معرفی تفاوت اسکرچ پایتون
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

.

با نوشتن دستورالعمل مقابل،  تفاوت اسکرچ پایتون ماژول را به یک اسکریپت وارد کنید

در بالای برنامه

برای انجام این کار، تب Fns… را با فشار دادن کلید انتخاب کنید

[f(x)] سپس با | مدول کنید (فلش سمت چپ)، سپس

تب Compl را انتخاب کنید. با فشار دادن کلید [trace]. انتخاب کنید

3: از واردات لاک پشت *.

توجه کرد:

همچنین می توان از تفاوت اسکرچ پایتون  کاتالوگ استفاده کرد: [2nd] [کاتالوگ] و

از وارد کردن SCRIPT انتخاب کنید *

حرف به حرف لاک پشت تایپ کنید.

با تایپ کاراکترها یکی پس از دیگری خط زیر را اضافه کنید.

سپس با فشار دادن کلید [f(x)] تب Fns… را انتخاب کنید

مدول؛ متوجه می شویم که 8:turtle… در انتهای لیست اضافه شده است

کتابخانه های ارائه شده

• صفحه ماژول لاک پشت در مختصات (0; 0) متمرکز شده است. تفاوت اسکرچ پایتون  عرض صفحه نمایش 320 پیکسل است و

ارتفاع آن 240 پیکسل با این حال، نوار وضعیت در بالای صفحه نمایش 30 پیکسل ارتفاع دارد و

امکان نوشتن در این مکان وجود ندارد. بنابراین قسمت مفید صفحه نمایش دارای ارتفاع 210 است

پیکسل ها

• زوایا بر حسب درجه بیان می شوند. "Turn چپ" به معنای چرخش  تفاوت اسکرچ پایتون در جهت مخالف است.

در جهت عقربه های ساعت موقعیت "خانه" مطابق با یک مداد در موقعیت نوشتن با a است

زاویه صفر درجه، بنابراین به سمت شرق است. برنامه زیر این توضیحات را نشان می دهد.

• لاک پشت را برای مشاهده روش های مختلف در کتابخانه انتخاب کنید. روش مورد نظر را انتخاب کنید و

آن را در اسکریپت بچسبانید.

6

t.forward(distance) جهت و فاصله رو به جلو را نشان می دهد

در پیکسل

t.backward(distance) جهت و فاصله ر تفاوت اسکرچ پایتون و به عقب را نشان می دهد

در پیکسل

t.right(درجه) چرخش به راست و آموزش برنامه نویسی نوجوانان  زاویه را بر حسب درجه نشان می دهد.

t.left(درجه) چرخش به چپ و زاویه را بر حسب درجه نشان می دهد.

t.goto(x,y) مختصات (????????؛ ????????) نقطه ای را نشان می دهد که

لاک پشت باید حرکت کند

() t.done در انتهای اسکریپت برای نمایش طراحی تفاوت اسکرچ پایتون  به دست آمده استفاده می شود

با استفاده از لاک پشت تا کلید [روشن] یا

[لغو شد].

سیستم مختصات لاک پشت با (0; 0) در مرکز جهت گیری شده است

از صفحه نمایش

در برگه "طراحی":

t.fillcolor(r,g,b) یک رنگ پر را مشخص می کند. RGB:

r،g،b آرگومان های قرمز، سبز و آبی برای رنگ هستند

پر کردن، هر یک از پارامترها دارای مقداری بین 0 هستند

و 255.

() t.begin_fill تعیین می کند که متد fill چه زمانی باشد

شروع.

() t.end_fill مشخص می کند که متد fill به پایان می رسد

تمام شده.

t.circle(radius) دایره ای با شعاع مشخص رسم تفاوت اسکرچ پایتون  می کند. مرکز از

دایره در یک شعاع سمت چپ لاک پشت قرار دارد.

t.dot (قطر) یک نقطه با قطر مشخص را ترسیم می کند. آن را اعمال کنید

رنگ مشخص شده با استفاده از t.pencolor(). مشکی به صورت پیش فرض

t.write('text') متن مشخص شده را در رشته 'text' می نویسد.

7

وضعیت مشکل

موضوع: ماژول لاک پشت

T01 - دستورالعمل های ماژول لاک پشت

TI-83 Premium CE v5.7

پشت اجازه می دهد بدون کشیدن خط حرکت کند.

() t.pendown بعد از t.penup استفاده می شود، به لاک پشت اجازه می دهد تا

یک خط بکش.

t.pencolor(r,g,b) رنگ قلم را مشخص  تفاوت اسکرچ پایتون می کند. RGB: r،g،b هستند

آرگومان های قرمز، سبز و آبی برای رنگ،  Scratch Python difference هر یک از پارامترها

 





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: