برنامه اصلی یک سیستم خودکار، اطلاعاتی را پردازش می آموزش برنامه نویسی برای کودکان کند که بر عملکرد یک سیستم (کنترل زنجیره های انرژی و اطلاعات) برای پاسخگویی به نیاز از طریق عملکردهای مختلف، که توسط برنامه های فرعی که برنامه اصلی آنها را فراخوانی می کند، ارائه می شود، پردازش می کند.
برنامه نویسی کامپیوتری نوشتن یک برنامه است و در سه مرحله تشکیل می شود:
تحلیلی که مشکلی را که با آن مواجه شده است به وضوح توصیف می کند.
الگوریتمی که راه حل مسئله را به شکلی بسیار ساده و آموزش برنامه نویسی برای کودکان قابل درک برای همه توصیف می کند.
برنامه ای که الگوریتم را به شکل دیجیتالی قابل فهم توسط دستگاه های الکترونیکی ترجمه می کند.
سه نوع برنامه نویسی را می توان پیاده سازی کرد و چندین ابزار وجود دارد:
برنامه نویسی متن با استفاده از کاراکترها (اعداد و حروف).
برنامه نویسی با الگوریتم
برنامه نویسی بلوک های گرافیکی
2. دانش
◄ از اصول اولیه الگوریتم ها و کدنویسی برای حل آموزش برنامه نویسی برای کودکان یک مسئله ساده استفاده کنید
مثال: چگونه درب گاراژ را خودکار کنیم؟
مرحله 1: تجزیه و تحلیل
شرح مشکل: در صورت ورود یا حضور شخصی در گاراژ به صورت خودکار در را باز کنید.
مرحله 2: الگوریتم
شروع
SI: فردی که در خارج یا داخل گاراژ شناسایی می شود (ردیاب حضور آموزش برنامه نویسی برای کودکان داخلی Dint = 1 یا آشکارساز حضور خارجی Dext = 1)
THEN: در را باز کنید (متغیر opendoor مقدار 1 دارد)
ELSE: در را بسته نگه دارید (متغیر opendoor مقدار 0 دارد)
پایان
مرحله 3: برنامه
این برنامه مختص زبان انتخابی خواهد بود. در اینجا سه آموزش برنامه نویسی برای کودکان مثال از نمایش الگوریتم آورده شده است: در الگوریتم، در نمایش Scratch (برنامه نویسی گرافیکی توسط بلوک ها) و در برنامه نویسی متنی.
در یک الگوریتم، نمودار زیر را داریم:
در برنامه نویسی بلوک (در اینجا Scratch)، ساختار شرطی زیر را داریم:
در برنامه نویسی متنی کد نویسی زیر را داریم:
◄ رفتار مورد انتظار یک سیستم واقعی را تجزیه آموزش برنامه نویسی برای کودکان و تحلیل کنید و مسئله را به زیرمشکلات تقسیم کنید تا یک برنامه کنترلی ساختار دهید.
مثال :
رفتار و مشکل مورد انتظار برای حل:
یک ربات مجهز به حسگرهای مختلف باید موانع را شناسایی کند و سپس برای اجتناب از آنها در مسیری کاملاً مشخص مانور دهد.
تفکیک به مسائل فرعی و ساختار برنامه کنترل:
یک زیربرنامه (SP1) برای تشخیص موانع بنویسید.
یک زیربرنامه (SP2) برای اجتناب از مانع بنویسید.
یک برنامه اصلی بنویسید که عملکرد کلی ربات را مدیریت کند. آموزش برنامه نویسی برای کودکان این برنامه اصلی دو زیربرنامه نوشته شده SP1 و SP2 را فراخوانی می کند.
3. چیزهایی که باید به خاطر بسپارید - واژه نامه
سنسور: ابزاری که برای به دست آوردن اطلاعات ماهیت آنالوگ استفاده می شود و اندازه گیری کمیت فیزیکی را ممکن می سازد.
آشکارساز: ابزار اندازه گیری که برای به دست آوردن اطلاعات با ماهیت منطقی استفاده می شود که در حضور عنصر یا موقعیتی که به طور خاص برای آن طراحی شده است، حالت را تغییر می دهد. روی یک بیت (0 یا 1) کدگذاری شده است زیرا کمیت فیزیکی یا موجود است یا وجود ندارد. آشکارسازها سیگنال های دیجیتالی را ارائه می دهند.
محرک: تجهیزاتی که از انرژی دریافتی یک پدیده فیزیکی آموزش برنامه نویسی برای کودکان تولید می کند. این مورد در مورد موتوری است که از جریان الکتریکی حرکت ایجاد می کند.
تنظیم حرارتی: حفظ دمای محیط یک اتاق در مقداری که کاربر تعریف می کند.
الگوریتم: توالی مرتبی از عملیات ابتدایی که منجر به نتیجه دلخواه می شود و حل یک مسئله را ممکن می سازد. یک الگوریتم ساختار اصلی یک برنامه کامپیوتری را نشان می دهد.
الگوریگرام: نموداری که یک الگوریتم را به روشی بسیار ساده نشان می آموزش برنامه نویسی برای کودکان دهد که برای همه قابل درک است.
برنامه: دنباله ای منظم از دستورات و دستورات، نوشته شده به زبان معین، که امکان انجام چندین کار را فراهم می کند. یک برنامه ترجمه کامپیوتری یک الگوریتم را به زبان برنامه نویسی کامپیوتر انتخاب شده نشان می دهد.
برنامه فرعی: برنامه ثانویه یک سیستم خودکار که برنامه اصلی به آن فراخوانی می کند.
برنامه اصلی: برنامه ای که عملکرد یک سیستم خودکار را مدیریت می کند.
برنامه نویسی: مجموعه ای از اقدامات مختلف که برای نوشتن یک برنامه انجام می شود.
دستورالعمل: مجموعه ای از کاراکترهایی که در یک زبان Teaching programming for children برنامه نویسی cho را تعریف می کنند
:: برچسبها:
برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3