساس این نوع هنوز ساخته نشده است.

 

4. خودآگاهی

ماشین های خودآگاه نسل آینده این فناوری های جدید هستند. آنها باهوش، باهوش و آگاه خواهند بود.

 

یادگیری عمیق در مقابل یادگیری ماشین

بیایید تفاوت بین یادگیری عمیق و یادگیری ماشین را بررسی کنیم:

 

فراگیری ماشین:

یادگیری ماشینی بر توسعه الگوریتم‌ها و مدل‌هایی تمرکز دارد که رایانه‌ها را قادر می‌سازد از داده‌ها یاد بگیرند و بدون برنامه‌نویسی صریح پیش‌بینی یا تصمیم بگیرند. در اینجا ویژگی های کلیدی یادگیری ماشین وجود دارد:

 

مهندسی ویژگی: در یادگیری ماشین، کارشناسان به صورت هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  دستی ویژگی‌های مرتبط را از داده‌های ورودی مهندسی یا انتخاب می‌کنند تا به الگوریتم در پیش‌بینی دقیق کمک کنند.

یادگیری تحت نظارت و بدون نظارت: الگوریتم های یادگیری ماشینی را می توان به یادگیری نظارت شده طبقه بندی کرد، جایی که مدل ها از داده های برچسب دار با نتایج Artificial intelligence in plain language for children  شناخته شده یاد می گیرند، و یادگیری بدون نظارت، که در آن الگوریتم ها الگوها و ساختارها را در داده های بدون برچسب کشف می کنند.

کاربرد گسترده: تکنیک های یادگیری ماشینی کاربرد ac را پیدا می کنند



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

هوش مصنوعی (AI) یک رشته جوان شصت ساله است که  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان مجموعه‌ای از علوم، نظریه‌ها و تکنیک‌ها (شامل منطق ریاضی، آمار، احتمالات، عصب‌شناسی محاسباتی، علوم کامپیوتر) است که هدف آن تقلید از توانایی‌های شناختی یک انسان است. پیشرفت‌های آن که در نفس جنگ جهانی دوم آغاز شد، ارتباط نزدیکی با محاسبات دارد و رایانه‌ها را به انجام وظایف پیچیده‌تر سوق داده است، که قبلاً فقط می‌توانستند به انسان محول شوند.

 

با این حال، این اتوماسیون از هوش انسانی به معنای دقیق آن دور هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  مانده است، که نام آن را در معرض انتقاد برخی از کارشناسان قرار می دهد. مرحله نهایی تحقیقات آنها (هوش مصنوعی "قوی"، یعنی توانایی در زمینه سازی مسائل تخصصی بسیار متفاوت به روشی کاملا مستقل) مطلقاً قابل مقایسه با دستاوردهای فعلی (هوش مصنوعی "ضعیف" یا "متوسط"، بسیار کارآمد در آموزش آنها نیست. رشته). هوش مصنوعی "قوی"، که هنوز در داستان های علمی تخیلی تحقق یافته است، به پیشرفت هایی در تحقیقات پایه (نه فقط بهبود عملکرد) نیاز دار هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان د تا بتواند جهان را به عنوان یک کل مدل کند.

 

 

 

با این حال، از سال 2010، این رشته رونق جدیدی را تجربه کرده است، که عمدتاً به دلیل بهبود قابل توجه در قدرت محاسباتی رایانه ها و دسترسی به مقادیر عظیم داده است.

 

وعده‌ها، تجديد شده‌ها و نگراني‌هايي كه گاهي خيال‌پردازي مي‌شوند، د هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان رك عيني از پديده را پيچيده مي‌كنند. یادآوری‌های تاریخی مختصر می‌تواند به مکان‌یابی این رشته و اطلاع‌رسانی به بحث‌های جاری کمک کند.

 

1940-1960: تولد هوش مصنوعی در پی سایبرنتیک

دوره بین سال‌های 1940 و 1960 به شدت با ترکیب پیشرفت‌های تکنولوژیکی (که جنگ جهانی دوم شتاب‌دهنده آن بود) و میل به درک چگونگی گردآوری عملکرد ماشین‌ها و موجودات ارگانیک مشخص شد. برای نوربرت وینر، یکی از پیشگامان سایبرنتیک، هدف این بود که تئوری ریاضی، الکترونیک و اتوماسیون را به عنوان "یک نظریه کامل کنترل و ارتباطات، هم در حیوانات و هم در ماشین‌ها" یکی کند. درست قبل از آن، اولین مدل ریاضی و کامپیوتری از نورون بیولوژیکی (نرون رسمی) توسط وارن مک کالوچ و والتر پیتس در اوایل سال 1943 ایجاد شده بود.

 

در آغاز سال 1950، جان فون نویمان و آلن تورینگ اصطلاح  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان هوش مصنوعی را ایجاد نکردند، بلکه بنیانگذاران فناوری پشت آن بودند: آنها از کامپیوترها به منطق اعشاری قرن نوزدهم (که در نتیجه با مقادیر 0 تا 9 سر و کار داشت) انتقال دادند. ) و ماشین ها به منطق باینری (که بر جبر بولی تکیه دارند و با زنجیره های کم و بیش مهم 0 یا 1 سروکار دارند). بنابراین این دو محقق معماری کامپیوترهای معاصر ما را رسمی کردند و نشان دادند که این یک ماشین جهانی است که قادر به اجرای آنچه برنامه ریزی شده است. از سوی دیگر، تورینگ در مقاله معروف خود در سال 1950 با عنوان "ماشین آلات محاسباتی و هوش" برای اولین بار پرسش از هوش احتمالی یک ماشین را مطرح کرد و یک "بازی تقلید" را توصیف کرد که در آن انسان باید قادر به تشخیص آن باشد. یک دیالوگ تل هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان ه تایپ چه با یک مرد صحبت کند چه با ماشین. هر چقدر هم که این مقاله بحث برانگیز باشد (به نظر نمی رسد این "آزمون تورینگ" برای بسیاری از متخصصان واجد شرایط باشد)، اغلب به عنوان منبع سوال در مورد مرز بین انسان و ماشین ذکر می شود.

 

اصطلاح "AI" را می توان به جان مک کارتی از MIT (موسسه فناوری ماساچوست) نسبت داد، که ماروین مینسکی (دانشگاه کارنگی ملون) آن را به عنوان "ساخت برنامه های رایانه ای که درگیر وظایفی هستند که در حال حاضر به طور رضایت بخشی توسط انسان انجام می شود" تعریف می کند. از آنجایی که آ هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان نها نیاز به فرآیندهای ذهنی سطح بالایی دارند، مانند: یادگیری ادراکی، سازماندهی حافظه و استدلال انتقادی موفقیت چیزی که یک کنفرانس نبود، بلکه یک کارگاه آموزشی بود.

 

در حالی که فناوری همچنان جذاب و امیدوارکننده باقی مانده بود (برای مثال، به مقاله 1963 توسط Reed C. Lawlor، یکی از اعضای کانون کالیفرنیا، با عنوان "کامپیوترها می توانند انجام دهند: تجزیه و تحلیل و پیش بینی تصمیمات قضایی" را ببینید)، محبوبیت فناوری کاهش یافت. در اوایل دهه 1960 این دستگاه ها حافظه بسیار کمی داشتند که استفاده از زبان کامپیوتر را دشوار می کرد. با این حال، در حال حاضر برخی از مبانی هنو هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان ز وجود داشته است، مانند درختان راه حل برای حل مسائل: IPL، زبان پردازش اطلاعات، بنابراین نوشتن برنامه LTM (ماشین نظریه منطق) را در اوایل سال 1956 ممکن کرده بود که هدف آن نشان دادن ریاضیات بود. قضایا

 

هربرت سایمون، اقتصاددان و جامعه شناس، در سال 1957 پیش بینی کرد که هوش مصنوعی در 10 سال آینده موفق خواهد شد انسان را در شطرنج شکست دهد، اما هوش مصنوعی Artificial intelligence in plain language for children  سپس وارد اولین زمستان شد. دید سیمون درست بود... 30 بله



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

هوش مصنوعی (AI) یک رشته جوان شصت ساله است که  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان مجموعه‌ای از علوم، نظریه‌ها و تکنیک‌ها (شامل منطق ریاضی، آمار، احتمالات، عصب‌شناسی محاسباتی، علوم کامپیوتر) است که هدف آن تقلید از توانایی‌های شناختی یک انسان است. پیشرفت‌های آن که در نفس جنگ جهانی دوم آغاز شد، ارتباط نزدیکی با محاسبات دارد و رایانه‌ها را به انجام وظایف پیچیده‌تر سوق داده است، که قبلاً فقط می‌توانستند به انسان محول شوند.

 

با این حال، این اتوماسیون از هوش انسانی به معنای دقیق آن دور هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  مانده است، که نام آن را در معرض انتقاد برخی از کارشناسان قرار می دهد. مرحله نهایی تحقیقات آنها (هوش مصنوعی "قوی"، یعنی توانایی در زمینه سازی مسائل تخصصی بسیار متفاوت به روشی کاملا مستقل) مطلقاً قابل مقایسه با دستاوردهای فعلی (هوش مصنوعی "ضعیف" یا "متوسط"، بسیار کارآمد در آموزش آنها نیست. رشته). هوش مصنوعی "قوی"، که هنوز در داستان های علمی تخیلی تحقق یافته است، به پیشرفت هایی در تحقیقات پایه (نه فقط بهبود عملکرد) نیاز دار هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان د تا بتواند جهان را به عنوان یک کل مدل کند.

 

 

 

با این حال، از سال 2010، این رشته رونق جدیدی را تجربه کرده است، که عمدتاً به دلیل بهبود قابل توجه در قدرت محاسباتی رایانه ها و دسترسی به مقادیر عظیم داده است.

 

وعده‌ها، تجديد شده‌ها و نگراني‌هايي كه گاهي خيال‌پردازي مي‌شوند، د هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان رك عيني از پديده را پيچيده مي‌كنند. یادآوری‌های تاریخی مختصر می‌تواند به مکان‌یابی این رشته و اطلاع‌رسانی به بحث‌های جاری کمک کند.

 

1940-1960: تولد هوش مصنوعی در پی سایبرنتیک

دوره بین سال‌های 1940 و 1960 به شدت با ترکیب پیشرفت‌های تکنولوژیکی (که جنگ جهانی دوم شتاب‌دهنده آن بود) و میل به درک چگونگی گردآوری عملکرد ماشین‌ها و موجودات ارگانیک مشخص شد. برای نوربرت وینر، یکی از پیشگامان سایبرنتیک، هدف این بود که تئوری ریاضی، الکترونیک و اتوماسیون را به عنوان "یک نظریه کامل کنترل و ارتباطات، هم در حیوانات و هم در ماشین‌ها" یکی کند. درست قبل از آن، اولین مدل ریاضی و کامپیوتری از نورون بیولوژیکی (نرون رسمی) توسط وارن مک کالوچ و والتر پیتس در اوایل سال 1943 ایجاد شده بود.

 

در آغاز سال 1950، جان فون نویمان و آلن تورینگ اصطلاح  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان هوش مصنوعی را ایجاد نکردند، بلکه بنیانگذاران فناوری پشت آن بودند: آنها از کامپیوترها به منطق اعشاری قرن نوزدهم (که در نتیجه با مقادیر 0 تا 9 سر و کار داشت) انتقال دادند. ) و ماشین ها به منطق باینری (که بر جبر بولی تکیه دارند و با زنجیره های کم و بیش مهم 0 یا 1 سروکار دارند). بنابراین این دو محقق معماری کامپیوترهای معاصر ما را رسمی کردند و نشان دادند که این یک ماشین جهانی است که قادر به اجرای آنچه برنامه ریزی شده است. از سوی دیگر، تورینگ در مقاله معروف خود در سال 1950 با عنوان "ماشین آلات محاسباتی و هوش" برای اولین بار پرسش از هوش احتمالی یک ماشین را مطرح کرد و یک "بازی تقلید" را توصیف کرد که در آن انسان باید قادر به تشخیص آن باشد. یک دیالوگ تل هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان ه تایپ چه با یک مرد صحبت کند چه با ماشین. هر چقدر هم که این مقاله بحث برانگیز باشد (به نظر نمی رسد این "آزمون تورینگ" برای بسیاری از متخصصان واجد شرایط باشد)، اغلب به عنوان منبع سوال در مورد مرز بین انسان و ماشین ذکر می شود.

 

اصطلاح "AI" را می توان به جان مک کارتی از MIT (موسسه فناوری ماساچوست) نسبت داد، که ماروین مینسکی (دانشگاه کارنگی ملون) آن را به عنوان "ساخت برنامه های رایانه ای که درگیر وظایفی هستند که در حال حاضر به طور رضایت بخشی توسط انسان انجام می شود" تعریف می کند. از آنجایی که آ هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان نها نیاز به فرآیندهای ذهنی سطح بالایی دارند، مانند: یادگیری ادراکی، سازماندهی حافظه و استدلال انتقادی موفقیت چیزی که یک کنفرانس نبود، بلکه یک کارگاه آموزشی بود.

 

در حالی که فناوری همچنان جذاب و امیدوارکننده باقی مانده بود (برای مثال، به مقاله 1963 توسط Reed C. Lawlor، یکی از اعضای کانون کالیفرنیا، با عنوان "کامپیوترها می توانند انجام دهند: تجزیه و تحلیل و پیش بینی تصمیمات قضایی" را ببینید)، محبوبیت فناوری کاهش یافت. در اوایل دهه 1960 این دستگاه ها حافظه بسیار کمی داشتند که استفاده از زبان کامپیوتر را دشوار می کرد. با این حال، در حال حاضر برخی از مبانی هنو هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان ز وجود داشته است، مانند درختان راه حل برای حل مسائل: IPL، زبان پردازش اطلاعات، بنابراین نوشتن برنامه LTM (ماشین نظریه منطق) را در اوایل سال 1956 ممکن کرده بود که هدف آن نشان دادن ریاضیات بود. قضایا

 

هربرت سایمون، اقتصاددان و جامعه شناس، در سال 1957 پیش بینی کرد که هوش مصنوعی در 10 سال آینده موفق خواهد شد انسان را در شطرنج شکست دهد، اما هوش مصنوعی Artificial intelligence in plain language for children  سپس وارد اولین زمستان شد. دید سیمون درست بود... 30 بله



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

تلاش با ChatGPT - از پست  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  

 های وبلاگ گرفته هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  تا خلاصه های اجرایی. اما این ابزار به دلیل مسائل مربوط به سرقت ادبی و عدم دقت انتقاداتی را دریافت کرده است. بنابراین در حالی که ChatGPT می‌تواند برای ایده‌ها و پیش‌نویس‌های اولیه مفید باشد، هر متنی که تولید می‌کند باید به‌طور کامل بررسی و ویرایش شود.

 

اما استفاده از ChatGPT برای بازنویسی محتوای  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان خود به زبان ساده چیست؟ می تواند کمک کند، اما شما نیاز به اعلان های خوبی دارید. با یک درخواست واضح مانند "لطفا این گزارش را به زبان ساده بازنویسی کنید" شروع کنید. به ChatGPT بگویید هدفتان از محتوا چیست، مخاطبان شما چه کسانی هستند و برای چه سطح سواد باید بنویسید. نمونه هایی از لحن و سبک مناسب ارائه دهید.

 

به نتایج دلخواه نمی رسید؟ سعی کنید درخواست های خود را اصلاح کنید. یک مطالعه اخیر به توانایی ChatGPT برای ترجمه گزارش های رادیولوژی به زبان ساده پرداخت. متوجه شد که  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان درخواست‌های مبهم باعث می‌شود ChatGPT گزارش را بیش از حد ساده کند و نیمی از نکات کلیدی آن را از دست بدهد. اما نتایج با اعلان‌های خاص‌تری بهبود یافت که دقیقاً چه نکاتی را در هر بخش شامل شود.

 

 

 

عناصر طراحی برای زبان ساده

زبان ساده همه چیز در مورد کلمات نیست. همچنین در مورد طراحی یک صفحه تمیز، بصری و سازمان یافته است که اطلاعات را به روشی مفید ارائه می دهد. در اینجا برخی از عناص هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان ر بصری وجود دارد که محتوای شما را برای یافتن، درک و استفاده آسان تر می کند:

 

فضای سفید زیادی بگذارید و شلوغی را به حداقل برسانید

توجه را به عنوان ها و پیوندها جلب کنید (مثلاً با رنگ، اندازه قلم یا سبک متفاوت)

برای برجسته کردن اطلاعات مهم، نقل قول‌ها، جعبه‌ها و تضادهای رنگی را آزمایش کنید

حروف sans serif را انتخاب کنید (اینها برای خواندن روی هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  صفحه بهتر هستند زیرا جزئیات منحرف کننده ای ندارند)

از اندازه فونت و تضاد رنگ زیاد برای خواندن متن استفاده کنید

پیمایش اصلی و فراخوان‌های اقدام را در سراسر سایت ثابت نگه دارید تا کاربران بتوانند به راحتی آن‌ها را پیدا کرده و استفاده کنند

اصول طراحی قابل دسترس را اولویت بندی کنید، که با اصول زبان ساده همپوشانی دارند

یک معماری اطلاعات کاربر پسند بسازید

ابزارهای ارزیابی خوانایی

پس از اتمام ساخت محتوای خود، ایده خوبی است که میزان خوانایی هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  آن را آزمایش کنید. بیایید برخی از ابزارها و آزمون‌های زبان ساده را که می‌توانند به شما کمک کنند، بررسی کنیم.

 

برنامه همینگوی جملات طولانی، پیچیده و خطاهای رایج را برجسته می کند.  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان همچنین به شما سطح کلاس مدرسه را می گوید که محتوای شما برای آن مناسب است.

Grammarly محتوای شما را با توجه به اهدافی که برای آن در نظر هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  گرفته اید درجه بندی می کند. شما می توانید آن را رسمی یا غیر رسمی، دوستانه یا محترمانه، آگاه یا عمومی و غیره انتخاب کنید. اکثر ویژگی ها فقط برای مشترکین پولی هستند.

آزمون خوانایی Flesch-Kincaid یک روش سنتی تر برای ارزیابی زبان ساده است. هر چه نمره بالاتر باشد، متن ساده تر است. نمره بین 90 تا 100 به این معنی است که برای یک دانش آموز متوسط ​​کلاس پنجم قابل درک است. بین 0 تا 10 برای فارغ التحصیلان دانشگاه قابل دسترسی تر است.

سایر منابع برای کاوش

این راهنما را دوست داشتید؟ سپس ممکن است به منابع دیگری

از Evolving Web علاقه مند شوید.

 

بخوانید: ایجاد محتوای در دسترس – نکاتی برای کل چرخه حیات

بخوانید: ایجاد یک استراتژی محتوای دیجیتال فراگیر

دانلود: وب سایت دروپال خود را در دسترس قرار دهید

تماشا کنید: مرتبط نگه داشتن محتوا با حاکمیت دیجیتال

آژانس دیجیتالی ما به سازمان‌ها قدرت می‌دهد تا تجربیات دیجیتالی کاربر محور ایجاد کنند که پیام شما را به جهان منتقل کند. گنجاندن و قابلیت دسترسی در همه پروژه‌های ما اولویت هستند Artificial intelligence in plain language for children - و ما همچنین خدمات مناسبی مانند ممیزی دسترسی و آموزش دسترسی به وب دروپال را ارائه می‌دهیم.

 

  

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

n، می تواند به کودکان کمک کند تا مهارت هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  های زبانی خود را بهبود بخشند و حتی زبان های جدید را یاد بگیرند.

 

می تواند خلاقیت را تقویت کند. ما در یک دنیای بصری زندگی می کنیم، بنابراین بچه ها به راه هایی برای بیان ایده های خود از طریق عکس، تصاویر، نمودارها و موارد دیگر نیاز دارند. هوش مصنوعی نه تنها برای هنرمندان نوپا، بلکه برای بچه‌هایی که می‌خواهند نمایش داده‌ها، نمودارها، کارتون‌های ساده و هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  سایر تصاویر بسازند نیز ارزشمند است.

 

ممکن است بچه ها را به روش های جدید برانگیزد و درگیر کند. هوش مصنوعی می‌تواند برای بچه‌ها تعاملی و سرگرم‌کننده باشد و راه‌های جدیدی برای لذت بردن و کشف دنیایشان ارائه دهد. برای برخی، این ممکن است یک تجربه تغییر دهنده زندگی باشد که درهای جدیدی را باز می کند، عملکرد مدرسه را بهبود می  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان بخشد و به آنها کمک می کند تا برای چالش های زندگی بزرگسالی آماده شوند.

خطرات بالقوه هوش مصنوعی برای فرزندان ما چیست؟

با وجود تمام قولی که دارند، پلتفرم های هوش مصنوعی می توانند به کودکان و خانواده ها نیز آسیب برسانند.

 

آنها می توانند نفرت، تعصب و کلیشه را گسترش دهند. از آنجایی هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  که هوش مصنوعی از هر چیزی که در اینترنت پیدا می‌کند «یاد می‌گیرد»، پلتفرم‌های هوش مصنوعی همان تعصب‌هایی را منعکس می‌کنند که ما را تهدید به تفرقه و بیگانگی می‌کنند. مطالعات گسترده نشان می دهد که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی کلیشه ها و دروغ ها را ارتقا می دهد. بزرگسالان باید آماده باشند تا با بچه ها در مورد آنچه که آنلاین می بینند و اینکه چگونه ممکن است باورها و اعمال منفی را تقویت کند، صحبت کنند.

 

آنها می توانند حریم خصوصی را از بین ببرند. هوش مصنوعی  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان حجم عظیمی از داده ها را در مورد ما جمع آوری می کند، اغلب بدون اینکه ما بدانیم. به عنوان مثال، یک اسباب‌بازی برای ضبط مکالمات بین والدین، بچه‌ها و هر کس دیگری در نزدیکی، با قابلیت انتقال داده‌ها از این مکالمات به اشخاص ثالث پیدا شد. پیگیری گزارش‌های مربوط به اسباب‌بازی‌ها و دستگاه‌هایی که می‌توانند حریم خصوصی خانواده شما را نقض کنند، سخت است، اما والدین ممکن است بخواهند از اسباب‌بازی‌های تعاملی که قول «صحبت کردن» با بچه‌ها را می‌دهند، اجتناب کنند.

 

آنها می توانند بچه ها را با پیام های فروش سیل کنند. هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  هوش مصنوعی ما را در اینترنت دنبال می‌کند، آنچه را دوست داریم یادداشت می‌کند و بیشتر به ما خدمات می‌دهد. سابقه جستجوی فرزند شما ممکن است او را هدف کمپین های تبلیغاتی بی وقفه ای قرار دهد که ترجیح می دهید آنها را نبینند.

 

می توان از آنها برای قلدری و کلاهبرداری استفاده کرد. هوش مصنوعی مولد می تواند برای ایجاد تصاویر نادرست یا تحریف شده از کودک یا نوجوان شما یا شخصی که او می شناسد استفاده شود. یک مثال: برهنه های جعلی که برای حمله و شرمساری بسیاری از نوجوانان استفاده شده است. از دیپ‌فیک‌ها و شبیه‌سازی  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  صدا می‌توان برای تهدید بچه‌ها به انجام اقداماتی که معمولاً هرگز به آن فکر نمی‌کردند، استفاده کرد، مانند دادن اطلاعات خصوصی یا ارسال پول. (به «آنچه نوجوانان باید در مورد Sextortion و شکارچیان آنلاین بدانند» مراجعه کنید.)

 

آیا قانونگذاران برای حمایت از ما اقدام می کنند؟

واضح است که هوش مصنوعی اینجاست که بماند. اما در ایالات متحده، قوانین با رشد تکنولوژیک همگام نبوده است.

 

قانون محافظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) با محدود کردن هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  دسترسی و استفاده از اطلاعات شخصی در مورد آنها که می‌توان به صورت آنلاین یافت، از کودکان 13 سال و کمتر محافظت می‌کند. با این حال، از زمان تصویب آن در اواخر دهه 1990، COPPA به طور معمول توسط شرکت های رسانه ای، تولید کنندگان و دیگران نقض شده است. علاوه بر این، مشخص نیست که ChatGPT و سایر پلتفرم‌های مولد با مقررات COPPA مطابقت دارند یا خیر.

 

قانون ایمنی آنلاین کودکان که برای اولین بار در سال 2021 معرفی شد  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و هنوز در کنگره در حال حرکت است، به پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای محافظت از داده های کودکان خردسال نیاز دارد. با این حال، این قانون به داده‌هایی که ارائه‌دهندگان خدمات وب، سرویس‌های ایمیل و موسسات آموزشی می‌توانند درباره فرزندان ما جمع‌آوری کنند، نمی‌پردازد.

 

یک فرمان اجرایی در مورد هوش مصنوعی ممکن است ب آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ه عنوان دستورالعملی برای قوانین آینده باشد، اما مقرراتی که مشخص می کند سازمان ها چه کاری می توانند و چه کاری نمی توانند با فناوری هوش مصنوعی انجام دهند، هنوز وجود ندارد.

برای محافظت از فرزندم در برابر خطرات هوش مصنوعی چه کاری می توانم انجام دهم؟

هوش مصنوعی یک هدف متحرک است، بنابراین ممکن است برای هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  شما سخت باشد که دستورالعمل های سالمی برای کودک یا نوجوان خود تنظیم کنید. در اینجا چند پیشنهاد عقل سلیم وجود دارد که باید در نظر بگیرید. همچنین می توانید آنها را با معلمان، مربیان، همسایگان و رهبران جامعه که با فرزند شما کار می کنند به اشتراک بگذارید.

 

با فرزندان خود در مورد هوش مصنوعی صحبت کنید. آنچه را که می گویید با سن و سطح درک فرزندتان تنظیم کنید.

 

شما نمی خواهید یک کودک خردسال را بترسانید، اما می توانید به او بفهمانید که بلندگوی هوشمند آشپزخانه شما با یک دوست قابل اعتماد یکسان نیست. در مورد تفاوت‌های بین افراد و دستیارهای دیجیتال صحبت کنید - یا بین گفتگوهای زنده با دوستان و خانواده و چت در رسانه‌های اجتماعی. نمونه هایی از زندگی خود ترسیم کنید تا فرزندتان در مورد نحوه تمرین ایمنی آنلاین شما احساس کند.

 

با نوجوانان، بحث آزاد در مورد حریم خصوصی، تعصب، قلدری و  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان سایر مسائل ایمنی آنلاین را هدف قرار دهید. موعظه نکنید—و سعی نکنید همه جنبه های هوش مصنوعی را به یکباره پوشش دهید. نظرات آنها را بپرسید و ذهن خود را باز نگه دارید. این می تواند باعث ایجاد بحث هایی شود که به شما کمک می کند با هم یاد بگیرید.

 

به بچه های بزرگتر یاد دهید که چگونه حریم خصوصی آنلاین را مدیریت کنند. توضیح دهید که چگونه می‌توانند کوکی‌ها را مدیریت کنند، تاریخچه‌های مرور را پاک کنند و کاربران رسانه‌های اجتماعی یا بازاریاب‌هایی را که پیام‌هایشان را نمی‌بینند مسدود کنند. تاکید کنید که این چیزی است که همه کاربران آنلاین باید بدانند - و چند مثال از نحوه محافظت از حریم خصوصی خود ارائه دهید.

 

هوش مصنوعی را با هم امتحان کنید. آزمایش یک  Artificial intelligence in plain language for children برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT یا Facetune را با فرزندان خود در نظر بگیرید. این می تواند به شما این فرصت را بدهد که در مورد چگونگی کارکرد آن صحبت کنید و به هر موضوعی اشاره کنید



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()