جدیدترین سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

رویکردهای پیشنهادی برای طراحی دوره های سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  علوم کامپیوتر؛ تیم تحقیقاتی یک رویکرد آموزشی متعادل‌تر را اجرا کرد، رویکردی که برای کمک به طراحی کلی دوره برای پاسخگویی بهتر به نیازهای "شناختی، بین فردی و درون فردی" (ص.1) دانش‌آموزان و جذب دانش‌آموزان به "یادگیری عمیق‌تر" کار می‌کرد (گروور). و همکاران، 2015).

 

هنگام در نظر گرفتن استراتژی های طراحی در چارچوب دوره های آنلاین علوم کامپیوتر، فرآیند طراحی دیگری اغلب در ادبیات ظاهر می شود، تفکر طراحی. این فرآیند تکراری اخیراً در سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  دنیای آموزش K-12 از طریق کار کرین و همکاران مورد بررسی قرار گرفته است. (2018) و لی و فو (2020). هر دو نویسنده از تفکر طراحی به عنوان چارچوبی استفاده کرده اند که طراحی دوره را در آموزش K-12 هدایت می کند، جامعه را در بین معلمانی که به عنوان طراح دوره عمل می کنند، ترویج و ایجاد می کند، و برای حمایت از نوآوری فیزیکی و فنی در فرآیند طراحی کار می کند.

 

استراتژی های تسهیل گری

مارتین و همکاران (2020) تسهیل را اینگونه تعریف می کند: «چگونه، چه چیزی، چه زمانی و چرا یک عضو هیئت علمی آنلاین تصمیم می گیرد و اقداماتی را انجام می دهد تا به دانشجویان سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  کمک کند تا به نتایج یادگیری دست یابند (ص.36)». مطالعه اخیر منتشر شده در Science Direct، اثربخشی یادگیری آنلاین با روش تسهیل (ذوالیکار و همکاران، 2019) سطح مشارکت دانش‌آموزان در انجمن‌های گفتگوی آنلاین و سایر ابزارهای مفید در طراحی دوره آنلاین را ارزیابی می‌کند. به طور خاص، نویسندگان اثرات روش‌های تسهیل و مشارکت معلمان را در مشارکت دانش‌آموزان در انجمن‌های گفتگوی آنلاین بررسی کردند. بکارگیری این مطالعات قابل تعمیم در زمینه علوم رایانه آنلاین می تواند لنز جدیدی ارائه دهد که از طریق آن تسهیل را به عنوان کاربردی در علوم رایانه می بینیم.

 

در حالی که تحقیقات کمی وجود دارد که مستقیماً به دنبال شناسایی سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  و درک اثربخشی استراتژی‌های تسهیل آنلاین برای معلمان علوم رایانه باشد، مطالعات کمی وجود دارد که اثربخشی دوره‌های علوم رایانه آنلاین و روش‌هایی را که معلمان در این محیط آموزشی کار کرده‌اند بررسی می‌کنند. برای حمایت مجازی از دانش آموزان خود. شواهدی از این امر را می توان در مقاله Huan و همکاران، آموزش دوره های علوم کامپیوتر در آموزش از راه دور (2011) یافت. در طول این مطالعه، تیم تحقیقاتی تأثیر یادگیری از راه دور و محبوبیت فزاینده آن را به دلیل انعطاف‌پذیری و راحتی یادگیری و همانطور که اخیراً اشاره شده است، از سر ضرورت به دلیل همه‌گیری COVID-19 2020 برجسته می‌کند. در طول این مطالعه، ما به ابزارهای آنلاینی اشاره می‌کنیم که تعامل یادگیرنده را افزایش می‌دهند، مانند گنجاندن روش‌های یادگیری چندگانه، ارائه‌های پاورپوینت تعبیه‌شده در دوره، اسناد PDF، و توانایی دوره برای کار در چندین پلتفرم، که امکان دسترسی در بین تلفن همراه را فراهم می‌کند. دستگاه ها

 

یکی از متون اصلی که از درک اساسی استراتژی‌های  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان تسهیل آنلاین برای دانشجویان علوم کامپیوتر پشتیبانی می‌کند، از کار ویلسون و همکارانش آمده است. (1997). در آغاز، تسهیل آنلاین برای دانشجویان علوم کامپیوتر هدف حمایت از دانشجویان در یک محیط ناهمزمان، افزایش مشارکت و درک کلی آنها از محتوای تحت آموزش بود. در این مدت، سوال اصلی که به آن پرداخته شد این بود که "چگونه می توانیم از چنین آموزش و یادگیری به بهترین شکل حمایت کنیم و چه جنبه هایی از این فرآیند در مقایسه با آموزش حضوری به خوبی کار می کند؟" 24 سال از انتشار آن می گذرد، و همین سوال در سراسر انتشارات علوم رایانه با محققان آموزشی که برای حمایت از ارتباط بین استراتژی های تسهیل آنلاین و علوم رایانه تلاش می کنند، پرسیده می شود.

 

استراتژی های ارزیابی

دوره‌های علوم کامپیوتر، به‌ویژه آن‌هایی که تحت عنوان سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  «جایگاه پیشرفته» فعالیت می‌کنند، به‌شدت با بررسی دقیق و هم‌ترازی در آزمون نهایی قرار دادن پیشرفته (AP) آزمایش می‌شوند. با این حال، معلمان علوم کامپیوتر این اختیار را دارند که استراتژی‌های ارزیابی را در طول دوره، با توجه به نیازهای کلی که توسط اداره منطقه یا مدرسه‌شان ارائه می‌شود، ایجاد و اعمال کنند. هنگام در نظر گرفتن ارزشیابی ها و انواع مختلفی که می توان در یک دوره از آنها استفاده کرد، مهم است که ارزش ارزشیابی تکوینی و جمعی را در نظر بگیریم. طبق نظر بلک و ویلیام (2009)، ارزشیابی های تکوینی این گونه تعریف می شوند: «...شواهد در مورد پیشرفت دانش آموز توسط معلمان، یادگیرندگان یا همسالان آنها استخراج، تفسیر و استفاده می شود تا در مورد مراحل بعدی سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان   آموزش که احتمالاً انجام شود، تصمیم گیری کنند. بهتر، یا بهتر از تصمیماتی که در غیاب شواهدی که به دست می‌آمد، می‌گرفتند» (ص 9). به طور مشابه، گروور (2021) با کار بلک و ویلیام (2009) موافق است که تفاوت عمده بین ارزشیابی جمعی و تکوینی در انگیزه ارزیابی و نحوه واکنش معلمان به داده های جمع آوری شده نهفته است. هدف از ارزشیابی های جمعی، نمره دادن به دانش آموزان با استفاده از آزمون ها یا آزمون های معمولی، معمولاً از طریق چندینProgramming teaching sites for children  سؤال چند گزینه ای است (سوروا و سیرکیا، 2015). اچ





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: