همه چیز در مورد مسابقات اسکرچ
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

هدف اصلی Scratch کمک به یادگیرندگان جوان است مسابقات اسکرچ   که مفاهیم اولیه کدنویسی را بدون وارد شدن به پیچیدگی های برنامه نویسی شی گرا یا کدنویسی متنی یاد بگیرند. در اینجا برخی از مزایای کدنویسی با Scratch آورده شده است.

 

1. مهارت های تحلیلی و حل مسئله را بهبود می بخشد

همانطور که بچه ها در طول کدنویسی چالش های مختلف ر مسابقات اسکرچ  ا حل می کنند و بر آنها غلبه می کنند، Scratch به آنها کمک می کند تا توانایی های استدلال منطقی و مهارت های حل مسئله را توسعه دهند.

 

2. منحنی یادگیری را در دنیای کدنویسی ساده می کند

یکی از چالش برانگیزترین عناصر برنامه نویسی این است که درک کامل آن به تلاش زیادی نیاز دارد. با این حال، این مورد در مورد Scratch نیست. از آنجایی که زبان با در نظر گرفتن کودکان مسابقات اسکرچ   ایجاد شده است، درک آن آسان است. کودکان برای درک نحوه عملکرد زبان نیازی به کتاب، دستورالعمل یا درس پیچیده ندارند.

 

3. سرگرمی و تعامل را همراه با یادگیری فراهم می کند

برنامه نویسی اسکرچ به بچه ها کمک می کند خلاقانه فکر کنند و آزادانه خودشان را بیان کنند. علاوه بر این، وظایفی که آنها توسعه می دهند جذاب و جذاب است که یادگیری را لذت بخش می کند.

 

4. یک رابط کاربری جذاب ارائه می دهد

به لطف رابط بصری جذاب، کدنویسی Scratch علاقه فرزند  مسابقات اسکرچ  شما را به برنامه نویسی برمی انگیزد. این به کودکان کمک می کند تا کد خود را تجسم کنند و تجربه را لذت بخش تر می کند.

 

5. آموزش می دهد که چگونه پسوندهای سخت افزاری می توانند با کد قابل همکاری باشند

برنامه نویسی اسکرچ برای کودکانی که از فعالیت های عملی لذت می برند بسیار عالی است. بسیاری از شرکت ها کیت های سخت افزاری سازگار با Scratch را می فروشند که ممکن است برای ساخت پروژه های جذاب استفاده شود. به عنوان مثال، Makey-Makey یا micro:bit، کودکان را قادر می سازد تا کنترلرهای بازی خود را طراحی و بسازند.

 

6. موانع شغل کدنویسی را کاهش می دهد

برنامه نویسی با اسکرچ برای اکثر کاربران اینترنت  مسابقات اسکرچ  قابل دسترسی است. بنابراین، می‌توانید با Scratch برای کودکان، درس‌های کدنویسی را از راحتی خانه خود به فرزندتان ارائه دهید. آنها را برای یک حرفه موفق در توسعه نرم افزار بدون ایجاد مشکل در فرآیند یادگیری آماده می کند.

 

7. منطق برنامه نویسی را به صورت بصری توضیح می دهد

کودکان می توانند به طور مداوم آنچه را که خلق می کنند ببینند و نتیجه فعالیت های خود را بررسی کنند. این به آنها کمک می کند تا استدلال های اساسی برنامه های رایانه ای را درک کنند. منطق Scratch بر روی ایده های اساسی مانند پارامترهای متغیر، انواع داده ها، مجموعه ها، ماتریس ها، حلقه زدن و عملگرها گسترش می یابد. وقتی دانش‌آموزان از برنامه‌نویسی مبتنی بر بلوک رایج به برنامه‌نویسی مبتنی بر متن می‌روند، این توانایی‌ها به زبان‌های دیگر نیز فراتر می‌رود.

 

8. قوانین نحو را در اطراف زبان  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان های برنامه نویس مسابقات اسکرچ  ی سنتی دور می زند

بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی از کودکان می‌خواهند دستورات متنی را یاد بگیرند و محدودیت‌های سختی را برای استفاده از آنها اعمال کنند. کد نویسی اسکرچ به کودکان اجازه می دهد تا روی بخش های سرگرم کننده برنامه نویسی تمرکز کنند، مانند ایجاد مفاهیم برای برنامه های جدید، کشف نحوه ساخت آنها، ایجاد آنها و بحث در مورد آنها با دیگران.

 

برای اطمینان از اینکه کدنویسی Scratch همه این نیازها را برآورده می کند، تیم پشت نرم افزار از مجموعه ای از اصول به نام چهار P یادگیری نحوه کدنویسی پیروی می کند - پروژه ها، اشتیاق، همتایان و بازی.

 

افراد زمانی که به طور فعال در فعالیت‌های پروژه‌محور مسابقات اسکرچ  ، مانند تولید ایده‌ها، توسعه مدل‌ها، بهبودها و تولید محصولات نهایی مشارکت داشته باشند، به بهترین شکل یاد می‌گیرند.

وقتی افراد روی موضوعاتی متمرکز می‌شوند که به آن علاقه دارند، سخت‌تر و طولانی‌تر کار می‌کنند، علی‌رغم موانع انعطاف‌پذیر می‌مانند و دانش بیشتری در این فرآیند کسب می‌کنند.

با اجتماعی شدن، یادگیری با افراد مبادله ایده ها، همکار آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ی در ابتکارات، و گسترش کار همسالان خود رشد می کند.

یادگیری نیاز به کاوش بازیگوش دارد - تلاش برای چیزهای جدید، آزمایش با مواد، فشار دادن محدودیت ها، ریسک کردن، و تکرار مکرر.

بیشتر ببینید: برنامه نویس Cobol: شرح شغل، مهارت های کلیدی و حقوق در 202

 

شروع با کد نویسی Scratch

برای شروع کدنویسی با Scratch، از وب سایت MIT برای Scratch دیدن کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

 

برای شروع یک پروژه جدید، روی دکمه "ایجاد" کلیک کنید.

واحدهای کدگذاری در سمت چپ نمایشگر قرار دارند.

برای شروع کدنویسی، ضربه بزنید و قطعات را به قسمت بزرگ در وسط بکشید.

حروف و اشیاء روی خط به عنوان "جن" شناخته می شوند. شما می توانید تعداد نامحدودی sprites اضافه یا حذف کنید.

برای ایجاد کد برای آن اسپرایت، روی یک مسابقات اسکرچ   اسپرایت ضربه بزنید.

چندین جن سرگرم کننده برای انتخاب وجود دارد.

برای کدنویسی، می‌توانید تکه‌هایی از کد را با کشیدن آن‌ها از چپ به راست بپیوندید.

علاوه بر پس زمینه، به هر اسپرایت کد مخصوص به خود داده می شود.

این بلوک ها می توانند حرکت کنند، صدا ایجاد کنند و رنگ اسپرایت ها را تغییر دهند. و هنگامی که با هم ترکیب شوند، مجموعه ای از رویدادها را تولید می کنند که می توانید از آنها برای ایجاد یک بازی، کارتون و پروژه های دیگر استفاده کنید.

پس از کدنویسی برنامه خود، می توانید یک پرچم سبز  Scratch competitions را برای اجرای آن در Stage انتخاب کنید.

اطمینان حاصل شود





:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : شنبه 16 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: