نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

جلسات 1 تا 5: اسکرچ، کسیکو؟ کشف سایت Scratch v2.0 و نرم افزار  برنامه اسکرچ  نصب شده بر روی کامپیوترهای مدرسه

 

 

توضیح دهید که یک نسخه آنلاین (نیاز به ثبت نام) و یک نسخه ب برنامه اسکرچرای نصب روی رایانه یا رایانه لوحی (نسخه های رایگان) وجود دارد.

 

توضیحاتی در مورد دانلود و نصب نرم افزار بر برنامه اسکرچ روی کامپیوتر (به درخواست دانشجویانی که مایل به نصب آن در منزل هستند).

 

به نسخه آنلاین، برگه‌های «کاوش» و سپس «ایجاد» بروید

 

2- طبق دفترچه دانشجویی “شروع با اسکرچ” (برای دانش آموزان => starting_from_Scratch_LEARNER_FR_MCC_V0.pdf

برای معلمان با پاسخ: Starting_from_Scratch_TUTOR_FR_MCC_V0.pdf)

قابل دانلود از Symbaloo Tice74

 

- خواندن صفحات 6 تا 12، "مقدمه" شروع به کار با Scratch؟ »

دانش آموزان به صورت انفرادی یا دوتایی به برنامه اسکرچ سوالات پاسخ می دهند و به صورت شفاهی پاسخ می دهند. معلم پیشنهادات دانش آموزان را روی تخته می نویسد.

 

3- فعالیت در اتاق کامپیوتر یا با  برنامه اسکرچ لپ تاپ در کلاس (بدون اتصال وای فای).

 

دو دانش آموز در هر رایانه (یا دو نیم گروه با فقط یک دانش آموز در رایانه): اتصال ب برنامه اسکرچ ه سرور مدرسه و راه اندازی نرم افزار Scratch سپس دستورالعمل های کتاب در صفحات 17 تا 22 را دنبال کنید.

(توجه: دانش‌آموزان آنقدر بی‌صبر هستند و می‌خواهند یک «بازی» طراحی کنند که تمرین‌ها را خراب می‌کنند و سه نفر از آنها قبلاً برنامه‌ای را شروع کرده‌اند).

 

جلسه 6: یک داستان را در اسکرچ برنامه ریزی کنید

 

در گروه کلاس: اصلاح / بررسی برنامه های برنامه نویسی کودکان  فعالیت های پیشنهادی در جلسه 5.

 

فعالیت در اتاق کامپیوتر یا با لپ تاپ در کلاس (بدون اتصال WiFi).

 

دو نیمه گروه با یک دانش آموز مجرد روی رایانه: نرم افزار اسکرچ را راه اندازی کنید برنامه اسکرچ و دستورالعمل های کتاب را از صفحات 24 تا 28 دنبال کنید (صفحه 29 به صورت جمعی انجام می شود): "برنامه ریزی یک داستان در اسکرچ"

 

در پایان این جلسه دانش آموزان موفق شدند شروع یک برنامه اسکرچ را در فضای شبکه خود ثبت کنند.

 

این جلسه در هفته آینده ادامه خواهد داشت.

 

در زیر، اسکرین شات هایی از برخی از برنامه های Scratch دانش آموزان:

 

در زیر فیلم هایی از برنامه های اجرا شده مشاهده می شود:

 

 

جلسه 7: یک بازی را در اسکرچ برنامه ریزی کنید

 

فعالیت در اتاق کامپیوتر یا با لپ تاپ در کلاس (بدون اتصال WiFi).

 

یک دانش آموز در هر کامپیوتر: نرم افزار Scratch را راه اندازی کنید  برنامه اسکرچ و دستورالعمل های کتاب در صفحات 31 تا 39 را دنبال کنید.

 

لطفاً توجه داشته باشید: برای یافتن خطاها ("آیا متوجه شدید؟ صفحه 35 تا 39)، پیشنهاد

Scratch program  دهید همه با هم یا در گروه های 8 تایی با پخش برنامه بر روی ویدئو پروژکتور پاسخ دهید.

 

 





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: