تازه های سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

در برنامه نویسی کامپیوتر، یک سیستم نوع یک سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان سیستم منطقی شامل مجموعه ای از قوانین است که به هر عبارت (یک کلمه، عبارت یا مجموعه ای از نمادها) خاصیتی به نام نوع (به عنوان مثال، عدد صحیح، ممیز شناور، رشته) اختصاص می دهد. معمولاً این اصطلاحات ساختارهای زبانی مختلف یک برنامه رایانه ای هستند، مانند متغیرها، عبارات، توابع یا ماژول ها.[1] یک سیستم نوع عملیاتی را که می توان روی یک ترم انجام داد را دیکته می کند. برای متغیرها، نوع سیستم مقادیر مجاز آن عبارت را تعیین می کند. سیستم‌های نوع، مقوله‌های ضمنی دیگری را که برنامه‌نویس برای انواع داده‌های جبری، ساختارهای داده یا سایر مؤلفه‌ها استفاده می‌کند، رسمی و اجرا می‌کنند (مانند «رشته»، «آرایه شناور»، «توابع برگشت‌دهنده بولی»).

 

سیستم‌های نوع اغلب به‌عنوان بخشی از زبان‌های  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان برنامه‌نویسی مشخص می‌شوند و در مفسرها و کامپایلرها تعبیه می‌شوند، اگرچه سیستم نوع یک زبان را می‌توان با ابزارهای اختیاری که بررسی‌های اضافه‌شده را با استفاده از نحو و گرامر نوع اصلی زبان انجام می‌دهند، گسترش داد. هدف اصلی یک سیستم نوع در یک زبان برنامه نویسی کاهش احتمال اشکال در برنامه های کامپیوتری به دلیل خطاهای نوع است.[2] سیستم نوع معین مورد نظر مشخص می کند که چه چیزی یک خطای نوع را تشکیل می دهد، اما به طور کلی، هدف این است که از استفاده از عملیاتی که انتظار دارند نوع خاصی از مقدار با مقادیری که آن عملیات منطقی نیست (خطاهای اعتبار) استفاده شود. سیستم‌های نوع اجازه می‌دهند تا رابط‌هایی را بین بخش‌های مختلف یک برنامه کامپیوتری تعریف کنند و سپس بررسی کنند که قطعات به روشی ثابت به هم متصل شده‌اند. این بررسی می تواند به صورت ایستا (در زمان کامپایل)، به صورت پویا (در زمان اجرا)، یا به صورت ترکیبی از هر دو اتفاق بیفتد. سیستم‌های نوع اهداف دیگری نیز دارند، مانند بیان قوانین تجاری سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ، فعال کردن بهینه‌سازی‌های کامپایلر خاص، امکان ارسال چندگانه و ارائه شکلی از مستندات.

 

نمای کلی استفاده

نمونه ای از یک سیستم نوع ساده، زبان C است. بخش های یک برنامه C تعاریف تابع هستند. یک تابع توسط تابع دیگری فراخوانی می شود. رابط یک تابع نام تابع و لیستی از پارامترهایی را که به کد تابع ارسال می شود را بیان می کند. کد یک تابع فراخوانی نام تابع فراخوان شده را به همراه نام متغیرهایی که مقادیری را برای ارسال به آن نگه می دارند، بیان می کند. در حین اجرا، مقادیر در ذخیره سازی موقت قرار می گیرند، سپس اجرا به ک سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان د تابع فراخوانی شده می پرد. کد تابع فراخوانی شده به مقادیر دسترسی پیدا کرده و از آنها استفاده می کند. اگر دستورالعمل های داخل تابع با فرض دریافت یک مقدار صحیح نوشته شده باشند، اما کد فراخوانی یک مقدار ممیز شناور را ارسال کند، نتیجه اشتباه توسط تابع فراخوانی شده محاسبه می شود. کامپایلر C انواع آرگومان های ارسال شده به یک تابع را هنگامی که در برابر انواع پارامترهای اعلام شده در تعریف تابع فراخوانی می شود، بررسی می کند. اگر انواع  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان مطابقت نداشته باشند، کامپایلر یک خطا یا هشدار در زمان کامپایل می دهد.

 

یک کامپایلر همچنین ممکن است از نوع ثابت یک مقدار برای بهینه سازی فضای ذخیره سازی مورد نیاز و انتخاب الگوریتم ها برای عملیات روی مقدار استفاده کند. برای مثال، در بسیاری از کامپایلرهای C، نوع داده شناور در 32 بیت، مطابق با مشخصات IEEE برای اعداد ممیز شناور با دقت تک نمایش داده می شود. بنابراین آنها از عملیات ریزپردازنده مخصوص ممیز شناور بر روی آن مقادیر (جمع ممیز شناور، ضرب و غیره) استفاده خواهند کرد.

 

عمق محدودیت های نوع و نحوه ارزیابی آنها بر تایپ زبان تأثیر م سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ی گذارد. یک زبان برنامه نویسی ممکن است یک عملیات را با وضوح های مختلف برای هر نوع، در مورد چندشکلی نوع، مرتبط کند. تئوری نوع مطالعه سیستم های نوع است. انواع مشخص برخی از زبان های برنامه نویسی، مانند اعداد صحیح و رشته ها، به مسائل کاربردی معماری کامپیوتر، پیاده سازی کامپایلر و طراحی زبان بستگی دارد.

 

مبانی

به طور رسمی، نظریه نوع، سیستم های نوع را مطالعهProgramming teaching sites for children  می کند. یک زبان برنامه نویسی باید این فرصت را داشته باشد که چک را با استفاده از تایپ تایپ کند





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 103
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: