جدیدترین سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

جاوا اسکریپت نوعی زبان برنامه نویسی است که هم در سمت کلاینت سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  و هم در سمت سرور قابل استفاده است. در دهه 1990 توسعه یافت تا در دهه 1990 برای مرورگر وب Netscape Navigator استفاده شود. این به برنامه نویسان اجازه می دهد تا ویژگی های پیچیده ای را که باعث زنده شدن وب سایت ها می شود، ترکیب کنند. این برنامه به برنامه نویسان در ایجاد وب سایت های پویا و همچنین برنامه های تلفن همراه، سرورها و بازی ها، گرافیک های متحرک و موارد دیگر کمک می کند. این زبان مناسب ترین  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان زبان برای توسعه اپلیکیشن موبایل در نظر گرفته می شود.

. زبان های رویه ای

زبان های برنامه نویسی رویه ای زبان هایی هستند که از فرمت گام به گام/ متوالی دستورات نوشتن و اجرای آنها پیروی می کنند. دنباله ای از دستورات به عنوان یک رویه و این زبان ها به عنوان زبان های رویه محور (POP) نیز شناخته می شوند. مزیت اصلی زبان POP سادگی استفاده از آن است. برخی از نمونه‌های این زبان‌های POP عبارتند از: جاوا، پاسکال، بیسیک و غیره.

 

2. زبان های برنامه نویسی کاربردی

این به زبان هایی اشاره دارد که در آنها برنامه ای بر اساس توابع  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ریاضی نوشته می شود و در انجام محاسبات مفید هستند. دو نوع از این زبان ها وجود دارد: زبان های کاربردی خالص و زبان های کاربردی ناخالص. به عنوان مثال- اسکالا، هاسکل، اف شارپ و غیره.

 

3. زبان های برنامه نویسی شی گرا

زبان هایی که یک برنامه را به عنوان مجموعه ای از اشیا در نظر می گیرند، زبان های شی گرا نامیده می شوند. به عبارت دیگر، در چنین زبان هایی، برنامه ها حاوی اشیایی هستند که بیشتر سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  حاوی داده یا کد هستند. برخی از زبان های برنامه نویسی شی گرا (OOP) رایج عبارتند از Python، Ruby، C++ و غیره.

 

4. زبان های اسکریپت

زبان برنامه نویسی جایی است که دستورات/دستورالعمل ها برای آن نوشته شده و در محیط زمان اجرا تفسیر می شوند. از آنجایی که این زبان ها تفسیر می شوند، نیازی به کامپایل نیست. برخی از زبان های برنامه نویسی رایج عبارتند از Python، Perl، PHP، Bash و غیره.

 

5. زبان های منطقی

در چنین زبان‌هایی، برنامه‌ها به‌عنوان مجموعه‌ای از روابط منطقی به جای دستورات یا  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان دستورالعمل‌های سخت/ فنی نوشته می‌شوند. نمونه هایی از زبان های منطقی عبارتند از Prolong، Alma-0، Absys و غیره.

 

6. زبان های فرانت اند

زبان های برنامه نویسی Front-end همانطور که از نام آن پیداست مربوط به سمت کاربر یا قسمت توسعه وب جلویی هستند. به عبارت دیگر، از آنها برای ایجاد آنچه کاربران در مرورگرهای خود می بینند، مانند تصاویر، متن، رنگ ها و غیره استفاده می شود. یک توسعه دهنده فرانت اند از این زبان ها برای ایجاد یک تجربه کاربری یکپارچه برای بازدیدکنندگان/کاربران استفاده می کند. برخی از نمونه‌های زبان‌های توسعه front-end عبارتند از: CSS (Cascading Style Sheets)، جاوا اسکریپت، React و غیره.

 

 

کد با استفاده از تابع prompt() برای نمایش کادر محاوره ای که از کاربر می خواهد نام خود را وارد کند شروع می شود. نام وارد شده در متغیر userName ذخیره می شود.

 

سپس کد با استفاده از عملگر !== بررسی می کند سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  که آیا متغیر userName تهی نیست و رشته خالی نیست.

 

اگر متغیر userName تهی نباشد و یک رشته خالی نباشد، کد یک پیام تبریک با استفاده از تابع ()alert نشان می دهد که شامل نام کاربر است.

 

اگر متغیر userName تهی یا یک رشته خالی باشد، سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  کد یک پیام خوشامدگویی عمومی را با استفاده از تابع ()alert نمایش می دهد.

 

3. پایتون

پایتون یکی از پرکاربردترین زبان هاست و یک زبان همه منظوره کاربرپسند و آسان برای استفاده است. این یک زبان برنامه نویسی متن باز و ساده برای استاد است که در اوایل دهه 1990 ایجاد شد. این یک زبان برنامه نویسی کاربردی است که معمولاً برای توسعه یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  توسعه بازی، Big Data، برنامه های دسکتاپ مبتنی بر GUI و همچنین Robotics استفاده می شود. تنها عیب آن این است که برای توسعه اپلیکیشن موبایل مناسب نیست.

 

رشته ها در گیومه های تک، دو یا سه گانه در پایتون کپسوله سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  می شوند. ما می توانیم متون، اعداد صحیح، معادلات و موارد دیگر را با متد print() نمایش دهیم.

 PHP مخفف Hypertext Preprocessor است. این یک زبان برنامه نویسی منبع باز و قدرتمند سمت سرور است که در درجه اول برای ساخت وب سایت های ایستا و پویا استفاده می شود. این زبان در سال 1994 توسط Rasmus Laird در سال 1994 توسعه یافت، و هنوز هم برای بسیاری از افراد خارج از کشور، زبان محبوبی است. در نرم افزار PHP، ما قادر به کد نویسی HTML، CSS و همچنین کدهای جاوا اسکریپت هستیم. برای ذخیرProgramming teaching sites for children ه فایل های PHP، از پسوند فایل php. استفاده می شود.





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: