همه چیز در مورد مسابقات اسکرچ
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

کدنویسی asy برای کودکان: اسکرچ چیست؟

اهمیت زبان های برنامه نویسی به سرعت در حال افزایش است مسابقات اسکرچ   زیرا حوزه کاربرد سیستم های کامپیوتری به هر بخش از زندگی ما گسترش یافته است. پیش بینی می شود که حداقل یک زبان برنامه نویسی برای توسعه چیزهای جدید در هر زمینه برای آینده قابل پیش بینی باید شناخته شود. بنابراین، بچه‌هایی که از سنین پایین شروع به یادگیری کدنویسی می‌کنند، با بهبود سواد فناوری خود، نقش اصلی و فعال را در زمینه آینده ای که می‌خواهند روی آن تمرکز کنند، ایفا می‌کنند. اگر می‌خواهید فرزندتان را آماده کنید تا یک شرکت فعال و کامل در جامعه فردا باشد مسابقات اسکرچ  ، اما واقعاً مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، نگران نباشید. زبان برنامه نویسی Scratch یک شروع عالی برای آن است!

 

 

 

اسکرچ چیست؟

کدنویسی آسان برای کودکان: اسکرچ چیست؟

 

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری مبتنی بر بلوک است که توسط آزمایشگاه رسانه MIT برای کودکان 8 تا 16 ساله توسعه یافته است. این زبان از برنامه ای به نام Logo الهام گرفته شده است که توسط ریاضیدان و دانشمند کامپیوتر سیمور پیپرت طراحی شده است که یکی از اعضای هیئت علمی موسس همان  مسابقات اسکرچ  آزمایشگاه بود. . رابط کاربری گرافیکی برنامه نویسی Scratch به بچه ها کمک می کند تا با ساده کردن فرآیندی که ممکن است در ابتدا برای آنها پیچیده و غیرقابل درک به نظر برسد، کدنویسی را درک کنند. آنها با ایجاد بازی‌ها، انیمیشن‌ها و داستان‌های تعاملی مختلف از طریق برنامه، منطق اولیه کدنویسی را به روش گیمی‌شده یاد می‌گیرند.

 

Scratch نه تنها یک زبان برنامه نویسی ساده بلکه یک جامعه آنلاین نیز هست. بچه‌ها می‌توانند پروژه‌هایی را که توسعه داده‌اند با سایر کاربران از حساب‌های شخصی خود به اشتراک بگذارند، در مورد پروژه‌های یکدیگر نظر بدهند، و حتی با ایجاد هماهنگی در پروژه‌های یکدیگر، آنها را بازتولید کنند. بنابراین، Scratch فرصتی ب مسابقات اسکرچ  رای یادگیری و ایجاد تعاملی و جمعی برای کودکان فراهم می‌کند.

 

 

 

خراش چگونه کار می کند؟

اصل کار اسکرچ درست مانند آجرهای لگو است. با قرار دادن یک بلوک  مسابقات اسکرچ  بصری در بلوک دیگر، می توانید یک فرمان صادر کنید. برای صدور فرمان مناسب، باید بلوک ها را به ترتیب درست قرار دهید.

 

هنگامی که Scratch را شروع می کنید، ابتدا تصویر گربه را می بینید که در لوگوی آنها وجود دارد. تصویر گربه که بعداً می‌توانید آن را به دلخواه تغییر دهید، اسپرایت پیش‌فرض برنامه‌نویسی Scratch است. Sprites جزء اصلی Scratch هستند که برای برنامه‌ها می‌نویسیم. با کدگذاری بلوک ها، اسپرایت ها را برنامه ریزی می کنیم. از این نظر، sprites با اشیاء موجود در هر نرم افزار مطابقت دارد.

 

بلوک ها در رنگ های مختلف وجود دارد و هر رنگ عملکرد متفاوتی دارد. به عنوان مثال، می‌توانید اسپرایت‌ها را با بلوک‌های آبی حرکت دهید، ظاهر آن‌ها را با بلوک‌های بنفش تغییر  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان دهید و آنها را با بلوک‌های صورتی صحبت کنید. از آنجایی که بلوک ها مانند قطعات پازل  مسابقات اسکرچ  در یکدیگر قرار می گیرند، نتیجه تحت تأثیر ترتیب بلوک ها قرار می گیرد.

 

 

 

بچه ها با خراش چه کاری می توانند انجام دهند؟

Scratch به لطف تنظیمات انعطاف‌پذیر خود به بچه‌ها اجازه می‌دهد تا ترکیب‌های مختلفی را در برنامه امتحان کنند. از آنجایی که بچه‌ها مجبور نیستند از یک برنامه ثابت پیروی کنند، می‌توانند با بالا بردن محدودیت‌های تخیل خود، مطالعات تجربی انجام دهند. آنها می توانند پروژه هایی با مفاهیم مختلف، از بازی های پلتفرم گرفته تا پازل، یا انیمیشن ها تا داستان های تعاملی، ایجاد کنند. با مشاهده محتوای دوره اسکرچ HUB21، می توانید بینش بیشتری نسبت به انواع پروژه ها به دست آورید.

 

یکی دیگر از ویژگی های مهم برنامه نویسی Scratch این است که بچه ها را تشویق می کند تا به طور جمعی و مشترک با گزینه ریمیکس یاد بگیرند. همانطور که اشاره کردیم، Scratch اجازه می مسابقات اسکرچ   دهد تا پروژه ها با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شود. یک پنل وجود دارد که در آن می توانید توالی بلوک پروژه های مشترک را مشاهده کنید، یعنی لیست کدگذاری. به این ترتیب می توانید نحوه ایجاد یک پروژه را تجزیه و تحلیل کنید و در صورت تمایل می توانید با تغییر کدنویسی موجود، یک کلاژ را کار کنید. بنابراین کودکان دائماً تحت تأثیر تجربیات یا کارهای یکدیگر قرار می گیرند و خلاقیت خود را پرورش می دهند.

 

 

 

مزایای یادگیری برنامه نویسی اسکرچ برای کودکان

برنامه نویسی Scratch با آموزش نحوه کدنویسی، مهارت های کار مشارکتی با تعامل با همسالان خود، و مهارت های خلاقانه را با توانمند ساختن آنها برای تولید پروژه های خود، مهارت های حل مسئله مسابقات اسکرچ   را در کودکان توسعه می دهد. نتیجه یک مطالعه موردی انجام شده بر روی گروهی متشکل از 84 دانش آموز کلاس پنجم نیز مؤید این استدلال است. در مطالعه مشاهده می شود که مهارت های تفکر خلاق دانش آموزانی که از روش نقشه برداری ذهنی اسکرچ استفاده می کنند، بهبود یافته است.

 

بچه ها با آشنا شدن با کدنویسی در سنین پایین فرصتی برای ابراز وجود از طریق فناوری های جدید پیدا می کنند. با ایجاد پروژه ها، آنها یاد می گیرند که چگونه یک تولید کننده فعال فناوری باشند نه صرفاً مصرف کننده منفعل آن.

 

در یک مفهوم گسترده، کسب آگاهی از تولید چیزی توسط خودشان، آنها را قادر می سازد تا به عنوان افرادی با اعتماد به نفس رشد کنند که سهم مثبتی در جامعه در آینده دارند. بنابراین، یادگیری کدنویسی، کودکان را نه تنها برای حوزه‌های نرم‌افزاری و فناوری آماده می‌کند، بلکه با حضور فعال در جامعه، به راحتی ب Scratch competitions ا دنیای فردا سازگار شده و ادغام می‌شوند.

 





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 72
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : جمعه 15 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: